صبحانه به صرف گوام

دیدار برگشت تیم ملی فوتبال ایران مقابل گوام در شرایطی برگزار می‌شود که تیم ما یک لشکر غایب در این بازی دارد. به دلیل اینکه، گوام تحت سلطه آمریکا است، مشکلاتی در صدور روادید بازیکنان تیم ملی به وجود آمد و بازیکنانی چون علیرضا حقیقی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون نتوانستند همراه تیم ملی به گوام سفر کنند. با این حال، کارلوس کی‌روش و شاگردانش می‌دانند که فارغ از مشکلات به وجود آمده، غفلت مقابل این تیم می‌تواند جایگاه ایران در صدر جدول را به خطر بیندازد.

شاید ایران با توجه به برتری ۶ بر صفر در بازی رفت، روی کاغذبازی آسانی داشته باشد؛ اما شاگردان کارلوس کی‌روش به خوبی می‌دانند که تصور بازی آسان و دست کم گرفتن حریف می‌تواند اتفاق دیدار با ترکمنستان در بازی رفت را تکرار کند. گوامی‌ها به خاطر تفاضل گل در رده چهارم قرار دارند و امیدوارند با برتری، به یک امتیازی ایران برسند و شانس صعود را برای خود افزایش دهند؛ اتفاقی که بسیار بعید به‌نظر می‌رسد.تنها مساله‌ای که گوامی‌ها را برای گرفتن نتیجه مقابل ایران امیدوار می‌کند، نتایج این تیم در خاک خودش است. تیمی که در زمین خود تن به شکست نداده و ترکمنستان و هند را برده و مقابل عمان به تساوی بدون گل رسیده است. گری وایت سرمربی گوام نیز به نمایش تیمش در داخل خانه اشاره کرده و گفته که گوام در چند ماه اخیر در مسابقات خانگی‌ فوق‌العاده خوب بازی کرده و می‌خواهد برابر ایران بازی جانانه‌ای برگزار کند. کی‌روش برای بازی با تیم ۱۵۵جهان، در تمرینات برای فرار از گرما از واکس سیاه برای خودش و بازیکنان استفاده کرده و بعید نیست که در روز بازی نیز در شرایطی که طبق‌ پیش‌بینی هواشناسی دمای هوا به ۳۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، شاگردانش را با زدن واکس سیاه به مصاف این تیم بفرستد. این دیدار ساعت ۹ صبح امروزبه وقت تهران (۱۵:۳۰ به وقت محلی) برگزار می‌شود و می‌توان همراه با صرف صبحانه به امید پیروزی تیم ملی، بازی را تماشا کرد.

کی‌روش:بدون هیچ توجیهی می‌جنگیم

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار برابر گوام با قدردانی از حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی گفت: «با برگزاری چنین بازی‌هایی در گوام، در راه توسعه فوتبال این کشور گام بر می‌داریم. مطمئنا ما از وظایفی که برای صعود به مرحله بعد انتخابی جام جهانی داریم، آگاه هستیم؛ ولی با کمال احترام برای گوام، در بازی امروز با تمرکز بالا و تعهد لازم به میدان خواهیم رفت. ما در سفر به گوام با مشکلاتی خارج از زمین فوتبال روبه‌رو بودیم و در اینجا هم با مشکلاتی نظیر چمن مصنوعی روبه‌رو هستیم؛ ولی با در نظر گرفتن تمام مسائل وظایفمان را با تمرکز بالا انجام خواهیم داد.»

اصلی‌ترین چالش او در این مسابقه بازی روی چمن مصنوعی است. به گزارش سایت رسمی فدراسیون، کی‌روش از دشواری کار روی این زمین می‌گوید: «مطمئنا بازی در چمن مصنوعی برای بازیکنان من دشوار خواهد بود؛ اما این شرایطی است که تمامی تیم‌هایی که به گوام سفر کردند با آن روبه‌رو بودند. البته باید این را هم در نظر بگیریم که وقتی گوام در چمن طبیعی برابر ما به میدان رفت، کارش مشکل‌تر از شرایط معمول بود. این را هم باید بدانید که بازیکنان من بدون هیچ توجیه و بهانه‌ای در سرما، گرما، برف یا باران باید همیشه در زمین بجنگند و سعی کنند نتیجه لازم را کسب کنند.» کی‌روش در آخر وظیفه بازیکنانش را به آنها یاد آوری می‌کند: «در انتها باید بگویم که وظیفه بازیکنان است که بهترین عملکردشان را به نمایش بگذارند و بتوانند به پیروزی برسند. اینجا کاپیتان‌های هر دو تیم حضور دارند. این روزها اگر تلویزیون‌ها را روشن کنید و رسانه‌ها را رصد کنید، شاهد خواهید بود که دوران سختی را در جهان پشت‌سر می‌گذاریم و باید سعی کنیم فضای ورزش را فضای مناسبی کنیم تا تمام دختران و پسران در جهان بتوانند از این فضای ورزشی استفاده کنند.»