6 گل در پرماجراترین مس - پرسپولیس تاریخ

گرچه گزارشگران تلویزیونی و طرفداران از ۶ گل این بازی به هیجان آمدند؛ اما این تعداد گل بیش از هرچیز نشان‌دهنده عدم انسجام تاکتیکی دو تیمی بود که سال گذشته در تمام فصل رقابت سختی با هم داشتند. نکته مهم این بازی دو بار گلزنی هادی نوروزی و البته درخشش ادینیو بود و البته سکوهای خالی ورزشگاه شهید باهنر در روزی که انتظار یک استقبال ۱۵‌هزار نفری را داشتیم. ۱-۰(پرسپولیس)- ضربه کاشته شیث رضایی که به قصد دروازه مس نواخته شده بود با ضربه سر شیرجه‌ای هادی نوروزی وارد دروازه مس شد.

۱-۱(مس)-ادینیو ستاره برزیلی مس از عمق دفاع پرسپولیس گریخت و با ضربه‌ای استادانه از زیربغل معمارزاده گل مساوی را به ثمر رساند.

۲-۱(پرسپولیس)-تصورش راحت نبود، اما یکبار دیگر هادی نوروزی که در غیبت مهاجمان اصلی در ترکیب قرار گرفته بود با فراری طولانی از اشتباه سیفی و محمدی استفاده کرد و یک توپ سرگردان را وارد دروازه مس کرد.

۲-۲(مس)- روح‌ا... بیگدلی مثل همیشه به پرسپولیس گل زد. او در دقیقه ۵۴ یک توپ کوتاه را در پشت محوطه جریمه دریافت کردو با بغل پایی فنی از فاصله دور معمارزاده را مغلوب کرد.

۳-۲(پرسپولیس)- در دقیقه ۷۷ مهدی شیری ۵ دقیقه بعد از ورود به میدان با پاس تماشایی مجتبی زارعی را راه انداخت که این بازیکن با خطای یوسفی متوقف شدو یک پنالتی به میهمان داد. این پنالتی در دومرحله توسط شیث رضایی به گل تبدیل شد.

۳-۳(مس)- خطای شیری در دقیقه ۸۱ در پشت محوطه جریمه یک ضربه کاشته را نصیب مس کرد که ادینیو با ضربه‌ای کوتاه توپ را به سمت راست معمارزاده فرستاد.

اتفاق ویژه:

پنالتی پرماجرای پرسپولیس در حالی منجر به گل شد که اعتراض شدید مسی‌ها را در پی داشت. محمدی در مرتبه اول پنالتی شیث را گرفت، اما با نظر کمک داور پنالتی تکرار شد. جالب اینکه این بار هم او موفق به دفع توپ شد، اما توپ دوباره مقابل پای رضایی افتاد و او با ضربه‌ای محکم اولین گل فصل خود را با بازوبند کاپیتانی زد.

بهترین بازیکن:

ادینیو، هافبک نفوذی برزیلی با موهای کوتاه کرده بارها از سد شیث رضایی گریخت و دوبار نیز دروازه حریف را باز کرد. او شاید بهترین خارجی لیگ برتر فوتبال ایران باشد.

مس(۱-۳-۲-۴): عباس محمدی - مسعودزارعی، پیروز قربانی، مجتبی انصافی، میثم منیعی (۶۲ امیرحسین یوسفی)- مصطفی سیفی (روح‌ا... بیگدلی ۴۶)فرزاد آشوبی، فرزادحسین خانی، مهدی رجب‌زاده، ادینیو، علی سامره(کاپیتان) ( قاسم دهنوی ۸۳)

پرسپولیس(۱-۳-۲-۴): میثاق معمارزاده - مجتبی شیری، شیث رضایی، علیرضا محمد، جلال اکبری-کریم باقری (مهدی شیری ۷۰)، حمیدرضا علی عسگر، کریم باقری، میثم بائو (۸۸اکبر صغیری)، مجتبی زارعی (۸۴ سپهر حیدری)، حسین بادامکی - هادی نوروزی

اخطار: فرزاد حسین خانی، میثم منیعی، امیرحسین یوسفی (مس) مهدی شیری، شیث رضایی (پرسپولیس) اخراج: امیرحسین یوسفی(۷۵)

کرانچار: هنوز خیلی کار داریم

عکاس‌های ورزشی از زلاتکو کرانچار، سرمربی جدید پرسپولیس راضی‌اند. او مربی نسبتا خوش‌چهره‌ای است که رفتار پرهیجانش کنار زمین او را سوژه دوربین‌ها کرد. زلاتکو که تیمش نمایش نسبتا خوبی داشت و شاید بالاتر از تصور ظاهر شد، در کنفرانس مطبوعاتی با انرژی و محکم بود. او می‌گوید: «تیم من خوب بازی کرد و شاید ۷۰‌درصد بازی مال ما بود.» البته سرمربی پرسپولیس به نقاط ضعف تیمش هم واقف است.»او با اشاره به اینکه پرسپولیس دیر شروع کرده، ادامه می‌دهد: «هنوز ناهماهنگیم و من دیر به تیم اضافه شده‌ام.» او اما مثل همه کرواتها به کار سخت فکر می‌کند و این که تیم را با تمرینات پرفشار هفته به هفته بهتر کند.

