کدام تیم‌ها مسافر برزیل می‌شوند؟

تیم‌های ملی فوتبال جهان فردا شب در بازی‌های حساس خود برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به میدان می‌روند.رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ از روز جمعه در سراسر قاره اروپا برگزار خواهد شد تا چهره چند تیم صعودکننده دیگر به جام جهانی ۲۰۱۴ مشخص شود. گروه A

بلژیک در این گروه شرایط خوبی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دارد. آنها از دو بازی باقیمانده خود تنها یک امتیاز می‌خواهند تا صعودشان را به جام جهانی ۲۰۱۴ قطعی کنند. کرواسی تنها رقیب بلژیک در این گروه در صورتی می‌تواند به طور مستقیم به جام جهانی راه یابد که هر دو بازی خود را ببرد و بلژیک در هر دو دیدار خود

شکست بخورد.

برنامه گروه یک:

کرواسی - بلژیک

ولز - مقدونیه

جدول گروه

۱- بلژیک ۸ بازی ۲۲ امتیاز

۲- کرواسی ۸ بازی ۱۷ امتیاز

۳- صربستان ۹ بازی ۱۱ امتیاز

گروه B

ایتالیا پیش از این صعودش را از این گروه به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل قطعی کرده است. لاجوردی پوشان با این حال جمعه شب باید به دیدار دانمارکی بروند که تلاش می‌کند به عنوان تیم دوم از این گروه راهی پلی‌آف شود. در این گروه روی کاغذ چهار تیم بلغارستان، دانمارک، جمهوری چک و ارمنستان شانس صعود برای حضور در مرحله پلی‌آف را دارند.

برنامه گروه دو:

* دانمارک - ایتالیا

* مالت - چک

* ارمنستان - بلغارستان

جدول گروه

۱- ایتالیا ۸ بازی ۲۰ امتیاز

۲- بلغارستان ۸ بازی ۱۳ امتیاز

۳- دانمارک ۸ بازی ۱۲ امتیاز

گروه C

آلمان‌ها را باید تیم صعود کرده از این گروه به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل دانست. شاگردان یوآخیم لو برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیاز به یک امتیاز از دو دیدار آینده خود دارند. این تیم جمعه شب در خانه از ایرلند پذیرایی خواهد کرد. سوئد نیز که تلاش می‌کند به عنوان تیم دوم از این گروه راهی مرحله پلی‌آف شود، برای بازی خانگی میزبان اتریش خواهد بود.

برنامه گروه سوم:

* آلمان - ایرلند

* جزایر فارو - قزاقستان

* سوئد - اتریش

جدول گروه

۱- آلمان ۸ بازی ۲۲ امتیاز

۲- سوئد ۸ بازی ۱۷ امتیاز

۳- اتریش ۸ بازی ۱۴ امتیاز

گروه D

هلندی‌ها با پیروزی برابر آندورا، توانستند دو بازی مانده به پایان مسابقات صعودشان را به جام جهانی ۲۰۱۴ قطعی کنند. این تیم جمعه در دیداری حساس برابر مجارستان به میدان خواهد رفت. از این گروه سه تیم مجارستان، ترکیه و رومانی شانس صعود به مرحله پلی‌آف جام جهانی ۲۰۱۴ را دارد.

برنامه گروه چهارم:

* هلند - مجارستان

* آندورا - رومانی

* استونی - ترکیه

جدول گروه

۱- هلند ۸ بازی ۲۲ امتیاز

۲- مجارستان ۸ بازی ۱۴ امتیاز

۳- ترکیه ۸ بازی ۱۳ امتیاز

۴- رومانی ۸ بازی ۱۳ امتیاز

گروه E

سوئیس در این گروه در آستانه صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل قرار دارد. این تیم در صورتی که بتواند آلبانی را در خانه خود شکست دهد، صعودش را به جام جهانی قطعی خواهد کرد. برای تعیین تیم دوم این گروه، تیم‌های ایسلند، اسلوونی، نروژ و آلبانی روی کاغذ شانس صعود دارند.

برنامه گروه پنجم:

* آلبانی - سوئیس

* اسلوونی - نروژ

* ایسلند - قبرس

جدول گروه

۱- سوئیس ۸ بازی ۱۸ امتیاز

۲- ایسلند ۸ بازی ۱۳ امتیاز

۳- اسلوونی ۸ بازی ۱۲ امتیاز

۴- نروژ ۸ بازی ۱۱ امتیاز

۵- آلبانی ۸ بازی ۱۰ امتیاز

گروه F

روسیه با یک امتیاز نسبت به پرتغال اکنون در صدر قرار دارد. این تیم باید جمعه شب در لوکزامبورگ به میدان برود و در صورتی که بتواند به پیروزی برسد و پرتغالی‌ها نتوانند در خانه رژیم صهیونیستی را شکست دهند، تکلیف تیم صعود کرده این گروه به جام جهانی ۲۰۱۴ مشخص می‌شود.

