نروژی تکراری!

بر اساس داده‌های آماری، از زمان نخستین بازی ارلینگ هالند برای منچسترسیتی (جولای ۲۰۲۲) تا به این لحظه، هیچ یک از بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلیس به اندازه این مهاجم نروژی، موفق به گلزنی در تمامی رقابت‌ها نشده‌اند.

هالند تا به این لحظه ۸۳ بازی برای منچسترسیتی در تمامی رقابت‌ها انجام داده و موفق به ثبت ۷۹ گل شده است. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده هالند در این فاکتور آماری، محمد صلاح است که از جولای ۲۰۲۲ تا به این لحظه ۴۹ گل برای لیورپول در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده است. او با به ثمر رساندن ۵ گل در جریان برتری ۶بر۲ من‌سیتی مقابل لوتون‌تاون در جام حذفی، بار دیگر خوی درندگی‌اش را نشان داد. البته که گلزنی کسب و کار تکراری هالند است و او اگر چند هفته در انجام آن ناکام بماند، ناگهان این‌گونه همه را سورپرایز می‌کند. الان تنها انتظاری که از وی می‌رود، ادامه همین روند در بازی‌های مهم است، چراکه او سال قبل با وجود کسب شش‌‌گانه با سیتیزن‌ها، در دیدارهای فینال موفق به گلزنی نشد. در این بین از نقش پررنگ کوین دی‌بروینه هم نباید به سادگی عبور کرد. هافبک بلژیکی منچسترسیتی مقابل لوتون ۴ پاس گل داد تا یک بار دیگر کلاس کاری بالای خودش را نشان بدهد.

دی‌بروینه که ابتدای فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده بود از زمان بازگشت فوق‌العاده عمل کرده و ۹پاس گل در هفته‌های اخیر برای هم‌بازی‌هایش مهیا کرده است. با آمادگی این دو ستاره، پپ گواردیولا چه دغدغه‌ای می‌تواند داشته باشد؟