عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: دیگر زمان آن رسیده که نگاه واقع‌بینانه به مشکلات و معضلات ورزش کشور شود و آقای رییس جمهور تغییراتی در مدیریت سازمان تربیت بدنی انجام دهند.

علی اصغر یوسف نژاد گفت: شکست‌های اخیر ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی رتبه ما از جایگاه پانزدهم جهان در سال ۲۰۰۵ با پنجاه و سوم در آخرین رتبه‌بندی جهان تنزل پیدا کرده که با توجه به باخت تیم ملی فوتبال در آمار بعدی قطعاً از این جایگاه هم پائین تر خواهیم رفت.

وی ادامه داد:‌ اگر مسوولان نگاه واقع بینانه به عوامل ناکامی‌های اخیر داشته باشند می‌توانیم نقش ورزش را در برنامه پنجم توسعه برجسته‌تر ببینیم تا شرایطی برای کسب موفقیت در آینده ایجاد شود.

یوسف‌نژاد اضافه کرد: هیچ کدام از مسوولان ورزش کشور نمی‌توانند از نتایج ضعیف اخیر دفاع کنند، بنابراین ضرورت تغییر مدیریت در بعضی بخش‌ها کاملا احساس می‌شود. نماینده مردم بابلسر در مجلس هفتم افزود:‌ یکی از موثرترین عوامل عدم راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی، عدم قدرت در انتخاب سرمربی بود.

در ابتدا قلعه‌نویی کنار رفت و علی دایی در دوران سرمربیگری از ۵ بازی ۶ امتیاز گرفت. پس از او مایلی کهن انتخاب شد که انتخاب او هم به گفته برخی با دخالت سازمان انجام گرفت. در آخر هم افشین قطبی به تیم ملی دعوت شد و تقریبا بهترین نتیجه را به دست آورد. این پروسه نشان می‌دهد مسوولان کشور ما قدرت انتخاب یک سرمربی را ندارند.