صلاح نمی دانم که الان از آقای احمدی نژاد انتقاد کنم و ایشان هم ساکت است و چه لزومی دارد که در شرایط فعلی نبش قبر گذشته را انجام دهیم برخی از صاحب‌نظران و حتی بعضی از اعضای شورای شهر در مورد بودجه فرهنگی که شورای شهر تصویب می‌کند، انتقاد دارند. دلیل این انتقاد هم این است که می‌گویند وظیفه شهرداری آنچنان به حوزه فرهنگی مرتبط نیست و بودجه فرهنگی شهرداری بسیار بالا است، در صورتی که بودجه حمل ونقل و حوزه‌های مرتبط با شهرداری کمبود دارد. نظر شما در این مورد چیست؟ وقتی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را رصد و مطالعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بودجه‌ای که امسال مصوب شد کاملا منطبق بر واقعیت‌ها است. البته امکان این بود با نگاه عمیق‌تر و کارشناسی‌تر مورد توجه قرار بگیرد. در مورد این سوال باید عرض کنم که اگر موضوعات مختلف را به یکدیگر پیوند بزنیم و با دیگر امور مقایسه کنیم کار اشتباهی است، بنده قبول دارم که در حوزه‌های مختلف مانند حمل‌ونقل خیلی کارها باید صورت بگیرد و در آن مسائل هم نیازمندیم ورود پیدا کنیم.
باید در هرحوز‌ه‌ای متولیان امر به این مساله توجه داشته باشند و بودجه مورد نیاز تخصیص پیدا کند، اما بودجه‌ای که برای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری مصوب شده، باید ارزیابی شود و تا کار کارشناسی صورت نگیرد قضاوت در این مورد زود است. دوستانی که به این بودجه نقد دارند، می‌توانند برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که حوزه معاونت فرهنگی در دست اقدام دارد و بنا دارد انجام دهد، مشاهده کنند تا متوجه شوند که در حد پروژه‌های ملی است. یکی از نقدهایی که همواره به مجموعه فرهنگی شهرداری داشتم این بود که نگاه درونی به شهر مشهد داشتند درصورتی که فارغ از شعارها، این شهر یک شهر فرا ملی است. طبیعی است که باید بودجه‌ای در نظر گرفت که در شأن شهر امام رضا(ع) و همچنین ایجاد پروژه‌های ملی باشد. امیدوارم در انتهای سال که اقدامات معاونت فرهنگی شهرداری را ارزیابی می‌کنیم به نتایج قابل‌قبولی برسیم.
ظاهرا شهردار مشهد در ابتدای شروع به کار خود، برنامه‌ای نداشتند و همین موضوع باعث انتقاد صاحب‌نظران و حتی برخی از اعضای شورای شهر شد. این موضوع را چطور تحلیل می‌کنید؟
اینکه در ابتدای کار آقای مرتضوی گفتند که برنامه‌ای ندارند دلیلش این بود که ایشان فکر نمی‌کرد جزو گزینه‌های ما باشد و این نشان‌دهنده صحت سلامتی انتخاب شهردار است چون انتخابی نبود که بر اساس لابی باشد و از قبل بسته شده باشد. ایشان گفتند حالا که گزینه اعضای شورای شهر بنده هستم در این بازه زمانی با افراد صاحب‌نظر مشورت می‌کنم و با برنامه پیش می‌روم و مسائلی از قبیل تبیین چشم‌انداز کاری و عملیاتی شهرداری را مد نظر داشت و امروز اگر کسی بگوید که شهرداری برنامه ندارد در حق دوستان شهرداری جفا کرده است.
ضمن اینکه اگر شورا به این موضوع نقد داشته باشد انگشت اتهام باید به سمت شورا برگردد چون شورای شهر است که سیاست‌گذاری و اهداف راهبردی را تدوین می‌کند. اگر تاکنون شهرداری بی‌برنامه بوده است پس تا الان شورای شهر چه کاری انجام داده است؟ در همان سال اول شروع به کار شورای شهر، اهداف و سیاست‌های کلی را برای شهرداری مشخص کردیم و در هر کمیسیونی برای تنظیم چشم‌انداز و برنامه‌ها با بدنه و کارشناسان مرتبط شهرداری جلسات متعدد داشتیم. این صحبت‌ها که گفته می‌شود شهرداری برنامه ندارد ناشی از بی اطلاعی و یا بی‌انصافی است که قضاوت در مورد این مجموعه با عرض و طول وسیع سخت است. در مقایسه با گذشته در بسیاری از حوزه‌ها بسیار پویاتر و فعال‌تر عمل شده است.
