فشار به مذاکره کنندگان، خدمت به منافع ملی نیست
دنیای اقتصاد- رئیس شورای مرکزی موقت حزب ندای ایرانیان در نشست خبری راه اندازی شاخه خراسان این حزب گفت: وجود احزاب یکی از اقتضائات مهم زندگی امروز جامعه بشری است. سیدصادق خرازی در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اقتصاد درباره صحبت های روز شنبه ریاست جمهوری در خصوص انتقادات اخیر از ظریف و موضوع قدم زدن وی در ژنو، اظهار کرد: در مشهد فرصتی برای گوش دادن به صحبت های روحانی نداشته ام و به همین دلیل نمی توانم نسبت به مواضع وی اظهار نظری داشته باشم. اما می توانم حدس بزنم که آقای روحانی و ظریف چقدر در مضیقه و فشار هستند. اینکه افراد بخواهند کسی را که در حال مذاکره است، بدهکار کرده و به او فشار بیاورند، ظلم بیّن است. راه رفتن که ایرادی ندارد، زیرا در شرایط مذاکره گاهی لازم می‌شود که طرفین با هم قدم بزنند که این موضوع ملاحظات مختلفی دارد. به عنوان کسی که 38 هزار مذاکره سیاسی انجام داده است می‌گویم در شرایطی که تیم مذاکره کننده به شدت نیاز به تمرکز دارد، فشار به آقای روحانی و ظریف خدمت به منافع ملی نیست و حقیقتا دیپلمات‌های ما مظلوم هستند.
نماینده اسبق ایران در سازمان ملل در پاسخ به دومین سوال مبنی بر اینکه چرا به عنوان کسی که سال ها نماینده ایران در سازمان ملل، سفیر سابق ایران در فرانسه و کارشناس سیاست های خارجی بوده اید، تنها اخیراً مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته اید؟ گفت: این تحلیل های عجیب و غریبی است که شما رسانه ها دارید، من هیچ وقت با نظام قهر نبودم و نظام هم با من قهر نبوده است. من مخلص نظام هستم و تا روزی که زنده ام خود را وفادار به آن می دانم و تا زمانی که جان دارم برای آن کار می کنم. اینکه انتقاداتی به بخش هایی از نظام دارم دلیل نمی شود که برای آن کار نکنم. خیلی از مواقعی که از من برای حضور در رسانه دعوت می شد، شرایط خوب جسمی نداشتم و نمی توانستم شرکت کنم، با این حال در هفت، هشت سال گذشته در برنامه های مختلفی شرکت کرده ام. در حال حاضر هم شرایط جسمی ام به گونه ای است که می توانم خودم را نشان بدهم و معتقدم هرکس که
می تواند برای نظام کاری کند، باید آن را انجام دهد.
خرازی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به راه اندازی شاخه خراسان حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: فعالیت ندای ایرانیان در جهت وصل کردن است نه فصل کردن در فضای سیاسی و علت حضور من در مشهد راه‌اندازی شاخه خراسان این حزب است و خوشحالم که نخستین شاخه این حزب را در مشهد راه‌اندازی می‌کنیم.
رئیس شورای مرکزی موقت حزب ندای ایرانیان عنوان کرد: ما با جهانی از واقعیت‌ها زندگی می‌کنیم و در جهانی که هر روز پدیده جدیدی شکل می‌گیرد باید بپذیریم که کار تشکیلاتی از ضروریات زندگی اجتماعی ماست و ما «ندا» را به این جهت راه انداختیم که بگوییم نسل دوم کسانی هستیم که اصلاحات را به راه انداختند و قصد نداریم عملکرد پدران را نفی کنیم.
خرازی ادامه داد: ما بنا داریم فعالیت خود را بر سه محور استوار کنیم نخست اینکه در چارچوب قانون فعالیت کنیم، دوم اینکه وحدت و میثاق ملی را نمایش بدهیم و سوم اینکه بتوانیم گام‌های موثری را برای آینده سیاسی ایران برداریم.