تیم والیبال زنیت‌کازان در ۴ بازی لیگ قهرمانان اروپا با سعید معروف فقط یک ست به حریفان خود داده است. مصاحبه کاپیتان تیم ملی والیبال ایران را با یکی از خبرگزاری‌های روسی در آستانه بازی با هالک بانک آنکارا بخوانید. درست است که طرفداران تو برای تشویقت از ایران به ترکیه می‌آیند؟

بله. من در ایران محبوب هستم که البته زیاد هم خوب نیست چون بار مسوولیت مرا سنگین‌تر می‌کند.

تو در شبکه اجتماعی اینستاگرام ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده داری، در حالی که رئیس‌جمهور تاتارستان فقط ۶۳ هزار دنبال‌کننده دارد.

استفاده رسمی از شبکه اجتماعی فیس‌بوک در ایران ممکن نیست ولی اینستاگرام بسیار رایج است. علاوه بر این، هموطنان من در بسیاری از شهرهای دنیا از جمله دبی، بمبئی، استانبول، رم، لندن، برلین، نیویورک، استکهلم و سایر شهرها زندگی می‌کنند، بنابراین اصلا جای تعجب نیست وقتی که در لیگ جهانی مقابل ایتالیا در خاک این کشور بازی می‌کردیم، نیمی از سالن، ایرانی باشند.

توافق تو با تیم زنیت حدود ۲ ماه طول کشید.

من فکر می‌کنم لیگ ایران بسیار قوی است و در آن تیم‌های سطح بالا، درآمد خوب و بازیکنان با کیفیتی از برزیل،‌ آرژانتین، ایتالیا، صربستان و بلغارستان حضور دارند. همچنین سالن‌های والیبال در ایران بسیار بزرگ هستند و مردم زیادی برای تماشای مسابقات به سالن‌ها می‎آیند. هدف باشگاه زینت این است که تمام جام‌های قهرمانی موجود در جهان را ببرد. عضویت در چنین تیمی یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. تیم‌های روسیه، تعدادی از بازیکنان خود را از بین ایرانی‌ها انتخاب کرده‌اند؛ این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. بازیکنان ایرانی بسیار قوی هستند ولی تاکنون در باشگاه‌های خارجی بازی نکرده‌اند. من از زنیت،‌ دعوتنامه رسمی دریافت کردم ولی بازیکنان ایرانی هم با هر قیمتی حاضر به بازی در تیم‌های معمولی لیگ‌های لهستان و ایتالیا نیستند.

تابستان آینده در لیگ جهانی ۲۰۱۵ میزبان روسیه در تهران هستید. تیم ایران در میادین رسمی موفق به شکست روسیه نشده است. آیا برای شکستن این طلسم تلاش خواهید کرد؟

امیدوارم بتوانیم با استفاده از حضور تماشاگران و جو سالن آزادی، روسیه را در تهران شکست دهیم. هیجان تماشاگران والیبال چیزی از بینندگان فوتبال کم ندارد. به نظر شما تیم ملی والیبال روسیه در تهران تحت فشار نخواهد بود؟!