گزارشی از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به رییس‌جمهوری ارائه شد

ایسنا- مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور گفت: موسسه فرهنگی ورزشی استقلال و شرکت سهامی عام فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به سازمان تربیت‌بدنی هستند و قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل بر آنها حاکم است. محسن قائمی‌نسب با بیان این‌که سازمان بازرسی کل کشور بر‌اساس تکلیف قانونی، ناظر بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است، اظهار داشت: تکلیف قانونی ما ایجاب می‌کند هرجا خلاف قانون و مقررات یا سوءجریانی را مشاهده کردیم، تذکر و هشدار داده و تا حصول نتیجه موضوع را پیگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر‌اساس بررسی‌هایی که همکارانمان در سازمان انجام داده‌اند گزارش اختصاصی در مورد ‌صلاحیت قانونی اعضای هیات‌مدیره موسسه فرهنگی ورزشی استقلال و شرکت سهامی عام فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهیه شد. بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، این دو مجموعه متعلق به سازمان تربیت بدنی هستند و قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل بر آنها حاکم است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: این قانون شامل برخی از اعضای هیات‌مدیره‌ای که ‌اکنون مشغول به کار هستند می‌شود و در حقیقت آنها دو‌شغله محسوب می‌شوند؛ در حالی که اشتغال و انتصاب برخی از اعضای هیات‌مدیره هیچ‌گونه ارتباطی با وظایف، مسوولیت و شغل سازمانی آنها ندارد و مغایر با تبصره‌های ۳ و ۴ قانون منع تصدی بیش از یک شغل است.

قائمی‌نسب خاطر‌نشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور برای اجرای صحیح قانون، حسن جریان امور، جلوگیری از قانون‌شکنی و تخلف و قانونمند شدن تمام فعالیت‌ها، این گزارش را در آذرماه سال ۸۶ به رییس‌جمهوری ارائه داد و از رییس‌جمهوی می‌خواهیم اقدامات لازم را جهت اصلاح امور انجام دهند. همچنین از دولت و مسوولان اجرایی می‌خواهیم قانونمند بوده و قانون را اجرا کنند.