تصمیم «درخشان»!

دنیای اقتصاد: پرسپولیس و آرامش انگار دو پدیده متضاد هستند که هرگز به هم نخواهند رسید. در شرایطی که بعد از عقد قرارداد سه ساله با دایی در ابتدای لیگ سیزدهم به نظر می‌رسید تکلیف سرخپوشان دست‌کم برای مدتی روشن خواهد شد، جدایی رویانیان از این باشگاه جرقه دور جدیدی از تحولات تاریخی در پرسپولیس را زد. با ورود خادم به معادلات واگذاری سرخابی‌ها و سپرده شدن قرمزها به اسپانسر جدید، به وضوح می‌شد رگه‌های اختلاف را در این باشگاه دید. بعد از هر ناکامی انواع مصاحبه‌های تنش‌زا از مدیران پرسپولیس روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار می‌گرفت و کار را برای دایی و بازیکنانش سخت‌تر می‌کرد. در نهایت اما ظهر چهارشنبه ۱۹ شهریور، پنج روز بعد از شکست خانگی سرخپوشان مقابل تراکتورسازی تبریز، علی دایی از سوی حمیدرضا سیاسی برکنار شد. این در حالی است که مدیرعامل پرسپولیس مدعی شده با تصمیم رئیس هیات‌مدیره موافق نیست. رحیمی در واکنش به اتفاقات ظهر دیروز پرسپولیس، حتی از رئیس‌جمهور هم استمداد کرد. او به فارس می‌گوید: «روی صحبت من با رئیس‌جمهور است، آقای روحانی یک بسازو بفروش در حال تصمیم‌گیری برای پرسپولیس و قهرمان ملی است. این فاجعه است و باید بگویم که چشم‌تان روشن.»

در سوی دیگر میدان اما سیاسی ایستاده است؛ کسی که از روز اول هم نشان داده بود با علی دایی مشکل دارد. رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس در سخنانی بسیار عجیب در مورد جدایی دایی به «تسنیم» می‌گوید: «دایی برکنار نشده و فقط اعلام کردم که ایشان رفتنی هستند. آقای دایی رفتنی هستند و نحوه برکناری هم به این شکل است که شاید استعفا کرده باشد!» به نظر می‌رسد به میان کشیدن بحث استعفا، صرفا به خاطر یافتن راهی برای فرار از پرداخت قرارداد سنگین دایی است. طبق محاسباتی که دو شماره قبل در روزنامه «دنیای اقتصاد» انجام دادیم، مشخص شد قرارداد سه‌ساله علی دایی برای پرسپولیس در مجموع هزینه‌ای معادل ۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان در پی داشته که بیش از چهار میلیارد تومان آن مربوط به بقیه قرارداد دایی است؛ قراردادی که حالا نیمه‌تمام می‌ماند، اما باید بهایش به صورت کامل پرداخته شود.

درخشان: من سرمربی پرسپولیس شدم

در شرایطی که از همان اولین دقایق انتشار شایعه اخراج دایی، شنیده می‌شد حمید درخشان جای او را خواهد گرفت، سرانجام این مربی کمی بعد از ساعت ۲ بعدازظهر خبر حضورش در جمع سرخپوشان را در گفت‌وگو با «ایسنا» تایید کرد.