شروع نه‌چندان پرهیجان لیگ نهم

پنج‌شنبه: ۱۵ مرداد

*مس کرمان ـ پرسپولیس، ساعت ۱۹ و ۳۰، ورزشگاه شهید باهنر کرمان

این بازی شاید شروع خوبی برای لیگ نهم باشد. مصاف نماینده سال آینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا با تنها نماینده ایران در فهرست برترین‌ باشگاه‌های جهان می‌تواند چشم صدها هزار نفر را به خود معطوف کند.

پرویز مظلومی معتقد است که پرسپولیس ناشناخته‌ترین تیم لیگ است. او اعتقاد دارد با تغییراتی که در تیم پرسپولیس به وجود آمده است، این تیم در هفته اول لیگ تیم مرموزی است. حضور بازیکنانی همچون مجتبی زارعی، میثم بائو، مهدی شیری و ... در کنار زلاتکو کرانچار از قهرمان دو فصل قبل تیمی ساخته که برای مجموعه مس ناشناخته خواهد بود. از سوی دیگر، ترکیب مس کرمان نسبت به فصل گذشته پرقدرت‌تر به نظر می‌رسد. اضافه شدن مهاجمی همچون علی سامره و حفظ ترکیب فصل قبل مجموعه پر قدرتی را ازنماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به وجود آورده و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که مس می‌تواند مانند سال گذشته در میان مدعیان قرار گیرد.

* راه‌آهن ـ فولاد خوزستان، ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه، ورزشگاه دستگردی تهران جمعه؛ ۱۶ مرداد

* ذوب آهن اصفهان ـ سایپا، ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه، ورزشگاه فولادشهر

* پاس همدان ـ استیل آذین

* پیکان قزوین ـ مقاومت سپاسی، ساعت ۱۸، ورزشگاه شهید رجایی قزوین

* شاهین بوشهر ـ ملوان انزلی، ساعت ۱۸، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

* استقلال اهواز ـ ابومسلم خراسان، ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه، ورزشگاه تختی اهواز

* صبای قم ـ تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه، ورزشگاه یادگار امام قم

* استقلال تهران ـ فولاد مبارکه سپاهان، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی

نبرد تهران و اصفهان از مدت‌ها پیش آغاز شده است. زمانی که امیر قلعه‌نویی پس از اختلاف با امیررضا واعظ آشتیانی استقلال را به مقصد سپاهان ترک کرد، جدال بین تهران و اصفهان آغاز شد. بیانیه‌ها و مصاحبه‌های آتشین دو طرف از مدت‌ها پیش شروع شد؛ اما، سکانس پایانی آن دوشنبه و با حضور مدیران دو باشگاه رقم خورد. این بار هم رسانه‌ها مقصر معرفی شدند و مدیرعامل سپاهان اختلاف باشگاهش با استقلال را تنها پردازشی مطبوعاتی خواند. با این حال روز جمعه باید منتظر اتفاقات جالبی در ورزشگاه آزادی بود. ورزشگاهی که به حکم کمیته انضباطی هفته اول از تماشاگران میزبانی نخواهد کرد و شاید همین مساله از اتفاقات بازی کم کند. با این حال رویارویی امیر قلعه‌نویی با تیم سابقش و با بازیکنانی که شاید برخی از آنها رابطه دوستانه‌ای با سرمربی فصل قبل نداشته‌اند، بتواند نقطه التهاب در شروع لیگ نهم باشد.