صعود 18 پله‌ای استقلال سقوط 10 پله‌ای پرسپولیس

فوتبال ایران با یک پله صعود در جدول جهانی فیفا در رتبه ۶۰ جهان قرار گرفت.در تازه‌ترین رده‌بندی اعلام شده فیفا؛ برزیل، اسپانیا و هلند بدون تغییر نسبت به ماه قبل مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. ایتالیا با یک پله صعود به رده چهارم رسید؛ اما آلمان با امتیازی برابر در رتبه پنجم ایستاده است. روسیه، انگلیس، آرژانتین، کرواسی و فرانسه دیگر رتبه‌ها را تا پله دهم اشغال کرده‌‌اند.

استرالیا به عنوان یکی از نمایندگان آسیا در جام جهانی در رتبه ۱۴ جهان و اول آسیا ایستاده و پس از این تیم با فاصله‌ای زیاد ژاپن در رتبه ۴۰ جهانی و دوم آسیا (یک پله سقوط) قرار دارد. کره‌جنوبی دیگر تیم آسیایی عضو فیفا به عنوان تیم سوم آسیا در رتبه ۴۹ جهان ایستاده و فوتبال ایران به عنوان تیم چهارم آسیا با کسب ۵۴۱ امتیاز و یک پله صعود نسبت به ماه قبل، در رتبه ۶۰ جهانی قرار گرفته‌ است. در این فهرست همچنین تیم بحرین پس از صعود به دیدارهای پلی‌آف جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای‌جنوبی و همچنین برتری در دیدار دوستانه برابر ایران(برد ۴ بر ۲ دوشنبه شب در منامه) با ۵۰۶ امتیاز و یک پله صعود در رتبه ۶۴ حاضر شده است.

تغییر جایگاه سرخابی‌ها

اما از سوی دیگر در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ جهان استقلال ۱۸ پله صعود و پرسپولیس ۱۰ پله سقوط کرد.

فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ جهان اعلام کرد بارسلونا که در پایان فصل گذشته باشگاهی به مقام قهرمانی قاره رسید، با سقوط یک پله‌ای در ماه گذشته میلادی مواجه شده است. بر این اساس در آخرین فهرست اعلام شده این سازمان، قهرمان اسپانیا در کنار منچستریونایتد در رتبه نخست جای داشتند؛ در حالی که در فهرست جدید تیم انگلیسی به تنهایی صدرنشین است و بهترین تیم ماه اخیر میلادی محسوب می شود. در این فهرست همچنین استودیانت آرژانتین و چلسی انگلیس جایگاه خود را حفظ کرده؛ اما‌هامبورگ آلمان رشد قابل ملاحظه سه پله ای داشته است. در این رده‌بندی تیم پرسپولیس که قبلا در رده ۲۶۶ جایگاه گرفت و برترین نماینده ایران در این فهرست بود، با ۱۰ پله سقوط با ۷۵ امتیاز در رده ۲۷۶ جای گرفت. همچنین استقلال تهران که قبلا در رتبه ۳۵۹ جای داشت، با ۶۶ امتیاز و صعود ۱۸ پله‌ای روبه‌رو شد و به رده ۳۴۱ صعود کرد.

فهرست ۱۰ تیم برتر ماه باشگاهی دنیا در این ماه به شرح زیر است:

۱ - منچستریونایتد - ۳۲۱ امتیاز (رتبه قبلی : یک )/۲ - بارسلونا اسپانیا - ۳۱۸ امتیاز (رتبه قبلی : یک )/ ۳ - استودیانت آرژانتین ۲۸۵ امتیاز (رتبه قبلی :۳ )/ ۴ - چلسی انگلیس ۲۸۲ امتیاز (رتبه قبلی : ۴)/ ۵ -‌هامبورگ آلمان ۲۶۸ امتیاز (رتبه قبلی :۸)/ ۶ - شاختار اوکراین ۲۶۰ امتیاز (رتبه قبلی :۵)/ ۷ - آرسنال انگلیس ۲۴۷ امتیاز (رتبه قبلی: ۷)/ ۸ - وردربرمن آلمان ۲۴۰ امتیاز (رتبه قبلی: ۱۴)/ ۹ - لیورپول انگلیس ۲۲۵ امتیاز (رتبه قبلی : ۶)/۱۰- کروزیرو برزیل ۲۲۵ امتیاز (رتبه قبلی : ۱۰)