بازگشت پرسپولیس به آسیا

گروه ورزش- دو نماینده دیگر ایران در لیگ قهرمانان آسیا امروز اولین دیدار خود را در این رقابت‌ها انجام خواهند داد. تیم فوتبال پرسپولیس که از روز یکشنبه برای دیدار با الاتحاد عربستان وارد این کشور شده است، امروز در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان به مصاف این تیم قدرتمند عربی می‌رود.

کارشکنی‌های مسوولان عربستان در صدور روادید کاروان پرسپولیس که منجر به معطلی هفت، هشت ساعته پرسپولیسی‌ها در فرودگاه جده شد، بار دیگر حرف و حدیث‌های زیادی را درباره حاشیه‌سازی عرب‌ها پیش از بازیشان با تیم‌های ایرانی به وجود آورد. در عین حال مسوولان باشگاه الاتحاد پس از معطلی چند ساعته پرسپولیس در فرودگاه یک عذرخواهی خشک و خالی هم به حریف ایرانی خود تحویل دادند تا به ظاهر قضیه را پاک کرده باشد. در هر صورت شاگردان دایی سختی‌های زیادی را برای ورود به عربستان گذرانده‌اند و حال نیاز دارند که با حرفه‌ای گری خاصی این حربه عرب‌ها را خنثی کرده و به فکر کسب امتیاز از ورزشگاه جده باشد.

پرسپولیسی‌ها دو برد متوالی را در رقابت‌های لیگ به دست آورده‌اند و این می‌تواند انگیزه‌های آنها را برای امتیازگیری از عربستان افزایش دهد. به نظر می‌رسد دایی برای این بازی تمامی بازیکنان خود را به غیر از محمد منصوری که هنوز از مصدومیت رنج می‌برد در اختیار دارد.

نایف هزازی مهاجم‌ الاتحاد خطرناک‌ترین بازیکن عربستانی‌ها محسوب می‌شود و سرخپوشان باید مراقب این بازیکن باشند. الاتحاد تاکنون در لیگ عربستان شکست نداشته و با ۹ پیروزی و ۹ تساوی بعد از الهلال در رتبه دوم قرار دارد. نماینده عربستان ۳ بار به فینال آسیا رسیده و دو مرتبه هم قهرمان شده است. مسابقه دو تیم از ساعت ۲۱ به وقت ایران آغاز خواهد شد.

در دیگر بازی این گروه هم الوحده امارات میزبان بنیاد کار ازبکستان است.

در گروه D لیگ قهرمانان نیز امروز

ذوب آهن در اصفهان میزبان الامارات است. پیروزی جالب و شیرین شاگردان ابراهیم زاده مقابل صبا در آخرین بازی‌شان درلیگ برتر باز هم به ذوب‌آهنی‌ها کمک می‌کند تا بتوانند شروع خوبی در آسیا داشته باشند. ذوب‌آهن در فصل گذشته لیگ قهرمانان دست به کار بزرگی زد و پس از صعود به فینال با وجود شایستگی‌های زیاد به عنوان نایب قهرمانی آسیا بسنده کرد. البته این باعث شد که آرزوهای ایرانی‌ها برای قهرمانی در آسیا همچنان برآورده نشده باشد. به نظر می‌رسد شاگردان ابراهیم زاده در نخستین بازی خود مقابل الامارات کار چندان سختی را در پیش نداشته باشد و می‌توان یک برد آسان را برای اصفهانی‌ها پیش‌بینی کرد.

محمدرضا خلعتبری، قاسم حدادی فر، ایگور کاسترو و.... بازیکنانی هستند که می توانند برای ذوب آهن مفید باشند. الامارات هم در رقابت‌های لیگ امارات شرایط خوبی دارد و برای نباختن به زمین می‌رود. این مسابقه از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد.