والیبالیست‌های ایران تاریخ‌ساز شدند

تیم‌ملی والیبال ایران با درخشش خود توانست در دو بازی در لیگ جهانی والیبال از تیم‌های مدعی روسیه و برزیل امتیازبگیرد تا با رسیدن به جمع چهار تیم پایانی لیگ جهانی در این زمینه تاریخ‌سازی کند. والیبالیست‌های کشورمان درحالی مقابل تیم قدرتمند روسیه با نتیجه ۳بر ۲ نتیجه را واگذار کردند و یک امتیاز از آنها گرفتند که قبلا هرگز موفق نشده بودند از این تیم امتیاز کسب کنند.

اما اگرچه افتخارآفرینی‌های تیم‌ملی والیبال یکی، دو سالی‌ است که مستمر بوده اما اتفاقی که جمعه شب رخ داد ماجرایی متفاوت از همه رویدادهای یکی دو سال گذشته داشت. والیبالیست‌های ایرانی در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال برابر برزیل به میدان رفتند و در یک دیدار زیبا و دیدنی با نتیجه ۳ بر یک و با امتیازهای ۲۵-۲۱، ۲۵-۱۹، ۲۳-۲۵ و ۲۸-۲۶ برابر حریف نامدار خود پیروز شدند.

حالا حتی می‌توان امیدوار بود که ایران در یک رشته گروهی هم در المپیک روی سکو برود و مدال‌آوری کند و باور کنید همه اینهایی که می‌گوییم و می‌نویسیم رویاپردازی نیست.

سایت فدراسیون جهانی والیبال طی گزارشی در خصوص وضعیت تیم‌ملی ایران نوشته این تیم اولین تیم آسیایی است که موفق به حضور در جمع چهار تیم پایانی رقابت‌ها شده است.

کواچ: صعود ایران معجزه نبود

سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران بعد از پیروزی مقابل برزیل و صعود به جمع چهار تیم برتر لیگ جهانی گفت: من از بازیکنانم یاد گرفتم. تنها یک هفته از حضور من درتیم‌ملی ایران می‌گذشت که لیگ جهانی را آغاز کردیم. من با ولاسکو متفاوت بودم. ولاسکو جزو بهترین‌های دنیا است. من کمی تهاجمی‌تر و جنگنده‌تر هستم. بازیکنانم حالا به این اخلاقم عادت کردند و می‌دانند من چه چیزی از آنها می‌خواهم. اسلوبودان کواچ گفت: من خودم را وقف تیم ایران کردم. بازیکنانم مثل روزهای قبل جنگیدند. ما تلاش کردیم بازی همیشگی خودمان را بکنیم. این مسابقات آماده سازی برای جام‌جهانی لهستان است. من از این نتایج خیلی خوشحالم ولی در مورد آینده چیزی نمی‌توانم بگویم. فردا روز دیگری است. این معجزه نبود.

قرعه‌کشی لیگ جهانی در سال آینده

اما خبر مهم اینکه گروه‌بندی لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۵ مشخص شد.با انجام قرعه‌کشی در اجلاس دپارتمان لیگ جهانی والیبال، تیم‌ملی ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۵ در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های آمریکا، لهستان و روسیه همگروه شد.در گروه یک این رقابت‌ها هم تیم‌های ایتالیا، برزیل، صربستان و استرالیا قرار گرفتند.

بر این اساس تیم‌ملی آمریکا در هفته اول این رقابت‌ها طی روز‌های ۲۹ و ۳۱ ماه مه‌(۸ و ۱۰ خرداد ۱۳۹۴) میزبان مردان والیبال ایران است و تیم کشورمان در هفته‌های بعد به ترتیب میهمان لهستان و روسیه است.

اما در همین حال فدراسیون جهانی والیبال از مسوولان کشورمان خواست که مشکل حضور بانوان در سالن را حل کنند.

به گزارش سایت فدراسیون والیبال، دراجلاس دپارتمان لیگ جهانی یکی از مهمترین و اصلی‌ترین موارد این جلسه رسیدگی به عدم حضور تماشاگران زن ایرانی در سالن مسابقات در تهران بود.

در این جلسه مقرر شد فدراسیون جهانی والیبال نامه‌ای به ایران ارسال و با توجه به درخواست هزاران زن ایرانی از فدراسیون جهانی والیبال برای حضور در سالن مسابقات از دولت و فدراسیون والیبال ایران رسما درخواست حل این موضوع را داشته باشد. تیم ملی ایران دیشب در مرحله نیمه نهایی به مصاف آمریکا رفت.