قلعه‌نویی در پی انتقام از قطبی

گروه ورزش- هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی از امروز آغاز می‌شود که نتایج آن می‌تواند تاثیر بسیاری در صدر و قعر جدول لیگ داشته باشد. هفته بیست و نهم لیگ امروز با برگزاری پنج دیدار آغاز و در روز یکشنبه نیز با انجام چهار بازی پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین دیدارهای پنج‌شنبه مس کرمان میزبان پرسپولیس خواهد بود و استقلال اهواز به مصاف ابومسلم مشهد می‌رود. پاس همدان - مقاومت شهید سپاسی شیراز (ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه، ورزشگاه قدس همدان)

با وجود سفر رییس جمهوری به همدان، ورزشگاه قدس، روز پنج‌شنبه میزبان دیدار پاس و مقاومت خواهد بود، دو تیمی که در همسایگی یکدیگر در جدول قرار دارند. در حال حاضر پاس با ۴۱ امتیاز پنجم است و مقاومت نیز با ۳۹ امتیاز در رده هفتم ایستاده است. تیم وینگو بگوویچ که در این فصل روند آهسته، اما پیوسته‌ای را داشته اکنون تا رده پنجم بالا آمده است. در مقابل جوانان غلام پیروانی نیز با قرار گرفتن در مکان هفتم تیم شیرازی را همچنان در لیگ برتر استوار نگه‌داشته‌اند، در هر صورت در حالی که شاگردان پیروانی در این دیدار چشم به جایگاه پاس دوخته‌اند، مردان بگوویچ نیز در طمع صعود به رده‌های بالاتر جدول به دنبال سه امتیاز خواهند بود.

ملوان انزلی - پگاه گیلان (ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه، ورزشگاه تختی انزلی)

داربی گیلان این بار در اوج حساسیت برگزار می‌شود، ملوان انزلی تیم شگفتی‌ساز نیم فصل نخست در نیم فصل دوم تا رده شانزدهم نزول کرده و اکنون در حالی به مصاف پگاه بیست و هفت امتیازی می‌رود که تنها چهار امتیاز از این تیم بیشتر دارد، برخلاف ملوان پگاه در نیم فصل حوادث بسیاری را رقم زده و از جمله تیم‌های نامی پایتخت را مغلوب ساخته، بی‌شک در دیدار پنج‌شنبه کوهی از انگیزه در دو سوی میدان خواهد بود، ملوان با هدف فرار از بحران و قعرنشینی و پگاه با انگیزه نزدیک شدن به ملوان و فرار از سقوط.

مس کرمان - پرسپولیس تهران (ساعت ۱۶، ورزشگاه باهنر کرمان)

هیجان لیگ هفتم روز پنج‌شنبه در کرمان به اوج خواهد رسید، مصاف افشین قطبی و امیر قلعه‌نویی از هر نظر جالب توجه است و از سوی دیگر نیاز پرسپولیس به پیروزی در این دیدار انگیزه‌های موفقیت را در هر دو سوی میدان به اوج خواهد رساند.

آخرین رویارویی قطبی و قلعه‌نویی به جام ملت‌های آسیا در تابستان ۸۶ باز‌می‌گردد که پیروزی تیم کره جنوبی بر ایران حکم پایان کار قلعه‌نویی در تیم ملی را صادر کرد. بی‌تردید برتری مس در دیدار پنج‌شنبه تا اندازه زیادی شانس قهرمانی پرسپولیس را از بین می‌برد، بنابراین این فرصت برای قلعه‌نویی پیش آمده تا از قطبی امتیاز بگیرد. در هر صورت پرسپولیس در این دیدار به دنبال سه امتیاز خواهد بود و قلعه‌نویی و مس به دنبال اثبات خود و این انگیزه‌ها می‌تواند دیدار پنج‌شنبه کرمان را تماشایی و هیجان‌برانگیز کند.

برق شیراز - صنعت نفت آبادان (ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه، ورزشگاه حافظیه شیراز)

برق در حال حاضر با ۳۵ امتیاز در مکان نهم جدول قرار دارد و صنعت نفت نیز با ۴ امتیاز کمتر در رده پانزدهم قرار گرفت. بنابراین به طور کامل روشن است که پیروزی در این دیدار برای نفت تا چه اندازه تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز خواهد بود، اما هر اندازه که تیم احمد طوسی در برتری خارج از خانه تبحر دارد، شاگردان یاوری نیز در مغلوب ساختن حریفان در شیراز وارد هستند. برقی‌ها آماده می‌شوند تا در دیدار خانگی مقابل نفت با کسب سه امتیاز جایگاهشان در جدول را بهبود ببخشند و آبادانی‌ها نیز به دنبال تثبیت بقای خود در لیگ برتر خواهند بود.

استقلال اهواز - ابومسلم مشهد (ساعت ۱۸، ورزشگاه تختی اهواز)

دیدار پنج‌شنبه در اهواز نیز یکی از منحصر به فردترین بازی‌های لیگ هفتم است. تقابل افکار مجید جلالی و پرویز مظلومی دو مربی موفق نیم فصل دوم لیگ برتر بسیار دیدنی خواهد بود. استقلال اهواز پس از تساوی در دیدار مقابل پگاه از دیدار روز پنج‌شنبه هر سه امتیاز را می‌خواهد، اما ابومسلم نیز که هفته گذشته استقلال تهران را با شکست بدرقه کرد بسیار امیدوار است که دیگر استقلال لیگ برتر را نیز شکست خورده ببیند. هر چند که رسیدن به این آرزو برای تیم ابومسلم چندان آسان نیست.