بازی ویشکا آسایش و هدیه تهرانی در ورزش
در روزهای اخیر بازیگران زن سینمای ایران در عرصه ورزش حضوری جدی داشته‌اند. از یک سو ویشکا آسایش بازیگر سینما، که در مجسمه سازی و طراحی صحنه و لباس هم فعال است، صبح روزیکشنبه به قله دماوند صعود کرد، تا به شکل حرفه‌ای پا به دنیای کوهنوردی بگذارد و از سوی دیگر هدیه تهرانی یکی دیگر از چهره‌های سرشناس سینما پست ورزشی گرفت. به گزارش «ایلنا» آسایش پیش از صعود به قله دماوند در گفت‌و‌گویی درباره انگیزه‌اش از این کار گفت: «سراغ کوهنوردی نرفتم که ماجراجویی کنم یا از خودم قهرمان بسازم. کوهنوردی خیلی برایم جدی‌ است.
اصلا شوخی نمی‌گیرم. بدون حرف پیش، برنامه‌ام این است که هفته‌ای یک بار کوه‌های حرفه‌ای را بروم. دیگران را نمی‌دانم، اما من خودم دوست دارم مدام از آن چیزی که هستم یکی دو قدم جلو‌تر بروم چون دیگر بازیگری صرف، راضی‌ام نمی‌کند، یعنی دیگر بعد از بازی در یک نقش، حس نمی‌کنم کار خیلی شاقی انجام داده‌ام یا مثلا موفقیت‌ها در این عرصه برایم کافی نیست.»
او در ادامه تاکید کرده که قصد دارد کوهنوردی را به شکل حرفه‌ای ادامه دهد: «دلم می‌خواهد کاری را که خیلی دوستش دارم دنبال کنم. اگر کاری را شروع می‌کنم همین‌طوری تفریحی نباشد. یکسری از کار‌ها برای من جدی است و خودم را مجبور می‌کنم در آنها به حد حرفه‌ای برسم. کلا هرچه کار سخت‌تر باشد برای من جذابیت بیشتری دارد. دوست دارم سختی بکشم و محدودیت‌هایم را بشکنم. فکر می‌کنم آدم وقتی از پس یک کار سخت برآید قطعا در کارهای بعدی هم موفق‌تر است.»

حمایت از پست هدیه تهرانی در ورزش رزمی
هدیه تهرانی، ستاره سینمای ایران روز یکشنبه به عنوان نایب رییس بانوان کمیته‌ تایچی چوان در فدراسیون ووشو منصوب شد. رییس این کمیته‌ که این حکم را صادر کرده می‌گوید: خانم تهرانی مربی کاملا فنی است و به همین خاطر او را انتخاب کردیم. علیرضا خسروی در گفت‌وگو با «ایسنا» در مورد اینکه چه شد نایب رییسی بانوان این کمیته‌ را به هدیه تهرانی سپرد و برای او حکم صادر کرد، گفت: او چندین سال است که تایچی چوان کار می‌کند و مربی رسمی و تخصصی این رشته است. چند گزینه برای این پست داشتیم که در نهایت خانم «هدیه تهرانی» بیشترین رای را آورد. او بسیار علاقه‌مند است که به این رشته کمک کند و در کنار اینکه یک چهره سرشناس سینما است، امیدوارم بتواند برای جامعه ورزش موفق باشد.
وی افزود: خانم تهرانی آن‌قدر علاقه‌مند این رشته است که قصد دارد یک باشگاه مجهز و کاملا تخصصی در این رشته را راه‌ا‌ندازی کند. این باشگاه در شرف افتتاح است و این سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که او چقدر با تایچی چوان عجین است.
نایب رییس فدراسیون ووشو در پاسخ به این سوال که آیا ریاست او بر کمیته‌ تایچی چوان اجازه می‌دهد به فعالیت‌هایش در فدراسیون بپردازد، ادامه داد: حضور در هر دو این پست‌ها خللی در انجام وظیفه‌ام ایجاد نمی‌کند و سعی می‌کنم هر دو را به بهترین شکل انجام دهم.
وی یادآور شد: اولین اقدام برای شروع فعالیت جهشی در کمیته‌ تایچی چوان، شناختن کادر مدیریتی بود که این قدم را با صدور احکام این عزیزان انجام دادیم. اکنون برنامه‌ها را طبق تقویم انجام خواهیم داد.
خسروی گفت: مهم‌ترین برنامه‌ ما در این کمیته‌ جذب سرمایه انسانی و افزایش علاقه‌مندان به این رشته است و تفکرمان روی همگانی کردن تایچی چوان است.