فکر نمی‌کنید شهرداری مشهد با توجه به تغییر و تحولاتی که در یکسال اخیر به تدریج در خود دیده است، در حال تبدیل شدن به یک نهاد تحت حاکمیت یک جریان فکری است؟
در نقل و انتقال قدرت چه در سطح کلان و کشوری و چه در مراتب پایین مانند سطح شهرها تغییر و تحولات امری طبیعی است. بالاخره هر مجموعه‌ای قدرت را به دست می‌گیرد با نگاه خوشبینانه برای خدمت به آن شعارهایی که داده است نیازمند این است که به افرادی مسئولیت بدهد که به آن گفتمان پایبند باشند. نمی‌شود افرادی را در مسئولیت‌ها بگمارند که خلاف آن گفتمان فکر می‌کنند و حتی خلاف آن عمل می‌کنند. یکی از اشکالاتی که به آقای مرتضوی وارد می‌دانم این است که در تغییر مدیران شهرداری بیش از اندازه تعلل کردند چون معتقدیم که این بدنه شهرداری آنچنان سالم نیست. بدنه‌ای پر از تخلفات مختلف در شهرداری وجود دارد و باید بپذیریم که گفتمان حاکم بر این دوره شورای شهر و شهرداری، گفتمان خاصی است که به عملکرد دوره گذشته اعتراض دارد.
بر همین اساس معتقدیم افرادی برای اجرای این گفتمان و تفکر نیاز داریم که کاملا معتقد به این گفتمان باشند و مخالف این موضوع هستم که این گفتمان را جریان ببینیم چون واقعا جریانی در شهرداری و شورای شهر حاکم نیست. تمام معاونت‌ها و مدیران کل شهرداری باید بپذیرند رویکرد حاکم بر شهرداری همان رویکرد شورای شهر است و در راستای تحقق اهداف مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب است و باید تمام تلاش خود را در این مسیر انجام دهند. هرکسی این گفتمان را نمی‌پذیرد جایگاهی برای ماندن در شهرداری ندارد اما متاسفانه در طول حدود یک سال‌ونیم که از دوره جدید مدیریت شهرداری گذشته است شاهد این بودیم که شهردار آن برخورد لازم را که باید صورت بگیرد، انجام ندادند. این نکته را بگویم که ما مخالف داس هستیم کما اینکه خلاف این کار را در مجموعه دولت فعلی مشاهده می‌کنیم مانند فرمانداری‌ها، دانشگاه‌ها و... حقیقتا این داس به همه مجموعه‌های دولتی رسیده است.
پس قبول دارید که جریان خاصی در شورای شهر و شهرداری حاکم است؟
مشهور است که جریان جبهه پایداری در این دو نهاد دست دارد؛ اما شهادت می‌دهم که بعد از گذشت دوسال بنده که عضو شورای مرکزی جبهه پایداری استان خراسان رضوی هستم، تا کنون فقط دو الی سه جلسه آن هم نه با عنوان جلسه جبهه پایداری با آقای پژمانفر نماینده مجلس که دبیر جبهه پایداری استان هستند، داشته‌ایم. اگر با اعضای جبهه پایداری استان صحبت کنید از شورای شهر گله می‌کنند که چرا اعضای شورای شهر به جبهه پایداری به عنوان یک جریان فکری مطالبه‌گر پاسخگو نیستند. کما اینکه در سطح کلان، جبهه پایداری به مسئولان دولت فعلی انتقاداتی دارد چون بر اساس تفکر جبهه پایداری باید گفتمان انقلاب و رهبری را از مسئولان مطالبه کنیم. در مورد آقای مرتضوی هم اینطور نیست که وابسته به جبهه پایداری باشد، دولت سابق با جبهه پایداری اشتراکاتی داشت اما جبهه پایداری به دولت سابق انتقاد داشتند چون دولت سابق از شعارهایی که دادند، فاصله گرفتند.
