هفته بیست‌ودوم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های ایران امروز با برگزاری ۱۳ مسابقه در گروه‌های اول و دوم آغاز می‌شود که در یکی از حساس‌ترین مسابقات گروه اول نفت آبادان که با ۳۷ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد برای افزایش شانس خود جهت حضور در دیدار پلی آف صعود به لیگ برتر میزبان پیام مشهد رتبه چهارمی است. هر دو تیم از شانس زیادی برای کسب رتبه دومی جدول رده‌بندی برخوردارند و این دیدار می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. در دیگر دیدار مهم این گروه شهرداری تبریز که تا حدود زیادی خیال خود را بابت صعود به لیگ برتر راحت کرده است و با ۱۰ امتیاز اختلاف در صدر جدول رده‌بندی این گروه قرار دارد، میزبان تیم رده هفتمی کاوه تهران است، اما در گروه دوم که تیم‌ها رقابت سختی با هم دارند‌، در یکی از سرنوشت‌سازترین دیدارهای گروه دوم هم نفت تهران که با تفاضل گل بهتر نسبت به تیم‌های داماش گیلان و برق شیراز در صدر جدول این گروه قرار دارد، میزبان آلومینیوم هرمزگان رده چهارمی است. شاگردان بگوویچ با توجه به نزدیکی امتیازات این گروه هنوز شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر دارند و کار سختی برابر شاگردان دست نشان که به تازگی هدایت تیم تهرانی را به عهده گرفته است خواهند داشت. وینکو با تیم جوانش تا به اینجا شاهکار کرده و حالا نوبت خیز به سمت صدر جدول است. نماینده هرمزگان در صورت پیروزی در این دیدار می‌تواند صدر جدول را از آن خود کند.

در دیگر دیدار حساس این گروه برق شیراز که با ۳۶ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به نفت تهران و داماش گیلان در رتبه سوم قرار دارد، میزبان تیم رده پنجمی نساجی قائمشهر است که این بازی هم بسیار حساس دنبال خواهد شد، به خصوص که مقاومت به دسته پایین‌تر سقوط کرده و برق امید شیرازی‌ها برای صعود است. شاگردان کلانتری که از شانس‌های اصلی صعود به لیگ برتر در این گروه محسوب می‌شوند، در صورت برتری برابر میهمان خود می‌توانند، راه را برای این امر هموار سازند. البته نساجی هم در شرایط خوبی است.

برنامه مسابقات هفته بیست‌ودوم:

سه شنبه ۴/۳/۸۹

شاهین اهواز - مس رفسنجان (تختی - اهواز)

شهرداری تبریز - شهرک صنعتی کاوه تهران (تختی - تبریز)

داماش لرستان - تربیت یزد (تختی - دورود)

نفت آبادان - پیام خراسان (تختی - آبادان)

شموشک نوشهر - اتکا گلستان (شهدا - نوشهر)

ایرانجوان بوشهر - سپاهان نوین اصفهان (شهید بهشتی - بوشهر)

شهرداری بندرعباس - پیام مخابرات فارس (تختی - بندرعباس)

نفت تهران - آلومینیوم هرمزگان (امیرآباد - تهران)

مهرکام پارس تهران - کوثر لرستان (امام خمینی - اسلامشهر)

برق شیراز - نساجی مازندران (اختصاصی برق - شیراز)

فولاد نوین اهواز - پتروشیمی تبریز (اختصاصی فولاد - اهواز)

شیرین فراز کرمانشاه - گل گهر سیرجان (آزادی - کرمانشاه)

شن سا اراک - مس سرچشمه (امام خمینی - اراک)

دیدار تیم‌های گسترش فولاد تبریز و داماش گیلان هم به دلیل حضور نماینده تبریز در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس تهران در سوم خردادماه به تاریخ دیگری موکول شد.