طهماسبی، منصوری و معصومی به فینال رسیدند

تیم ملی کشتی آزاد ایران در روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا سه فینالیست دارد.

در رقابت‌های چهار وزن دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا، ملی‌پوشان ایران عملکرد خوبی داشتند و حسن طهماسبی، مهدی منصوری و فردین معصومی به دیدار فینال رسیدند. هم‌چنین عباس دباغی در وزن ۵۵ کیلوگرم برای مدال برنز مبارزه می‌کند. در رقابت‌های روز چهارشنبه در وزن ۵۵ کیلوگرم، عباس دباغی جوان‌ترین ملی‌پوش ایران و دارنده مدال نقره جوانان جهان، پس از استراحت دور اول، با حساب شش بر دو (۴ - ۲، ۲ - صفر) نورلان توراربک نفر سوم جوانان جهان از قرقیزستان را شکست داد اما، در مرحله نیمه نهایی درحالی که تایم اول را پنج بریک از ماساشی سایتو ژاپنی برده بود، در تایم‌های بعدی پنج بر صفر و هفت بر صفر مغلوب شد تا با قبول شکست ۱۳ بر پنج به دیدار رده‌بندی برود.

در وزن ۶۶ کیلوگرم، حسن طهماسبی دارنده مدال‌های طلا و نقره آسیا پس از استراحت دور اول، در دور دوم کیم چول از کره‌ی شمالی را در سه تایم با حساب شش بر یک (صفر - ۱، ۵ - صفر و ۱ - صفر) شکست داد و در نیمه نهایی چهار بر دو (۳ - ۲ و ۱ - صفر) از سد حریف کره‌ای خود گذشت تا به فینال برسد. «یک دست و یک پای» طهماسبی در این مسابقه دیدنی بود و باعث شد کشتی باخته در تایم اول را به سود خود تمام کند. حریف ملی‌پوش ایران در فینال سوشیل کومار نفر سوم بازی‌های آسیایی دوحه و نفر چهارم سال ۲۰۰۳ جهان از هند است.

در وزن ۸۴ کیلوگرم، مهدی منصوری قهرمان جام تختی پس از استراحت دور اول، در دور دوم در سه تایم با حساب سه بر سه (صفر - ۳، ۱ - صفر، ۲ -۱) یون بلینگ وو از چین را شکست داد و در نیمه نهایی پنج بر سه (۱ - صفر، ۴ - ۳) عبدل آمایف از ازبکستان را برد تا به دیدار پایانی برسد.

هم‌چنین در وزن ۱۲۰ کیلوگرم، فردین معصومی نفر سوم سال ۲۰۰۶ جهان ابتدا پالویندر سینگ چیما نفر سوم بازی‌های آسیایی دوحه از هند را هفت بر یک (۲ - صفر و ۵ - ۱) مغلوب کرد و در نیمه نهایی در یک کشتی یک طرفه ۱۴ بر صفر (۶ - صفر و ۸ - صفر) سه هیونگ لی از کره‌ی جنوبی را برد. معصومی حریف کره‌ای را اسیر دو خم‌ها و باراندازهای خود کرده بود. ملی‌پوش ایران احتمالا در فینال با موتالیموف قزاقی کشتی می‌گیرد.