بعضی از اعضای شورای شهر که همفکران شما هم هستند، در یک سال اخیر اتهاماتی را در خصوص سوءاستفاده‌های مالی به شهردار سابق مشهد وارد کردند. نظر شما چیست؟
اصل وجود تخلف و گاهی فساد مالی، اداری و رانت‌خواری در مجموعه مدیریت شهرداری سابق بود، اما اینکه قرار باشد کسی را متهم کنیم باید جایگاه قانونی در این باره تصمیم بگیرد چون مملکت قانون دارد. مدارک و اسنادی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تقدیم دادگستری شد و آن‌ها طبق روند کاری که دارند در حال تحقیق هستند اما که این افراد مجرم هستند و عامدانه فساد و تخلف انجام داده‌اند و یا از جهل آن‌ها استفاده شده است به نظرم تشخیص این موضوع به عهده ما نیست. بنده مخالف این هستم که این مسائل در رسانه‌ها مطرح شود و با آبروی مردم بازی شود، اما معتقدم که قوه قضائیه باید با سرعت عمل بیشتری تکلیف این مساله را روشن کند. مجموعه مدیریت شهرداری سابق اقدامات خوبی انجام داده است اما اگر واقعا به این نتیجه برسند که از رانت استفاده کرده‌اند و تخلفات متعددی داشته‌اند، باید برخورد شدیدی صورت بگیرد. تا هنگامی که دادگستری اعلام رسمی نکند طبیعتا نمی‌توانیم به کسی تهمت بزنیم و روش اتهام‌زنی مغایر با گفتمان انقلاب اسلامی است و هر کسی که این عمل را انجام دهد و متعلق به هر جناح و حزبی باشد برخلاف گفتمان انقلاب عمل کرده است.
آیا تغییراتی که درهیات رئیسه صورت گرفته است، بر رویکردهای شورای شهر تاثیر خاصی گذاشته است؟
شاید برای قضاوت اینکه هیات رئیسه قبلی بهتر بود یا هیات رئیسه فعلی کمی زود باشد و باید به همان نزدیک موعد مقرر انتخابات هیات رئیسه برسیم تا بتوانیم امتیاز بدهیم و قضاوت کنیم. اجمالا عرض کنم که بنده فرقی بین مجموعه قبل و فعلی در هیات رئیسه شورای شهر نمی‌بینم حال فارغ از اینکه نسبت به افرادی در هیات رئیسه نقد داریم اما جریان حاکم بر هیات رئیسه را همان خط فکری هیات رئیسه قبل می‌دانیم. با وجود اختلاف سلیقه‌ها اما انصافا هدف اعضای شورای شهر خدمت است اما ممکن است در کارهای کارشناسی اختلاف نظر باشد که این موضوع طبیعی است. نسبت به بعضی اشخاص نظراتی داریم که اگر در مجموعه هیات رئیسه نباشند سرعت عمل بیشتری صورت می‌گیرد و این افراد گاهی اوقات بنا به علل متعددی درصدد این هستند که مسیر را منحرف کنند و هیات رئیسه را به حواشی سرگرم کنند که از هدف اصلی دور شوند.
به نظر شما مهم‌ترین مصوبه شورای شهر در دوسال گذشته چه بوده است؟
بنظرم باید به اجرای همان مصوباتی که ظاهرا بد هستند، کمک کنیم چون افرادی که به تصویب رای داده‌اند اهداف شخصی نداشته‌اند و قطعا نگاهشان از دیدگاه کلان خدمت به مردم بوده است. به عنوان مثال همین قضیه افزایش بلیت اتوبوس که درسال گذشته رخ داد بنده از مخالفان این لایحه بودم و در جلسه هماهنگی در مخالفت صحبت کردم و تلاش خود را برای اینکه این لایحه رای نیاورد، انجام دادم اما بالاخره فرآیند کلی به این صورت شد که اعضا به این لایحه رای دادند و تصویب شد. بنظرم کارها و هوچی‌گری‌هایی که توسط برخی از اعضای شورای شهر صورت گرفت مصداق بداخلاقی بود. این افراد دنبال مصلحت مردم نیستند و صرفا درصدد این هستند که خود را در رسانه‌ها مطرح کنند تا از این موجی که درست می‌کنند، بهره‌برداری کنند و مثلا برخی اعضای شورای شهر برای انتخابات مجلس برنامه دارند.