کرانچار قبل از همه به خط دفاع و ناهماهنگی‌هایش اشاره می‌کند و به طرفداران پرسپولیس قول می‌دهد که درستش می‌کند. از نکات جالب حرف‌های کرانچار اشاره‌اش به ادینیو بازیکن برزیلی مس بود که گفت: «او بازیکن بسیار خوبی بود که تازه ما برای مهارش برنامه داشتیم، ولی او کار خودش را کرد.»او در حاشیه بازی روز پنج‌شنبه با افشین قطبی هم آشنا شد.

سرمربی سابق پرسپولیس که حالا سرمربی تیم ملی است. قطبی در پایان بازی به رختکن پرسپولیس رفت و با او و بازیکنان خوش و بش مفصلی کرد.

کاپیتان مس علی سامره است

پرویز مظلومی طبق معمول قصد داشت حرف‌های خود را با تک مضرابی درباره تیم حریف آغاز کند که بعد از مشورت با یک خبرنگار کرمانی از این کار منصرف شد، چون کرانچار حرفی درباره او نزده بود! مظلومی که به هر حال، تیمش بعد از ۱۰‌نفره شدن بازی را به تساوی کشاند، رضایت از چهره‌اش پیدا بود، اما گفت: «طبعا من از مساوی داخل خانه راضی نیستم.»سرمربی مس با اشاره به تغییرات شدید در خط دفاع مس، بخشی از ضعف تیمش را متوجه این موضوع کرد و گفت: «هرچه هافبک‌ها و مهاجم‌ها هماهنگ بودند اما در دفاع مشکل داشتیم. البته من پیش‌بینی این موضوع را می‌کردم چون ترکیب خط دفاعی ما کاملا عوض شده و بازیکنان با هم ناهماهنگند که البته این مساله را با گذشت زمان حل می‌کنیم.» یکی از سوالات مهم به رفتار مصطفی سیفی هافبک مس بعد از تعویض اختصاص داشت که با لگد ناراحتی خود را سر بطری آب خالی کرد.مظلومی می‌گوید: «سیفی را تنبیه انضباطی می‌کنیم... او باید مواظب رفتارش باشد.» مظلومی درباره ماجرای ادامه‌دار کاپیتانی که در نهایت با انتخاب علی سامره به پایان رسید نیز می‌گوید: «عباس محمدی و فرزادحسین خانی بدانند من کاپیتان را تعیین می‌کنم. الان هم کاپیتان اول سامره است و کاپیتان دوم ادینیو.» مظلومی درباره پرسپولیس همچنین گفت: «هرسه گل پرسپولیس روی اشتباه فردی دفاع ما بود. این تیم پرس وسط زمین رو خوب انجام داد و در کرمان خوب کار کرد.»

حاشیه‌ها

کرانچار انگلیسی حرف نزد

زلاتکو کرانچار سرمربی پرسپولیس در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی حاضر نشد با خبرنگارانی که سوال خود را به زبان انگلیسی پرسیدند، به صورت انگلیسی جواب بدهد. او فقط به زبان مادری حرف زد.

تشویق شدید قطبی

پرسپولیسی‌های حاضر در ورزشگاه هنوز خاطرات خود را از افشین قطبی را فراموش نکرده‌اند. او در کرمان به شدت تشویق شد.

حرکات رزمی

در مراسمی که به عنوان افتتاحیه لیگ در نظر گرفته شده بود تا دلتان بخواهد رزمی کار در رشته‌های مختلف دیدیم. بازار اوس -احترام کیوکوشینکاها به یکدیگر - هم داغ داغ بود!

چسب روی خالکوبی

بازیکنانی که طفلی‌ها اسیر رفیق بد شده و بدن را به باد تتو داده‌اند روی خالکوبی‌ها را با چسب پوشانده بودند تا باد باعث نشود به سرنوشت نیکبخت دچار بشوند.

خوردبین شاکی از زادمهر

حضور محمدرضا زادمهر به عنوان عضو کمیته فنی در کرمان باعث دلخوری محمود خوردبین شده بود که نگران از دست دادن جایگاه خود است.

این درحالی است که روابط محمودخان با انصاری فرد عالی است و او در پست خود باقی خواهد ماند.

روز بد عکاس‌ها

عکاسانی که برای پوشش بازی به کرمان رفته بودند به دلیل کمبود شدید نور کمتر موفق به ثبت عکس استانداردی شدند. مس برای برگزاری بازی در شب چند هزار لوکس نور اضافه لازم دارد.

نودی‌ها غایب بودند

پس از سال‌های سال، هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی برگزار شد که برنامه ۹۰ در این بازی هیچ صحنه‌ای را پوشش نداد و گزارشگران این برنامه گزارشی تهیه نکردند.

خوش‌بین‌ها در این باره می‌گویند عادل در دقایق آخر با مسوولان شبکه سه به توافق خواهد رسید و با استفاده ازگزارش‌های خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان گزارش‌هایی سرهم بندی خواهد کرد.

اما تحلیل بدبین‌ها که اتفاقا بیشتر به حقیقت نزدیک است، به این اختصاص دارد که با توجه به پخش برنامه فوتبال برتر با سروشکل جدید، بحث کارشناسی مفصل و مرور صحنه‌های داوری عادل فعلا به مرخصی رفته است.

برنامه نود البته محبوبیت اصلی خود را به دلیل مباحث چالشی به دست آورده که این برنامه فاقد آن است.