هواداران بارسلونا با شرکت در نظرسنجی روزنامه اسپورت سرمربی جدید تیمشان را گزینه‌ مناسبی برای جایگزینی پپ گواردیولا می‌دانند. نتایج یک نظرسنجی که توسط روزنامه اسپانیایی «اسپورت» انجام شد نشان می‌دهد که اکثریت هواداران بارسلونا به کار سرمربی جدید تیمشان اطمینان دارند و ویلانووا را گزینه مناسبی برای جانشینی گواردیولا می‌دانند. بر اساس این نظرسنجی، ۷۸ درصد هواداران بارسلونا که مورد پرسش قرار گرفتند دیدگاه مثبتی درباره ویلانووا داشتند و او را جانشین شایسته‌ای برای گواردیولا توصیف کردند. در مقابل ۲۲ درصد هواداران بارسلونا با بدبینی به انتخاب ویلانووا نگاه کرده و او را گزینه مناسبی نمی‌دانند.

روز جمعه، پپ گواردیولا که همراه با ساندرو روسل رییس بارسلونا در یک نشست مطبوعاتی حاضر شده بود، خداحافظی خود را از این تیم به طور رسمی اعلام کرد و خبر داد که فصل آینده دیگر روی نیمکت آبی و اناری‌ها نخواهد نشست. در همین نشست اعلام شد که تیتو ویلانووا دستیار گواردیولا، فصل آینده هدایت بارسلونا را بر عهده می‌گیرد. با این حال گواردیولا تا پایان فصل جاری به وظایف خود ادامه خواهد داد.

ویلانووا در شرایطی هدایت بارسلونا را در دست می‌گیرد که وضعیت او از گواردیولای چهار فصل پیش اگر بهتر نباشد، بدتر هم نیست. گواردیولا زمانی هدایت تیم را در دست گرفت که گمنام بود و کمتر کسی امید به موفقیتش داشت، اما وی پس از یک تساوی و یک شکست ناامید کننده در رقابت‌های لالیگا دوران پرافتخاری را آغاز کرد که با سه قهرمانی لالیگا، دو لیگ قهرمانان اروپا، دو جام جهانی باشگاه و چندین و چند قهرمانی در رقابت‌های حذفی، سوپرجام اسپانیا و اروپا به پایان رسید.