نقاط ضعف شورای شهر را چه می‌دانید؟
دو ضعف را برای شورای شهر می‌دانم که اگر جلوی این موارد گرفته نشود سرانجام خوبی نخواهد داشت. آسیب اول این است که اگر شورا از وظایف اصلی که شامل سیاست‌گذاری و نظارت بر حسن اجرا است، غافل شود و به کارهای روزمره بپردازد وقت شورای شهر گرفته می‌شود. حجم کار در شورای شهر نسبت به دوره‌های قبلی بیشتر شده و مجموع لوایح و طرح‌ها نسبت به گذشته زیادتر است و معتقدم که باید از هدف اصلی فاصله نگیریم و همان نظارت که وظیفه شورای شهر است را انجام دهیم. نظارت بر مجموعه شهرداری از وظایف شورای شهر است تا مصوبات را به خوبی اجرا کنند. انتقاد دیگر بنده مربوط به شورا نیست بلکه متوجه برخی اعضای شورای شهر است، اینکه اگر خدای نکرده هدف خدمت به مردم نباشد و این چهارسال را فرصتی برای خدمت به مردم نبینند و سکوی پرشی برای مناصب و پست‌های دیگر مانند نمایندگی مجلس در نظر بگیرند. این موضوع را در رفتار برخی از اعضای شورای شهر مشاهده می‌کنیم که تعداد معدودی هستند اما این مسائل باعث می‌شود که به شورای شهر صدمه بزنند و اگر شورای شهر تکلیف خود را با این افراد مشخص نکند مطمئنا آسیب خواهد خورد. این مسائل باعث می‌شود که شورای شهر درگیر حاشیه‌سازی شود و این شورای شهر همدل را به سمت اختلافات و مسائل جزئی سوق دهند که صرفا با نگاه بعضا سیاسی و منفعت‌طلبانه مطرح می‌شود.
با توجه به اینکه از نظر قانونی رعایت شاخص‌های فضای سبز و ضوابط شهرسازی در وهله اول بر عهده شهرداری و بعد بر عهده شورای شهر است، اما باز هم شاهد تغییر کاربری باغات مشهد و قطع درختان بلوار ارشاد و مناطق دیگر ازجمله بلوار خیام هستیم. شورای شهر برای جلوگیری از تکرار قطع درختان چه اقداماتی درنظر دارد؟
متاسفانه پدیده قطع درختان را شاهد هستیم و شورای شهر و شهرداری باید در حیطه مسئولیت‌های خود با این اقدامات برخورد کنند. اگر این مسائل در حال حاضر وجود دارد از تبعات سوءمدیریت دوره گذشته شهرداری است و این پروژه‌هایی که منافع شهر را در خطر انداخته‌اند و این موضوع مانند جنایتی است که برای شهر و مردم رخ داده است. برخی هم که از راه‌های قانونی استفاده می‌کنند تا به اهداف و منافع خود برسند و باید با این مسائل برخورد شود در این مورد هم چندسال پیش مقام معظم رهبری در جمع مسئولان شهری تاکید داشتند که به دنبال مبارزه با فسادهای قانونی باشید یعنی اینکه برخی افراد قانون را دور می‌زنند و باید با این موضوع مقابله کرد. رسانه‌های گروهی هم باید وارد این موضوع شوند و نشان بدهند که هدفشان خدمت به مردم است و فارغ از نگاه‌های سیاسی به این موضوع نگاه کنند و وقتی مشاهده می‌کنند که شهرداری با متخلفان و متجاوزان برخورد می‌کند به مردم اطلاع دهند.
شما عضو شورای مرکزی جبهه پایداری استان هستید، با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی چه فعالیت‌هایی مدنظر این مجموعه است؟
یکی از دلایلی که خود را ملزم می‌دانم در جبهه پایداری حضور داشته باشم و خدمت کنم این است که این مجموعه را یک جبهه اعتقادی و گفتمانی می‌بینم نه صرفا یک حزب سیاسی. آن چه که برای شخص اول جبهه پایداری که آیت ا... مصباح یزدی هستند، مهم است حفظ گفتمان انقلاب است و نه قدرت‌طلبی و نه شهرت و نه منافع که اگر این موارد در راس یک حزب نباشد انسان اعتماد پیدا می‌کند که هدف خدمت است. همواره گفته‌ام تا موقعی به جبهه پایداری مدیون هستیم و دِین داریم که هدف خدمت به انقلاب و مردم باشد و اگر خلاف آن مشاهده شود با کسی عهد اُخوت نبسته‌ایم. کار انتخاب افراد برای لیست معمولا به این صورت است که اعضای یک حزب جلسه می‌گذارند و افرادی که کاندیدا هستند و از طرفی با افراد آن مجموعه یا حزب آشنا هستند را به عنوان افراد لیست مورد حمایت حزب قرار می‌دهند. در سال ۹۲ انتخابات شورای شهر را با یک تجربه بسیار موفق انجام دادیم .
