رکود بخش ساخت و ساز را برطرف کنید
*علیرضا وجدانی نیا: دولت باید رکود ساخت وساز را برطرف و تلاش کند از تولید و عرضه محصولات قاچاق و غیر استاندارد به بازار جلوگیری شود. مدیران شرکت معدن شن ساز برتر شهرستان پاکدشت به عنوان یکی از 3 معدن دریافت کننده پروانه بهره برداری 3 ساله، هفته گذشته میزبان هیاتی به ریاست دکتر پورمقدم معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بود. براساس این گزارش، این معدن که توسط برادران وجدانی‌نیا مدیریت می‌شود، تولیدکننده انواع شن و ماسه شسته و دانه بندی شده در جاده امام رضا است.
حمیدرضا وجدانی نیا مدیرعامل شرکت، در این بازدید با اشاره به سوابق و عملکرد شرکت معدن شن ساز برتر گفت: این معدن در سال ۱۳۸۰ تاسیس ولی در سال ۱۳۸۵ استارت کامل آن زده شد .
به گفته وجدانی نیا، تاسیسات معدن فوق شامل 5/2 هکتار زمین و ذخیره معدنی آن بالغ بر 600 هزار متر مکعب برآورد شده است که هم اکنون با 14 الی 15 نیروی شاغل اداره می‌شود.این معدن در واقع یکی از برترین معادن شن و ماسه استان تهران است که همیشه فاقد دپو بوده و سفارشات زیادی از ارگانهای مختلف و بخش خصوصی داشته و موارد ایمنی و فنی را هم با دقت انجام داده است اما از حدود 2 ماه پیش به دلیل کمبود سفارشات، درحال حاضر حدود 20 هزار تن دپو دارد و با یک سوم ظرفیت کار می‌کند.
وجدانی نیا با انتقاد از رکود و غیر فعال بودن بخش ساخت و ساز به ویژه در مسکن مهر و شهرداریها خاطر نشان ساخت: دولت باید این رکود را برطرف کند و در عین حال با محصولات قاچاق و غیراستاندارد که سهمی از بازار را در اختیار گرفته اند، برخورد قانونی شود.
مدیرعامل شرکت شن ساز برتر همچنین از کاهش شاغلین معدن خبر داد و افزود: معدن شن ساز برتر با داشتن 3 دستگاه لودر، یک دستگاه بولدوزر و 3 دستگاه کامیون 10 تن در همه حال آماده همکاری با دولت و عرضه شن و ماسه استاندارد به متقاضیان است. ما از طریق انجمن شهرستان و استان تهران پیشنهادات و راهکارهای خود را همراه و هم صدا با سایر تولیدکنندگان استاندارد منطقه به معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ارائه داده و امیدواریم این درخواست‌ها برای اعاده اعتبار و اطمینان به بازار مصالح ساختمانی استاندارد، مد نظر قرار گیرد.