در بیست و دومین کنگره AFC اعضا به تغییر ۱۰ ماده اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا رای دادند.

تغییرات اعمال شده در اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به شرح زیر است: ماده ۴-۱۲- برای تطبیق بیشتر با ماده ۱۷ اساسنامه فیفا، فدراسیون‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتخابات کاملا مستقلی اعضا خود را تعیین خواهند کرد.

ماده ۱۰- اعضا مجمع کنفدراسیون فوتبال آسیا با اصلاح اساسنامه، میزبانی چرخشی جام ملت‌های آسیا و جام مبارزان را از حالت دوره‌ای از ۴ بخش جغرافیایی آسیا درآوردند. در آینده اگر در منطقه ای که نوبت آن رسیده متقاضیان میزبانی نتوانند شرایط مطلوب را بوجود آورند، با تایید کمیته اجرایی مناطق دیگر و میزبان دیگری برای مسابقات در نظر گرفته می‌شوند.این تغییر برای داشتن اختیار در انتخاب بهترین میزبان به‌وجود آمد.

ماده ۱۳- مقام خزانه‌داری افتخاری دیگر وجود نخواهد داشت.

ماده ۱۴.۱.۶- مقام خزانه‌داری افتخاری از اساسنامه بیرون آمد.

ماده ۱۴.۱ ( کمیته اجرایی) - مجمع با افزایش تعداد نواب رییس از ۴ نفر به ۵ نفر موافقت کرد و قرار شد حداقل یکی از نواب زن باشد. اعضا کمیته اجرایی نیز از ۱۰ به ۱۳ نفر افزایش پیدا کرد و قرار شد حداقل ۳ نفر از آنها زن باشد.

ماده ۱۴.۱.۲- از سال ۲۰۰۹ کاندیداتوری نایب‌رییسی برای زنان از هر ۴ منطقه کنفدراسیون ممکن خواهد بود. نایب‌رییس زن در مدت ۴ساله مسوولیت فوق را بر عهده خواهد داشت. کاندیداتوری ۱۳ عضو کمیته اجرایی که حداقل سه نفر از آنها زن خواهند بود برای هر ۴ منطقه و از سال ۲۰۰۹ آزاد خواهد بود.

ماده ۱۴.۲ - چهار کمیته دایمی دیگر وجود نخواهند داشت اما بصورت کمیته‌های موقت و در زمان مقتضی فعال می شوند. کمیته اخلاق و فیرپلی، کمیته حقوقی، کمیته پزشکی و کمیته امنیتی کمیته‌هایی هستند که بصورت فعال وجود نخواهند داشتو همچنین یک کمیته تحقیق داخلی تشکیل خواهد شد.

ماده ۲۰ - این ماده به عنوان جوایز افتخاری خدمات تغییر خواهد کرد. در اصلاحات شرایط احراز جوایز به شکل دقیق تری تعیین شد که جایزه الماس آسیا یکی از آنها بود.مجمع کنفدراسیون با «جایزه باشگاه قرن» برای بازیکنانی که بیش از ۱۰۰ بازی ملی کرده‌اند موافقت کرد. این بازی‌ها فقط شامل بازی‌های A ملی است. همچنین با تغییر نام بهترین بازیکن با جایزه الدبال موافقت شد.

ماده ۱۶.۱۸ - کمیته تحقیق داخلی کنفدراسیون متشکل از مدیر و ۴ عضو خواهد بود. اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال نمی‌توانند اعضا کمیته تحقیق داخلی باشند.از وظایف اصلی کمیته تحقیق داخلی حصول اطمینان از حساب‌های مالی و بررسی گزارش‌های خارج از کنفدراسیون بنابر تصمیمات کمیته اجرایی خواهد بود. این کمیته وظیفه دارد بررسی کند که برنامه‌ها و تصمیمات با اهداف کنفدراسیون هماهنگ باشند و مسایل مالی، حقوقی و اساسنامه‌ای رعایت شده باشد و اصلاعات مندرج صحیح باشند.