آلمان در تولید انرژی‌ پاک مشارکت می کند
دنیای اقتصاد: مدیران پنچ شرکت سرمایه‌گذاری آلمانی در بخش تولید انرژی‌های پاک در دیدار با مدیر و قائم‌مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان، تمایل خود را در سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید برق از انرژی‌های خورشیدی اعلام داشتند.
در این دیدار که معاون بین الملل در امور سرمایه گذاری، کارشناسان برق منطقه ای و کارشناسان معاونت خدمات شهری حضور داشتند، مدیر و قائم‌مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها با اعلام اینکه توانمندیها و ظرفیت های اصفهان در بخشهای مختلف می‌تواند فرصت های خوبی را پیش روی سرمایه گذاران قرار دهد گفت: با توجه به جایگاه جهانی شهر اصفهان هر گونه سرمایه گذاری و مشارکت در این شهر چشم انداز خوبی را برای آنان به دنبال خواهد داشت.

مهندس حسام نژاد بیان داشت: شرایط زیست محیطی و آلودگی‌های ناشی از استفاده سوخت‌های فسیلی در تولید برق موردنیاز این ضرورت را ایجاب کرد تا شهرداری اصفهان رویکرد جدی در به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین در استفاده از انرژی‌های نو، تجدید پذیر، بادی و خورشیدی داشته باشد. وی ضمن استقبال از سرمایه‌گذاران در این بخش افزود: امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری علاوه بر ایجاد بسترهای لازم در ترغیب و تشویق افراد سرمایه‌گذار و مشارکت‌کننده در کلیه زمینه‌ها گردشگری، تجاری، مسکونی، فرهنگی، تفریحی و دیگر زمینه‌های موجود نگاهی ویژه به مسائل زیست محیطی دارد و آن را یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران شهری اصفهان در این خصوص دانست. مهندس حسام نژاد در پایان اعلام داشت: موضوع احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی در منطقه شرق اصفهان در سایت متعلق به شهرداری اصفهان که از زیرساخت‌های لازم از جمله نزدیکی به پست ۶۳ کیلووات جهت انتقال جریان انرژی تولید شده به شبکه برق شهر برخوردار است را در دستور کار قرار داد تا پس از بازدید اقدامات کارشناسی اولیه انجام گیرد.


مدیرعامل سازمان نوسازی
و بهسازی شهرداری اصفهان:

سقاخانه های دوره صفویه احیا شده اند
دنیای اقتصاد: مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از وجود بیش از ۳۵۰ سقاخانه در سطح مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان خبر داد.
حسین جعفری گفت: اکثر سقاخانه های شهر اصفهان در کنار مساجد، تکایا، حسینیه ها و بازارها احداث شده اند. وی ادامه داد: مرمت و بازسازی برخی از سقاخانه هایی که نیاز به مرمت دارند در دستور کار سازمان نوسازی و بهسازی قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان هدف از این تصمیم را شناخت دقیق از فلسفه وجودی سقاخانه ها و شناسایی سقاخانه های موجود در شهر اصفهان عنوان کرد. وی یادآور شد: همه ساله در اعتبارات شهرداری اصفهان مبلغی به عنوان تعمیر و مرمت سقاخانه ها در مناطق مختلف شهرداری اصفهان در نظر گرفته می شود تا تعدادی از این سقاخانه ها مرمت و احیا شوند.
جعفری اظهار کرد: سقاخانه ها گنجینه هایی هستند که در دل آنها خطاطی ها و نقاشی های زیبایی مشاهده می شود. وی به مرمت تعدادی از سقاخانه های موجود در سطح منطقه 3 شهرداری اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: سقاخانه های دوره صفویه در بازار هارونیه ، کوچه کرمانی، بازار مجلسی، بازار مسجدعلی و بازار ریسمان احیا شده اند. مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تاکید کرد: احیای سقاخانه ها در واقع احیای سنت خوب و حسنه ای است که یادآور جانفشانی و ایثارگری های حضرت ابالفضل العباس می باشد.


مدیرمنطقه 10 شهرداری اصفهان خبرداد:
پیشرفت 60 درصدی احداث سازه های شهرک سلامت

دنیای اقتصاد: مدیرمنطقه 10 شهرداری اصفهان اعلام کرد: عملیات اجرایی سازه شهرک سلامت تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
عبدالرسول امامی گفت: شهرک سلامت شاخص ترین پروژه در حال احداث در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان است که تلاش های بی وقفه برای به سرانجام رسیدن آن ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه عملیات احداث سازه های شهرک سلامت اصفهان ۶۰ درصد پیشرفت داشته است،اظهار کرد: عملیات نازک کاری این شهرک نیز 30 درصد پیشرفت یافته است.
مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به پتانسیل های موجود در این منطقه برای ورود سرمایه گذاران تصریح کرد: منطقه ۱۰ یکی از مناطق در حال توسعه شهر اصفهان و دومین منطقه پرجمعیت در بین مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان است، از این رو شرایط برای ورود سرمایه گذاران در این منطقه بسیار مطلوب است. امامی ادامه داد: معتقدم احداث پروژه های فرهنگی - تفریحی در دل محلات این منطقه می تواند بسیار مناسب و ارزشمند باشد. وی اضافه کرد: سرمایه گذاران همچنین می توانند در شمال منطقه ۱۰ ، محله اطشاران و پل تمدن که قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارند ، ورود پیدا کنند.
مدیرمنطقه 10 شهرداری اصفهان در ادامه به دیگر پروژه های این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: مقدمات اجرایی اصلاح هندسی چهارراه بنایی اصفهان در شورای ترافیک اصفهان در حال انجام است. اصلاح هندسی چهارراه بنایی اصفهان واقع در خیابان زینبیه تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.