از استقلال بروم، خودم ضرر می‌کنم

طالب ‌لو حالا یکی از اسطوره‌های آبی‌پوشان و آبی‌دوستان است و در اوج محبوبیت قرار دارد. حالا که تغییر در کادر فنی استقلال حتمی‌‌شده، دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران جدایی از این تیم و انتقال به تیم‌های دیگر را به ضرر خود می‌‌داند و تاکید می‌‌کند کماکان به همکاری‌اش با آبی‌پوشان ادامه خواهد داد.

باز هم مانند فصول گذشته بحث جدایی‌ات از استقلال مطرح شده است. آیا این موضوع صحت دارد؟

- من با استقلال قرارداد دارم. روز شنبه هم ملاقاتی با آقای واعظ آشتیانی داشتم و نقطه نظراتم را در خصوص ادامه همکاری با باشگاه به ایشان گفتم. بین ما مشکل خاصی وجود ندارد و فصل آینده هم در خدمت استقلال خواهم بود.

پس بحث حضورت در تیم سپاهان اصفهان منتفی است؟

- اصلا چنین چیزی صحت ندارد. این بحث‌ها حاشیه‌ای برای برخی از روزنامه‌ها است. من که از این موضوع بی خبرم. همان طور که گفتم با استقلال قرارداد دارم و نمی‌‌توانم این تیم را ترک کنم. این روزها در برخی روزنامه‌ها تیتر می‌‌زنند که طالب ‌لو در سپاهان. طالب ‌لو از استقلال می‌‌رود. طالب ‌لو در فهرست فروش استقلال. طالب ‌لو بین اخراجی‌ها و... من همه این مسائل را تکذیب می‌‌کنم و به آنها توجهی ندارم. این روزها هرکسی مرا می‌‌بیند در مورد شایعه جدایی‌ام از استقلال می‌‌پرسد، من به خاطر آنها نه برای پاسخگویی به شایعه پراکنان تاکید می‌‌کنم که قصد جدایی از استقلال را ندارم.

اینکه امیر قلعه‌نویی قصد حضور در تیم سپاهان را دارد، تو را برای حضور در این تیم اصفهانی ترغیب نمی‌‌کند؟

- آقای قلعه‌نویی تا به امروز در خصوص جدایی از استقلال با من صحبتی نکرده است. من نمی‌‌دانم مقصد بعدی ایشان کجا است که بخواهم به آن تیم بروم. من به استقلال تعلق خاطر دارم و پس از سال‌ها بازی در این تیم نمی‌‌توانم به راحتی از تیم محبوبم جدا شوم.

اینکه کاپیتان دوم تیم استقلال هستی چقدر برای ماندن در این تیم به تو انگیزه می‌‌دهد؟

- بحث کاپیتانی اصلا مطرح نیست. من استقلال را دوست دارم. از این تیم به فوتبال ایران معرفی شدم و به تیم ملی رسیدم. اصلا فوتبال من در باشگاه استقلال شکل گرفته است، با این شرایط دلیلی برای جدایی از این تیم نمی‌‌بینم. اطمینان دارم اگر از استقلال جدا شوم نه تنها سودی نخواهم کرد، بلکه دچار ضرر و مشکل هم می‌‌شوم.

با این شرایط هیچ تیمی‌ ‌در فصل نقل و انتقالات در پی جذب وحید طالب ‌لو نباشد.

- دنبال وحید طالب ‌لو نه، اما اگر تیمی ‌‌مرا می‌‌خواهد می‌‌تواند با باشگاه استقلال مذاکره کند، من بازیکن این تیم هستم.

ظاهرا محمد محمدی هم به عضویت تیم استقلال درآمده است. نظرت در مورد حضور این دروازه‌بان جدید در استقلال چیست؟

- هنوز فصل نقل و انتقالات رسما آغاز نشده است، اما بازیکنان در شایعات با تمام تیم‌ها مذاکره کرده و حتی قرارداد می‌‌بندند. تا زمانی هم که یک بازیکن قراردادی را ثبت نکند، نمی‌‌توان حضور او در تیم جدیدش را رسمی‌ ‌دانست. با این حال من در خصوص آمدن محمدی به استقلال اظهارنظر نمی‌‌کنم، چون در حیطه وظایفم نیست، اما هر دروازه‌بانی به استقلال بیاید، از حضورش در این تیم استقبال می‌‌کنم و تفاوتی نمی‌‌کند که آن دروازه‌بان چه کسی باشد. اینکه چه کسی به استقلال می‌‌آید، مهم نیست، اما خیلی دوست دارم اشکان نامداری قراردادش را با تیم استقلال تمدید کند. من در کنار اشکان دوسال توام با آرامش را پشت سرگذاشتم. من از نظر اخلاقی خیلی به اشکان نزدیکم و توانستم از تجربیات او استفاده کرده و به بار فنی خود اضافه کنم. برای من بودن در کنار اشکان خیلی خوب بود، با اینکه می‌‌دانستم او از اینکه کمتر فرصت بازی پیدا می‌‌کند، تحت فشار قرار دارد. خیلی خوشحال می‌‌شوم نامداری قراردادش را تمدید کند تا دوستی ما همچون گذشته ادامه یابد، گرچه او اگر از استقلال هم جدا شود، کماکان دوست خوب و نزدیک من خواهد بماند.

اگر قلعه‌نویی از استقلال جدا شود، شاید حمید بابازاده هم همراه او به تیم دیگر برود. اینکه مربی مورد علاقه‌ات از استقلال برود، برای تو سخت نیست؟

- هنوز آینده کادر فنی استقلال معلوم نیست. شاید آقای بابازاده با وجود جدایی کادر فنی قبلی در تیم استقلال ماند.

یک هفته زیر نظر مربی هلندی تیم ملی کار کردی. کار او را چطور دیدی؟

- مربی خوب و کار بلدی است. او بیشتر روی مسائل تکنیکی و مهارتی دروازه‌بانی با ما کار می‌‌کند.

بحث روز فوتبال ما صعود تیم ملی به جام جهانی است. به نظر تو ایران به جام جهانی می‌‌رود؟

- اعتقاد دارم اگر قرار است تیم ملی به جام جهانی برود تا همه یکدل نشوند، این اتفاق محقق نمی‌‌شود. البته یکدلی نه در حرف بلکه در عمل. ما باید دست در دست هم قرار دهیم و یکدل شویم تا به جام جهانی راه یابیم. همدل شدن نه در حرف بلکه در عمل کار دشواری است ما می‌‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم.

نظرت در مورد جدایی امیر قلعه‌نویی چیست؟

- این‌ها بحث کلان باشگاه است و به من ارتباطی ندارد، اما از اینکه می‌‌بینم امیر قلعه‌نویی با قهرمانی از استقلال می‌‌رود و خواهان زیادی دارد، خوشحالم. یکی از آرزوهایم این است که باز هم به دورانی برگردیم که ناصرحجازی سرمربی استقلال بود و تمام وجود خود را برای موفقیت تیم بگذاریم. ای کاش آن زمان قهرمان می‌‌شدیم و حجازی هم با قهرمانی از استقلال می‌‌رفت. برای من جدایی حجازی از استقلال خیلی دردناک بود و همیشه از آن به عنوان خاطره ای تلخ یاد می‌‌کنم. امیدوارم روزی عمری باشد و دوباره در خدمت حجازی باشیم تا پاسخ محبت‌های او را با قهرمانی بدهیم.

برای استقلال مربی داخلی بهتر است یا خارجی؟

- در این مورد نظر خاصی ندارم. تصمیم گیرنده اصلی مدیریت باشگاه استقلال و انتخاب آنها هرچه باشد، به آن احترام می‌‌گذارم.