تیم ملی فوتسال کشورمان عصر شنبه در فینال مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا پس از اینکه درجریان بازی با نتیجه ۲بر ۲ مقابل تیم ژاپن متوقف شد در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شد تا ژاپنی‌ها موفق شوند سومین قهرمانی خود را در آسیا تجربه کنند.

درهمین رابطه سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن با اعلام نقشه پیروزی برابر ایران در فینال مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا گفت که هدفش صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی فوتسال در دو سال آینده است.

«رودریگو» پس از پیروزی تیم ملی فوتسال ژاپن برابر ایران در فینال جام ملت‌های آسیا و رسیدن به عنوان قهرمانی این مسابقات، اظهار کرد: این یک بازی بزرگ بود که هر دو تیم شانس پیروزی داشتند. آنچه ما در این مسابقه باید انجام می‌دادیم، آوردن بازی به مرحله‌ای بود که ایران پیش از این در مسابقات قبلی خود تجربه نکرده بود. وی در تشریح روش پیروزی ژاپن، تاکید کرد: ایران در تمام مسابقاتی که به میدان رفته بود، در دقایق ابتدایی گل می‌زد. این به معنای این است که اگر ما زمان‌های دشوار را تحمل می‌کردیم و نتیجه را حتی تا اواسط یا اواخر نیمه دوم نگه می‌داشتیم، بازیکنان (حریف) دچار لغزش می‌شدند. برنامه‌ای که تلاش کردیم به خوبی انجام بدهیم، عالی انجام شد.