مرگ و زندگی استقلال و جشن صعود فولاد
امروز استقلال و فولاد در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان عربستانی و قطری خود می‌روند. استقلال و فولاد خوزستان، دو نماینده دیگر ایران در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان خود می‌روند. نتایج این بازی‌ها می‌تواند تا حدود زیادی سرنوشت صعود این دو تیم را مشخص کند.
نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:
استقلال لیگ قهرمانان آسیا را بد شروع کرد، اما با پیروزی مقابل الجزیره در امارات به صعود از گروهش امیدوار شد. آبی‌پوشان ایرانی اگر بتوانند تیم الشباب را در عربستان شکست بدهند صعودشان تقریبا قطعی خواهد شد. زیرا آخرین بازی این تیم در تهران مقابل الریان قطر است تیمی که به لیگ دسته دوم قطر سقوط کرده و استقلال می‌تواند در آن بازی که برای حریفش تشریفاتی است به‌راحتی پیروز شود.
استقلال برای اینکه ملی‌پوشانش را در اختیار داشته باشد رایزنی و تلاش زیادی کرد و حتی به‌نوعی فدراسیون را تهدید کرد و گفت خودتان به AFC بگویید و مسوولیت غیبت ما را در عربستان قبول کنید! در نهایت این چالش بین فدراسیون و باشگاه استقلال ادامه دار شد و حتی باعث انتقاد صریح قلعه‌نویی از شخص رئیس‌جمهور هم شد.
از نظر فنی استقلال در این بازی چند مصدوم دارد. غلام‌نژاد، سیاوش اکبرپور و مهدی نظری دچار مصدومیت هستند. ساموئل هافبک پرتلاش آبی‌ها دو اخطاره است و نمی‌تواند این تیم را همراهی کند.
استقلال اگر در این بازی پیروز شود شانس صعودش بیش از ۹۰ درصد خواهد بود اما در صورت مساوی شانس صعود آبی‌پوشان ایرانی نزدیک به صفر خواهد شد زیرا باید دیدارهای دیگر به دلخواه استقلال رقم بخورد که بسیار بعید است اما یک پیروزی در خاک عربستان شاگردان قلعه‌نویی را دوباره به آسیا برمی‌گرداند. این مسابقه برای آبی‌پوشان ایران حکم مرگ و زندگی را دارد.
اما فولاد در لیگ برتر ایران قهرمان شد واکنون بازیکنان این تیم با انگیزه فراوان در این دیدار آسیایی به میدان خواهند رفت تا با یک برد شیرین آسیایی جشن صعود خود را از دور مقدماتی در اهواز بگیرند. قرمزپوشان اهوازی هیچ مشکلی برای این مسابقه ندارند. حسین فرکی اکنون تبدیل به مربی محبوبی در فوتبال خوزستان شده است و می‌خواهد یک برد آسیایی به هواداران فولاد تقدیم کند تا فوتبالدوستان خوزستانی یکبار دیگر جشن و پایکوبی به خاطر موفقیت فولاد در اهواز برپا کنند. حریف آنها تیم الجیش قطر است که به لطف یک گل زده بیشتر صدرنشین گروه است و فولاد می‌خواهد با شکست دادن حریف قطری صدرنشین شود و یک هفته به پایان مرحله گروهی صعودش را قطعی کند، البته مساوی هم برای فولاد نتیجه بدی محسوب نمی‌شود هرچند تساوی به مذاق هواداران فولاد خوش نمی‌آید، ولی مساوی هم باعث صعود قطعی هر دو تیم خواهد شد. روی کاغذ فولاد حتی در صورت باخت هم باز شانس صعود خواهد داشت در واقع دیدار با حریف قطری فینال گروه برای تعیین صدرنشینی هم هست.