فعالان اقتصادی مشهد و نتایج انتخابات
دنیای اقتصاد، گروه اقتصادی- قبل از برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که فعالان و مسئولان اقتصادی استان جلساتی درخصوص حمایت از کاندیداهای لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت برگزار کردند. طیف گسترده‌ای از آن‌ها به اتفاق نظر درخصوص حمایت مستقیم از لیست اصلاح‌طلبان رسیدند و به این منظور دلایل متعددی را نیز اعلام کردند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ناکارآمدی نمایندگان دوره نهم از لحاظ اقتصادی و مشکلات متعدد استان و به‌خصوص مشهد از نظر اقتصادی اشاره کرد. اما نتایج انتخابات، واقعیت دیگری را رقم زد و نمایندگان منتخب مشهد برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تفاوت بسیار اندک همان نمایندگان قبل بودند و هیچ یک از افراد اصلاح‌طلب لیست موردحمایت فعالان خصوصی در مشهد انتخاب نشدند، این درحالی بود که شرایط حاکم بر کشور دقیقا برعکس بود. درخصوص نظر برخی از فعالان اقتصادی استان در مورد نتایج انتخابات در مشهد با آن‌ها به گفت‌وگو می‌نشینیم:
نمایندگان مشهد کارنامه مثبتی در بخش اقتصادی نداشتند
دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی درخصوص علت حمایت اکثر فعالان اقتصادی از لیست اصلاح‌طلبان مشهد، می‌گوید: علت حمایت اکثر اقتصادیون از لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات این بود که تعداد کارشناسان مسائل اقتصادی در لیست اصلاح‌طلبان بیشتر بود محمدمهدی مرادی ادامه می‌دهد: البته در لیست مقابل نیز دکتر بحرینی به‌عنوان یک کارشناس اقتصادی وجود داشت اما در نهایت اکثر اقتصادیون تصمیم گرفتند حمایت علنی خود را از لیست اصلاح‌طلبان اعلام کنند. وی با بیان این که در دوره قبل بخش صنعت و اقتصاد به هیچ عنوان از عملکرد نمایندگان پیشین در مجلس شورای اسلامی رضایت نداشتند، اظهار می‌کند: این امر باعث شد تا حمایتی از نمایندگان پیشین مجلس نشود.دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی درخصوص علل حذف اصلاح‌طلبان از رقابت دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح‌می‌کند: البته این موضوع باید به‌صورت کارشناسی بررسی شود اما دلایل مختلفی برای آن وجود دارد که یکی از آ‌ن‌ها ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان بود.مرادی می‌گوید: متاسفانه برخی از نمایندگان فعلی مجلس حتی حاضر نیستند به مسائل و مشکلات اقتصاد و صنعت گوش کنند و این بخش برای آن‌ها مفهومی ندارد، اما نکته حائز اهمیت این است که اولویت خراسان رضوی همواره بحث اقتصاد است و واضح است اگر بحران دیگری در این میان وجود داشت اولویت استان تغییر می‌کرد. وی اظهار می‌کند: درحال حاضر شرایط اقتصادی شهر مانند آتش زیر خاکستر است؛ این درحالی است که ما برای مسائل مختلف از جمله اشتغال، تولید و ... هیچ فکری نکرده‌ایم و همه مسائل مطرح شده در حد حرف بوده است.دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی خاطرنشان می‌کند: باید توجه داشت که چرخه اقتصادی به تولید برمی‌گردد و باید تولید را به این منظور فعال کرد. زمانی‌که فضای کلی اقتصاد در رکود باشد تولید نیز راکد خواهد بود و به این ترتیب چرخ اقتصاد نمی‌چرخد، مسائل اقتصادی همواره مانند یک چرخه به هم متصل هستند. حال سوال اینجاست که نمایندگان پیشین ما برای چنین مسائل و مشکلاتی چه اقداماتی انجام دادند؟ جالب است که گاه نمایندگان سایر استان‌ها برای پیگیری مشکلات استان اهتمام بیشتری نشان می‌دادند!

نمایندگان دیگر اقتصاد را خرج سیاست نکنند
رئیس شورای پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این باره تصریح می‌کند: آنچه مربوط به گذشته است باید کنار گذاشت؛ درحال حاضر باید توجه کرد که نمایندگانی که انتخاب شدند نمایندگان تمام استان هستند و باید مسائل و مشکلات مربوط به استان را پیگیری کنند.محمد سیادت با اشاره به اینکه درحال حاضر آنچه که اهمیت دارد ترکیب کلی دولت است، اظهار می‌کند: برخی این‌گونه باور دارند که باید آرمان‌های کلان کشور را دنبال کرد و مسائل و مشکلات اقتصادی را اگر تا حدودی راهبردی و سیاسی کرد، به نفع‌مان خواهد بود اما دیدگاه دیگر این است که با توجه به شرایط موجود باید از هزینه‌ کردن اقتصاد برای کشور جلوگیری کنیم. تاکنون حجم سنگینی از اقتصاد برای سیاست هزینه شده و حال باید توجه داشت که با توجه به شرایط کلی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری باید به مسائل اقتصادی توجه بیشتری نشان داد.