تیم ملی بوکس جوانان ایران با کسب سه مدال برنز به کار خود در تورنمنت آذربایجان پایان داد. در تورنمنت بوکس جوانان که با شرکت ۱۵ کشور در شهر باکو پایتخت آذربایجان برگزار شد، در وزن ۵۱ کیلوگرم حسین خزیری، در وزن ۹۱ کیلوگرم سالار غلامی و در وزن ۹۱+ کیلوگرم فرهاد مولایی سه مدال برنز برای کشورمان کسب کردند. نکته جالب این مسابقات این است که ملی پوشان ایران در دور اول با قرعه‌ استراحت روبه‌رو شده بودند و در دیدار دوم خود مقابل نمایندگان آذربایجان شکست خورده و به مدال برنز دست یافتند. در واقع ملی‌پوشان پس از قرعه‌کشی مدال برنزشان قطعی شده بود. در وزن ۴۸ کیلوگرم محمد عباسی، در وزن ۵۷ کیلوگرم افشین الوندی و در وزن ۶۰ کیلوگرم رضا رومیانی، سه ملی پوش دیگر ایران با شکست برابر حریفان خود از دور این رقابت‌ها حذف شده بودند.

ایران جایی در بین بهترین‌ها نداشت

فدراسیون جهانی تکواندو در پایان چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان در بخش پومسه بهترین‌های این دوره از مسابقات را اعلام کرد که همانند رقابت‌های جهانی دانمارک نامی از نمایندگان ایران بین آنها دیده نمی‌شود. در این دوره جایزه بهترین ورزشکار به «ماریا کیونا» از ایتالیا اعطا شد. دو کشور برزیل و روسیه جایزه کشورهای فعال و کنیا جایزه روح مبارزه را دریافت کردند. ایرانی‌ها بین بهترین داوران هم جایی نداشتند. تیم ملی تکواندو ایران بعد از سه دوره نایب قهرمانی این مسابقات، در چهارمین دوره با یک طلا، ۵ نقره و ۵ برنز و با یک پله سقوط درجای سوم ایستاد.

لیگ هندبال دوباره قرعه‌کشی شد

بیست‌ودومین دوره مسابقات هندبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با کاهش دو تیم برای دومین بار قرعه‌کشی شد. رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور با سه ماه تاخیر مهرماه سال جاری با حضور ۱۲ تیم قرعه کشی شده و قرار بود این دیدارها از ۲۰ آذرماه شروع شود، اما بعد از کاهش تعداد تیم‌ها، این مسابقات بار دیگر قرعه کشی شد. دو تیم نیروی زمینی ارتش تهران بدلیل مشکلات مالی و تیم آلومینیوم اراک به دلیل انصراف حامیان مالی از حضور در لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور انصراف داده‌اند و لیگ فقط با حضور ده تیم برگزار می‌شود. این برای اولین بار بود که لیگ برتر هندبال با ۱۲ تیم قرعه‌کشی شده بود که به نظر بسیاری از کارشناسان لیگ برتر هندبال ایران ظرفیت ۱۲ تیمی شدن را نداشت تا در نهایت با کاهش ۲ تیم، این لیگ باز هم با همان شیوه ۱۰ تیمی برگزار شود.

مردان پنج پله صعود کردند؛ زنان ۳۳ پله

فدراسیون بین‌المللی والیبال با اعلام رده‌بندی جدید تیم‌های دنیا، تیم ایران را با ۳۶ امتیاز در مکان ۱۹ جهان قرار داد. تیم ایران در رده‌بندی پیشین در رده ۲۴ جهان قرار داشت. موفقیت‌های والیبال ایران از جمله نایب قهرمانی آسیا از دلایل ارتقای جایگاه ایران محسوب می‌شود. در این رده‌بندی تیم‌های برزیل، روسیه، آمریکا، بلغارستان، لهستان، صربستان، ایتالیا، چین، آرژانتین و کوبا رده‌های اول تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند. در بین تیم‌های آسیایی نیز ایران پس از چین (هشتم)، ژاپن (دوازدهم) و کره‌جنوبی (هفدهم) در مکان چهارم قرار دارد. تیم ملی والیبال بزرگسالان بانوان ایران نیز در رده‌بندی اخیر توانست به همراه تیم‌های ویتنام و شیلی در رده ۵۱ قرار بگیرد که این رده نشانگر صعود ۳۳ پله‌ای ایران از رده ۸۴ است. در بخش نوجوانان و جوانان (پسر) نیز پس از آرژانتین که مقام اول را کسب کرده است، رده دوم از آن تیم‌های ملی ایران است. در بخش دختران، تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران به همراه فرانسه، یونان و هندوراس رده ۵۳ را کسب کرده است.