ایسنا- همزمان با یک ساله شدن فعالیت «زوران گاییچ» مربی مشهور صربستانی، داورزنی با تعریف شرایط و چارچوب‌های جدید همکاری از سرمربی تیم ملی والیبال خواست تا موافقت یا عدم آن را هرچه سریع‌تر به اطلاع مسوولان فدراسیون والیبال ایران برساند. رییس فدراسیون والیبال که در طول ماه‌های اخیر به دلیل استخدام گاییچ و فعالیت همزمان او در تیم ملی والیبال ایران و تیم باشگاهی ایسکرا اودینساوای روسیه به شدت مورد انتقاد برخی مربیان و کارشناسان قرار گرفته بود، طی یک عقب‌نشینی معنادار از این مربی صربستانی خواست یا شرایط جدید را که پس از مسابقات انتخابی المپیک پکن تعریف شده بپذیرد یا راضی به قطع همکاری با تیم ملی والیبال ایران شود. چارچوب جدید فدراسیون والیبال برای «گاییچ» طوری تنظیم شده که نه تنها دیگر لحن دوستانه گذشته را ندارد، بلکه در مقاطعی دارای اهرم‌های فشار بیشتری شده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد یکی از پنج مربی برتر دنیا که تیم ملی والیبال صربستان را به عنوان قهرمانی بازی‌های المپیک سیدنی رسانده است، دیگر جایی در تیم ملی والیبال ایران نخواهد داشت. محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال با تایید این مطلب گفت: به گاییچ گفته‌ایم یا شرایط جدید و منعقد در قرارداد را به صورت کامل اجرا می‌کنید یا ما برای ادامه همکاری شرمنده‌ایم!

فدراسیون والیبال در دومین نامه‌نگاری خود، ضرب الاجل ۴۸ ساعته‌ای را برای این مربی صربستانی تعیین کرده که قطع همکاری با او به عدم پاسخ‌ در طول زمان تعیین شده منوط شده است.

همچنین رییس فدراسیون والیبال در جلسه هم‌اندیشی مربیان و کارشناسان والیبال گفت: چهار ماه پیش به خاطر مصلحت والیبال و خدمت به ورزش بحث مدیرعاملی باشگاه پیکان را پذیرفتم، اما امروز احساس می‌کنم رسیدگی به امور والیبال کشور ارجح‌تر است.

محمدرضا داورزنی در جمع مربیان حاضر در جلسه اظهار کرد: چندی پیش بنا به پیشنهاد «علی‌آبادی» معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی و پیگیری‌های «منطقی» مدیرعامل شرکت ایران خودرو حاضر به قبول مسوولیت در باشگاه پیکان شدم، اما بنا به بروز برخی دلایل که مهم‌ترین آن شرایط موجود در فدراسیون والیبال است، رای به استعفا از آن مسوولیت دادم تا بتوانم با فعالیت تمام وقت در فدراسیون والیبال نسبت به امور این رشته ورزشی اشراف هرچه بیشتر داشته باشم.

رییس فدراسیون والیبال به مربیان و حاضران در این جلسه اطمینان داد که دیگر به باشگاه پیکان بازنخواهد گشت.