بلافاصله بعد از آنکه کی‌روش پایش را از هواپیما به زمین گذاشت اهالی فدراسیون دور جدید مذاکرات را با او آغاز کردند وجلسه مشترک علی کفاشیان و کارلوس کی‌روش برای تمدید قرارداد سرمربی تیم‌ملی برگزار شد. بلافاصله بعداز جلسه، توسط عباس ترابیان که زمانی سرپرست تیم‌ملی بود و توسط همین کی‌روش کنار گذاشته شده بود، خبر رسید که توافقات کلی صورت گرفته است و در جزئیات هنوز بحث خواهد شد. در این جلسه دوطرف به توافق رسیدند تا دو مربی ایرانی هم در کادر فنی تیم‌ملی فوتبال حضور داشته باشند و کی‌روش از حضور آنها استفاده کند. همچنین مباحث مالی هم طبق اعلام قبلی محرمانه ماند. طبق اعلام مسوولان فدراسیون فوتبال اگر مشکلی ایجاد نشود، مراسم عقد قرارداد رسمی با کارلوس کی‌روش هم اول آگوست(۱۰ مرداد) انجام خواهد شد.

کی‌روش هم اگرچه از توافق اولیه گفت، اما مثالی زد که مشخص می‌کرداز وجود برخی افراد ناراضی است و قصد حذف آنها را دارد.کی‌روش در مورد اینکه چه زمانی توافق ۷۰ درصدی ۱۰۰ درصد می‌شود، عنوان کرد: « در این مورد من نمی‌توانم جواب بدهم. همه باید تلاش کنیم، توافق خوبی شود که هر دو طرف هماهنگ شوند تا نخواهیم در آینده دچار سوءتفاهم ‌شویم و بدون هیچ صحبت و دغدغه‌ای کارمان را انجام دهیم. مثالی می‌زنم در راهی که پیش‌رو داریم مثل این است که می‌خواهیم در یک اتاق بزرگ بخوابیم. اگر یک پشه کوچک در اتاق باشد آن پشه نمی‌گذارد ما بخوابیم، بنابراین باید همه چیز را پاکسازی ‌کنیم. تمام مشکلات کوچک را از بین ببریم تا در این سفر پشه‌ای نباشد که ما را دچار مشکل کند.» اما منظور او دقیقا از پشه کیست؟ جالب اینکه رئیس فدراسیون هم اعلام آمادگی می‌کند تا این پشه را از سر راه عقد قرارداد حذف کند. کفاشیان در واکنش به حرف‌های او می‌گوید: «به هر حال در هر جایی کار و تلاش کنید پشه هم وجود دارد. باید برای کشتن پشه‌ها پیف‌پاف بخریم!»

کفاشیان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چه زمانی جواب بله خواهید گرفت، گفت: « شما ازدواج کرده‌اید؟ مگر بار اول در خواستگاری بله می‌گویند.ما پیش از این توافقات ضمنی داشتیم، این جلسه هم برای ادامه مذاکرات بود. قرار شد با کی‌روش جلسات ما ادامه داشته باشد.»

مشکل مالی وجود ندارد

جالب اینکه هیچ‌کدام از طرفین از وجود مشکلات مالی بر سر راه عقد قرارداد نمی‌گویند. کی‌روش در مورد اینکه آیا مانع بزرگی برای بستن قرارداد وجود دارد، گفت: «هیج مانعی وجود ندارد.»

رئیس فدراسیون فوتبال هم که زمانی از رقم سنگین درخواستی کی‌روش می‌گفت و آن را سد راه تمدید قرارداد می‌دانست این باردر مورد مسائل مالی گفت:« هیچ مشکل مالی برای تمدید قرارداد وجود ندارد.» البته آنها که در راهروهای فدراسیون فوتبال در تردد هستند معتقدند، ماجرا به این سادگی که آنها می‌گویند هم نیست.کی‌روش اصولی دارد که شدیدا به آن پایبند است.»