برنامه گروه ششم:

* آذربایجان - ایرلند شمالی

* پرتغال - رژیم صهیونیستی

* لوکزامبورگ - روسیه

جدول گروه

۱- روسیه، ۸ بازی ۱۸ امتیاز

۲- پرتغال ۸ بازی ۱۷ امتیاز

۳- رِژیم صهیونیستی ۸ بازی ۱۲ امتیاز

گروه G

دو تیم بوسنی هرزگوین و یونان در این گروه ۱۹ امتیازی هستند و رقابت سختی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ در پیش دارند. از بین این دو تیم یک تیم باید به‌طور مستقیم به جام جهانی صعود کند و تیم دیگر نیز به دیدار

پلی‌آف می‌رود. .

برنامه گروه هفتم:

* یونان - اسلواکی

* بوسنی - لیختن اشتاین

* لیتوانی - لتونی

جدول گروه

۱- بوسنی ۸ بازی ۱۹ امتیاز

۲- یونان ۸ بازی ۱۹ امتیاز

۳- اسلواکی ۸ بازی ۱۲ امتیاز

گروه H

انگلیس که با یک امتیاز نسبت به اوکراین در صدر جدول این گروه قرار دارد، جمعه باید در دیدار خانگی با تیم مونته‌نگرو بازی کند که این تیم نیز شانس صعود مستقیم به جام جهانی دارد. دو تیم دیگر این گروه یعنی اوکراین و مونته نگرو هر دو ۱۵ امتیازی هستند و فقط یک امتیاز از تیم انگلیس کم دارند.

برنامه گروه هشتم:

* انگلیس - مونته‌نگرو

* اوکراین - لهستان

* مولداوی - سن مارینو

جدول گروه

۱- انگلیس ۸ بازی ۱۶ امتیاز

۲- اوکراین ۸ بازی ۱۵ امتیاز

۳- مونته نگرو ۸ بازی ۱۵ امتیاز

۴- لهستان ۸ بازی ۱۳ امتیاز

گروه I

از این گروه اسپانیا در تنها دیدار روز جمعه باید در خانه از بلاروس پذیرایی کند. پیروزی در این دیدار اسپانیا را به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بسیار نزدیک می‌کند. اسپانیایی‌ها در بازی بعدی خود در این گروه باید با گرجستان دیدار کنند و فرانسه که تلاش می‌کند به عنوان تیم نخست از این گروه صعود کند، میزبان فنلاند خواهد بود. اسپانیا به عنوان قهرمان دوره قبل رقابت‌های جام‌جهانی برای تکرار افتخار چهار سال پیش کار سختی در پیش دارد.

برنامه گروه نهم:

* اسپانیا - بلاروس

جدول گروه

۱- اسپانیا ۶ بازی ۱۴ امتیاز

۲- فرانسه ۷ بازی ۱۴ امتیاز

۳- فنلاند ۷بازی ۹ امتیاز

آمریکای جنوبی

آرژانتین با ۲۹ امتیاز صعودش را از این گروه به جام جهانی ۲۰۱۴ قطعی کرده است. سه تیم دیگر این گروه پس از آرژانتین تاکنون تیم‌های کلمبیا، شیلی و اکوادور هستند که امیدوارند بتوانند با پیروزی در بازی‌های خود صعودشان را قطعی کنند. کلمبیا باید در خانه از شیلی پذیرایی کند.

یک تساوی نیز یاران فالکائو را به جام جهانی ۲۰۱۴ می‌رساند. در دیگر دیدار حساس، اکوادور با اروگوئه دیدار خواهد کرد. هر دو تیم در این گروه ۲۲ امتیازی هستند و تلاش می‌کنند به عنوان تیم صعودکننده راهی برزیل شوند.

آرژانتین نیز در دیداری کاملا تشریفاتی باید با پرو دیدار کند.

برنامه بازی‌ها:

* آرژانتین - پرو

* کلمبیا - شیلی

* اکوادور - اروگوئه

* ونزوئلا - پاراگوئه

جدول آمریکای جنوبی

۱- آرژانتین ۱۴ بازی ۲۹ امتیاز

۲- کلمبیا ۱۴ بازی ۲۶ امتیاز

۳- شیلی ۱۴ بازی ۲۴ امتیاز

۴- اکوادور ۱۴ بازی ۲۲ امتیاز

۵- اروگوئه ۱۴ بازی ۲۲ امتیاز

آمریکای شمالی

در این منطقه آمریکا و کاستاریکا صعودشان را به جام جهانی قطعی کرده‌اند. در بازی‌های باقی مانده این گروه مکزیکی‌ها که همیشه در سال‌های اخیر یک پای ثابت تیم صعود کرده به جام جهانی بوده‌اند باید با تیم‌های پاناما و هندوراس بجنگند تا سهمیه سوم این منطقه را برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل کسب کنند. از این منطقه سه تیم به طور مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۴ راه پیدا می‌کنند و تیم چهارم برای حضور در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان باید در دیدار پلی‌آف به مصاف نیوزیلند برود.

برنامه بازی‌ها:

* مکزیک - پاناما

* ‌آمریکا - جامائیکا

* هندوراس - کاستاریکا

جدول

۱- آمریکا ۸ بازی ۱۶ امتیاز

۲- کاستاریکا ۸ بازی ۱۵ امتیاز

۳- هندوراس ۸ بازی ۱۱ امتیاز

۴- پاناما ۸ بازی ۸ امتیاز

۵- مکزیک ۸بازی ۸ امتیار

۶- جاماییکا ۸ بازی ۴ امتیاز