بالاخره روزهای سرد هم از راه رسیدند تا ژاکت‌ها، کلاه‌ها و دستکش‌های گرم را از گنجه بیرون بیاوریم. درست در همین روزهای سرد است که ترجیح می‌دهیم لباس‌های گرم را همیشه با خود داشته باشیم و به‌خصوص اگر کمی هم سرمایی باشیم که قطعا دستکش‌ها را از خودمان دور نخواهیم کرد. با این اوصاف است که کار با موبایل‌های هوشمند لمسی امروزی آن هم با دستکش‌های ضخیم و گرم تقریبا غیرممکن می‌شود. به این ترتیب می‌توانید در اینجا با موبایل‌های هوشمندی که می‌توانید با دستکش هم با آنها کار کنید، آشنا شوید.


گوشی Nokia Lumia ۸۳۰
pic1
یکی از گوشی‏های قدرتمند نوکیا که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و حتی بسیاری از کارشناسان بازار آن را با آی‌فون ۶ اپل هم مقایسه می‏کنند. صفحه‏ نمایش این گوشی با اندازه پنج اینچی تصاویر را با وضوح ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل نمایش می‌دهد. این گوشی همچنین از امکانات دیگری مانند پردازنده ۴ هسته‏ای اسنپ‏دراگون ۸۰۰، رم یک گیگابایتی، باتری با قابلیت شارژ بی‏سیم و دوربین پشتی ۱۰ مگا پیکسلی بهره می‌برد.



گوشی Huawei Ascend Mate ۷
pic2
یکی از بهترین فبلت‌های ساخت هواوی که دارای صفحه ‏نمایش ۶ اینچی با وضوح ۰۸۰۱پیکسل از نوع IPS با پوشش Gorilla Glass ۳ است. این دستگاه دارای پردازنده چهار هسته‌ای ساخت هواوی Kirin ۹۲۵ است و امکانات دیگر آن شامل ۳ گیگابایت رم، ۶۱یا ۲۳ گیگابایت حافظه ذخیره‌‌سازی داخلی، حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی دوربین‏های ۳۱ مگاپیکسلی و دوربین دوم ۵ مگاپیکسلی هستند.



گوشی Huawei Ascend P۷
pic3
یکی از پرچمداران هواوی در سال ۴۱۰۲که دارای صفحه‏ نمایش ۵ اینچی ۰۸۰۱ پیکلسلی با پوشش Gorilla Glass ۳ است. این گوشی مجهز به پردازنده HiSilicon Krin ۹۱۰T چهار هسته‌ای ساخت خود هووای و پردازنده گرافیکی Mali ۴۵۰ است. ۲ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۶۱گیگابایتی، دوربین اصلی ۳۱ مگا پیکسلی، دوربین جلو ۷ مگاپیکسلی و باتری۰۰۱۴میلی‏آمپر ساعتی از دیگر مشخصات این گوشی است.



گوشی Sony Xperia Z۲
pic4
Xperia Z۲ یکی از محصولات بسیار خوب سونی به شمار می‏آید. Xperia Z۲ دارای صفحه ‏نمایش ۲/۵ اینچی با وضوح ۰۲۹۱ در ۰۸۰۱ پیکسل است. پردازنده اسنپ‏دراگون ۱۰۸، سه گیگابایت رم، دوربین اصلی۷/۰۲مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۴K و سرعت۰۳ فریم بر ثانیه با لرزشگیر SteadyShot، حافظه داخلی ۶۱ گیگابایتی و باتری ۰۰۲۳ میلی‏آمپر ساعتی از دیگر مشخصات سخت‏افزاری Xperia-Z۲ است.



گوشی Sony Xperia Z۳
pic5
پرچمدار سال ۲۰۱۴ سونی که دارای مشخصات سخت ‏افزاری قدرتمندی مانند صفحه ‏نمایش ۲/۵ اینچی IPS با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، پردازنده اسنپ‏دراگون ۸۰۱ با فرکانس ۵/۲ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno ۳۳۰ سه گیگابایت رم، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۲۰٫۷ مگا پیکسلی G-Lens و باتری ۳۲۰۰ میلی‏آمپر ساعتی است.


گوشی Samsung Galaxy S5
pic۶
سه ویژگی قابل توجه این گوشی هوشمند شامل استاندارد IP67 برای ضدآب و مقاوم بودن آن در برابر گرد و غبار، سنسور اسکنر اثر انگشت و حسگر ضربان قلب است. صفحه‏ نمایش 1/5 اینچی با وضوح تصویر 0801 در 0291پیکسل، پردازنده اگزینوس ۵، رم دو گیگابایتی، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 61گیگابایتی، دوربین اصلی 61 مگاپیکسلی و باتری 0082 میلی‏آمپر ساعتی هم از ویژگیهای این گوشی است.


گوشی Samsung Galaxy Note ۴
pic7
گلکسی نوت ۴، یکی از قدرتمندترین فبلت‌های موجود در بازار است. این دستگاه دارای صفحه‏ نمایش ۷/۵ اینچی با وضوح تصویر۰۶۵۲ در ۰۴۴۱ پیکسل است و در قلب آن از پردازنده اگزینوس ۳۳۴۵ در کنار ۳ گیگابایت رم استفاده شده است. از دیگر ویژگی‏های آن می‏توان به ۲۳ گیگابایت حافظه داخلی، قلم مخصوص PenS، دوربین اصلی۶۱مگاپیکسلی، باتری ۰۲۲۳میلی‏آمپر ساعتی، حسگرهای ضربان قلب، و حسگر سنجش اشعه فرابنفش اشاره کرد.


گوشی Oppo N3
pic۸
این گوشی یکی از جذاب‏ترین گوشی‏های سال 4102 است و احتمالا مهم‌ترین دلیل آن مجهز بودن به دوربین چرخان است. در قلب این گوشی پردازنده اسنپ‏دراگون 008 با فرکانس 3/2گیگاهرتز قرار دارد که شاید بهترین در نوع خود نباشد؛ اما برای صفحه ‏نمایش 5/5 اینچی با وضوح 0801 پیکسل کافی است. دو گیگابایت رم، 23 گیگابایت حافظه داخلی، و باتری 0003 میلی‏آمپر ساعتی دیگر ویژگی این گوشی است.



گوشی Oppo Find 7
pic۹
این گوشی در دو نسخه QHD و FHD به بازار عرضه شد. در قلب این دستگاه یک پردازنده اسنپ‏دراگون 108 از نوع MSM8974AC قرار دارد که دارای چهار هسته پردازشی Krait400 با سرعت 5/2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 330 است. سه گیگابایت رم، 23گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی31 مگاپیکسلی و فلش LED و باتری 0003میلی‏آمپر ساعتی از دیگر مشخصات سخت‏افزاری Oppo Find 7 به حساب می‏آید.



گوشی Xiaomi Mi4
pic۱۰
آخرین گوشی هوشمند این فهرست که محصول شرکت چینی ژیائومی است. این گوشی بدنه‏ای کاملا فلزی با قاب پشتی قابل تعویض دارد و از صفحه ‏نمایش ۵ اینچی با وضوح 0801پیکسل، پردازنده اسنپ‏دراگون 108، سه گیگابایت رم، 61یا 46گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 31 مگا پیکسلی، دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی و باتری0803 میلی‏آمپر ساعتی هم بهره می‌برد.