فریاد مقابل ساختمان خالی!

گروه ورزش: هواداران فوتبال در ایران معمولا سکوهای استادیوم را برای اعتراض احتمالی خود به اتفاقات مربوط به باشگاه محبوبشان انتخاب می‌کنند؛ اما تغییرات در باشگاه پرسپولیس زمانی رخ دادکه مسابقات به پایان رسیده بود و دیگر فرصتی برای نشان دادن اعتراض‌ها درقالب شعار در استادیوم وجود نداشت. به همین دلیل بعد از انتخاب ومعرفی اعضای هیات‌مدیره باشگاه قرمز پایتخت این اسامی به مذاق بسیاری از هواداران این تیم خوش نیامد و درفضای مجازی قول و قراری را برای تجمع مقابل در باشگاه و اعتراض به نحوه مدیریت باشگاه گذاشتند. اتفاقا عملکرد پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات هم به نگرانی‌ها دامن زد.

دو بازیکن کروات موردنظر برانکو دیپورت شدند و سرمربی تیم هم پایش را دریک کفش کرده که سیدجلال حسینی مدافع ملی پوش را نمی‌خواهد. حتی قرارداد با کامیابی‌نیا هافبک نفت هم آنها را راضی نکرد تا صدای اعتراض در حوالی خیابان شیخ بهایی تهران شنیده شود. تعداد افراد حاضر در تجمع اگرچه به صد نفر نرسید، اما این مشت از خروار میلیون‌ها هوادار، از بالای ارکان ورزش و شخص وزیر شروع کردند و حتی به مو سفیدهای باشگاه یعنی خوردبین و کاشانی هم که سال‌ها است به اعضای خنثی این باشگاه تبدیل شده‌اند، رحم نکردند.

خبرگزاری فارس از این تجمع گزارش داد: هواداران پرسپولیس شعار می‌دادند: «دولت استقلالی، ملت پرسپولیسی»، «پرسپولیس دولتی نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم»، «گودرزی حیا کن وزارت را رها کن» و «خادم حیا کن پرسپولیس رو رها کن.»

این درحالی بود که هیچ‌کس برای شنیدن صدای اعتراض آنها در باشگاه حاضر نبود و مدیران آن که گویا درجریان قول و قرارها قرار گرفته بودند، سرکارخود حاضر نشدند. فقط قنبرپور دستیار جدید برانکو در محل باشگاه حاضر شد که او هم با اعتراض شدید هواداران مواجه شد. به گزارش خبرگزاری فارس، قنبرپور که خودش را پاسخگو دانست در جمع هواداران عصبانی گفت: «من بر حسب وظیفه آمدم تا پاسخگوی شما باشم. ما دشمن هم نیستیم. من خودم بازیکن پرسپولیس بوده و مشکلات را درک می‌کنم و خود من نیز از جنس پرسپولیس هستم.» قنبرپور در مورد سیدجلال حسینی دوباره تاکید کرد: «او یکی از بهترین مدافعان است اما در لیست برانکو قرار ندارد. برانکو یک مدافع خارجی می‌خواهد و با او صحبت‌هایش را انجام داده است.»

یکی از هواداران معترض پرسپولیسی خطاب به قنبرپور عملکرد استقلال را به رخ او کشید. چطور امین‌ حاج‌محمد پنج دقیقه‌ای با استقلال به توافق می‌رسد؛ اما آنها برای جذب رضاییان باید هر روز جلسه بگذارند؟

بحث و شعارها خیلی زود به اعضای هیات‌مدیره کشیده شد.افرادی که از نظر معترضان قابلیت حل مشکلات پرسپولیس را ندارند. یکی دیگر از هواداران به قنبرپور می‌گوید: «مشکل از مدیریت پرسپولیس است، آیا برخی از اعضای هیات‌مدیره می‌دانند فوتبال را با چند نفر بازی می‌کنند؟»

بعد از این اتفاقات و با توجه به اینکه آنها با دربسته باشگاه مواجه شدند و به این جهت که خبر رسید اعضای هیات‌مدیره در وزارت ورزش جلسه برگزارکرده‌اند، دامنه اعتراضات به در این وزارتخانه هم کشیده شد. اما نکته جالب اینکه برانکو سرمربی تیم از خشم آنها مصون ماند و دامنه اعتراضات به او فقط در حیطه نخواستن سیدجلال حسینی باقی ماند.