مجمع نمایندگان، بازوی محکم برای مدیریت استان

دنیای اقتصاد- استاندار اصفهان در اولین جلسه کاری مجمع نمایندگان استان ، اظهار کرد: مجمع نمایندگان می‌تواند یک بازوی محکم برای مدیریت استان باشد چراکه با عالی‌ترین مقامات کشور در ارتباط هستند. رسول زرگر پور بابیان اینکه نمایندگان جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: می‌توان از این جایگاه برای حل مشکلات استان استفاده کرد چراکه بیشتر مشکلات استان ملی است و باید در سطح ملی به آن پرداخته شود و مجمع باید با همگرایی به حل مشکلات بپردازد. استاندار اصفهان اظهار داشت: در طول سه سال گذشته نتوانستیم آن‌چنان‌که بایدوشاید از ظرفیت مجمع استفاده کنیم چراکه نمایندگان کمتر در مسائل استان ورود پیدا می‌کردند و حتی دولتی‌ها نیز نمی‌توانستند با مجمع ارتباط برقرار کنند.

زرگرپور بابیان اینکه سه موضوع اساسی در استان وجود دارد که نیازمند پیگیری بیشتر مجمع نمایندگان استان است، تصریح کرد: آب، مسائل زیست‌محیطی و اشتغال یا به‌طورکلی اقتصاد موضوعات حادتر، فراگیرتر و اصلی‌تر در استان هستند. وی افزود: نیاز است که در مجمع نمایندگان استان سه کارگروه آب،‌ محیط‌زیست و اشتغال تشکیل شود زیرا در جمع محدودتر تصمیمات بهتر و کارشناسی‌تر اتخاذ و کمک بیشتری به حل مشکلات می‌شود. استاندار اصفهان یکی از مشکلات دوره قبل مجمع نمایندگان را عدم اولویت‌بندی موضوعات برشمرد و گفت: باید تقسیم‌بندی تخصصی در ارتباط با مشکلات و موضوعات استان صورت گیرد. وی افزود: به‌منظور پرداختن به مسائل کلان استان در مجمع نمایندگان، موضوعات شهرستان‌ها باید در شوراهای اداری شهرستان و یا در جلسات موردی با استاندار و مدیران و معاونان مطرح و بررسی شود. مدیر ارشد استان بابیان اینکه استاندار به‌عنوان نماینده‌ دولت در استان مسئول برنامه‌ریزی در برش استانی، هماهنگی و نظارت است ، پیشنهاد نمود: سایر موارد با دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود و اگر هماهنگی و همکاری صورت نگرفت، استاندار تذکرات لازم را ابلاغ خواهد کرد.

وی افزود: استاندار در مباحثی که کارها در مسیر و منطق قانونی قرار نمی‌گیرد و دستگاه‌ها پاسخگو نیستند ورود پیدا می‌کند زیرا در شرایط معمول مکاتبات و پیگیری‌ها باید در یک بستر معقول صورت گیرد و از طریق مسئول مربوطه و به صورت مستقیم پیگیری شود. استاندار اصفهان یکی از معضلات اصلی و فعلی استان را آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی زیر متوسط کشوری هستیم ولی با توجه به ولایتمداری و شهیدپروری اصفهان همین وضعیت نیز قابل‌قبول نیست. وی بابیان اینکه برخی ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی زیرپوست شهر قرار دارد، افزود: برخی نهادها تکلیف خود را در این خصوص نمی‌دانند و برنامه‌ای مدونی ندارند که این موضوع با همکاری نمایندگان قابل‌بررسی است و تشکیل کارگروه مستقلی برای این منظور مؤثر خواهد بود. زرگرپور به فعالیت‌های استان در بخش اقتصادی و عمرانی اشاره کرد و گفت: پنجره‌ واحد اقتصادی طی سه ماه گذشته در استان راه‌اندازی شده و موجب تسریع در امور اداری و اجرایی بخش اقتصادی خواهد بود.

رسول زرگرپور افزود: در طول یک سال گذشته یک‌صد هیات اقتصادی با حضور تعداد زیادی فعال اقتصادی به اصفهان سفر کردند و به مذاکره با اتاق بازرگانی پرداختند. وی ادامه داد: حدود یک‌صد طرح سرمایه‌گذاری به مبلغ ۹ میلیارد یورو مطابق با استانداردهای بین‌المللی برای سرمایه‌گذاران خارجی آماده و چند طرح نیز اجرایی شده است. استاندار اصفهان اضافه کرد: فاینانس قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران به تصویب رسیده است و ساخت بیمارستان ۱۵۰۰ تخت خوابی نیز در حال مذاکره است. زرگرپور بابیان اینکه در بخش اشتغال اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد:‌ در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با استناد به آمار سال گذشته، ۲۶ هزار شغل تثبیت‌شده و با اجرای بسته حمایتی دولت نیز اقدامات خوبی انجام‌شده است. رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این جلسه ضمن استقبال از پیشنهاد‌های استاندار اصفهان، اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان آماده‌ هرگونه همکاری با مدیریت استان در حل مشکلات است و پیشنهاد‌های ارزشمند استاندار برای تشکیل کارگروه‌های مختلف در حل مشکلات این بخش‌ها بسیار اثرگذار خواهد بود.