با وجود درآمد 26 هزار میلیارد تومانی مالیاتی استان تهران در سال 93 از این مبلغ تنها دو درصد به استان تهران تخصیص یافته که در مقابل سهم 53 درصدی درآمد استان از سهم کل کشور، رقم پایینی است.


سید حسین‌ هاشمی استاندار تهران در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: درآمد مالیاتی استان امسال بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
وی با بیان اینکه درآمد مصوب استان در سه سال اخیر هر سال بین پنج تا هفت هزار میلیارد تومان افزایش یافته گفت: بر این اساس در این مدت هیچ تخصیص مازاد بر درآمدی شامل حال استان تهران نشده است.
هاشمی یادآور شد: طبق قانون، مازاد بر درآمد هر استان باید در همان استان هزینه شود که با شرایط موجود استان تهران از این درآمد محروم است.
وی به درآمد مالیاتی مصوب برای استان در سال 92 اشاره و اظهار کرد: درآمد مالیاتی سال 92 استان تهران 18 هزار و 500 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که بیش از 90 درصد آن تحقق یافت.
به گفته استاندار تهران درآمد مالیاتی مصوب استان در سال ۹۳ بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان بود که نزدیک به ۹۵ درصد آن تحقق یافت.
وی با بیان اینکه استان تهران بیش از پنج هزار میلیارد تومان بیشتر از مجموع سایر استانهای کشور درآمد ایجاد می کند تاکید کرد: حق مردم استان است تا بخشی از این درآمد در داخل استان هزینه شود.
هاشمی کمبود منابع را یکی از مشکلات اصلی استان ذکر کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم از طریق تخصیص مازاد بر درآمد استان بخشی از این مشکلات را در سال ۹۴ رفع کنیم.
وی از مذاکره با اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری و محمدباقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در همین ارتباط خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا استان تهران که بیش از 50 درصد درآمد مجموع استانهای دیگر درآمد دارد از حق خود بهره مند شود.