سعی بر این شد که شاخصه‌های کاندیداهای شورای شهر را بر اساس آیات و روایات و بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تدوین کنیم. بعد از انتخاب و تهیه لیست شاخصه‌ها طبق یک اعلام عمومی به کاندیداهای شورای شهر اعلام کردیم آن دسته از کاندیداهای که علاقه دارند مورد حمایت این جبهه قرار بگیرند باید روالی را طی کنند و مستلزم این بود که فرمی کامل و در ارزیابی جبهه پایداری شرکت کنند. تیمی که این ارزیابی را انجام دادند کسانی بودند که خود کاندیدا نبودند. در گام اول سوابق و تخصص‌های مرتبط به مدیریت شهری لیست شد و به جمع محدودی رسیدند و از آن‌ها دعوت به عمل آمد و مصاحبه‌ای صورت گرفت و سوالات تخصصی‌تر پرسیده شد و صحبت‌های نهایی انجام شد و در لیست قرار گرفتند. امسال هم بنا بر این است که با همین سبک و سیاق کاندیداها را در لیست قرار دهیم و البته شاید به نتیجه رسیدیم که هیچ لزومی ندارد که به تعداد مشخصی که نماینده داریم، لیست بدهیم.
به نظر شما آیا ائتلافی بین جبهه پایداری و جبهه پیروان خط امام و رهبری صورت می‌گیرد؟
دیدگاه علامه مصباح یزدی در این مورد مهم است مبنی بر اینکه وحدت فی‌نفسه ارزشمند نیست و آن چیزی که وحدت را ارزشمند می‌کند، متعلق وحدت است. اگر یک عده برای کار خلاف شرع وحدت کنند این وحدت کار درستی نیست، پس وحدت در ذات خود ارزشمند نیست. اگر متعلق وحدت اصول واقعی به معنای واقعی کلمه است یعنی اصول انقلاب است پس این وحدت بسیار ارزشمند است چون باید بر سر اصول انقلاب وحدت کنیم. بعضی افراد هستند که اسم اصولگرایی دارند اما اصلا ذره‌ای به آرمان‌های اصولگرایی معتقد نیستند و از آن سو، افرادی هستند که اسم اصولگرایی ندارند اما واقعا به آرمان‌های انقلاب و اصولگرایی معتقدند.
مدتی پیش محمود احمدی‌نژاد در مشهد حضور یافت و سخنرانی کرد؛ یکی از اعضای شورای شهر گفتند که احمدی نژاد باید از اشتباهاتش عذرخواهی کند و همچنین ورودش را به عرصه ریاست جمهوری و مجلس به صلاح نمی‌دانم. نظر شما در این مورد چیست؟
همانطور که دفتر رئیس‌جمهوری سابق اعلام کرد این جلساتی که در مشهد و شهرهای دیگر با حضور آقای ثمره هاشمی و آقای الهام برگزار شد جنبه انتخاباتی ندارد بلکه جلساتی است که هدفش تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است. ممکن است که این مجموعه کار انتخاباتی هم انجام دهد و اگر خلاف ضوابط و چارچوب نباشد می‌توانند آزادانه فعالیت کنند اما موردی که در مشهد منعکس شد و اخباری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که اسامی به عنوان ستاد تبیین گفتمان انقلاب اسلامی مشخص شدند بنده وقتی دیدم آنچنان به‌صورت عمومی انتشار پیدا نکرده است، نیازی ندیدم که تکذیب کنم. البته مطلع شدم که قرار است آقای ثمره هاشمی جلسه‌ای با برخی افراد داشته باشد اما اصلا نخواستم که مطلع شوم و اگر هم دعوت می‌شدم به این جلسه نمی‌رفتم چون معتقدیم که تفرقه بین نیروهای ارزشی با عنوان گفتمان انقلاب اسلامی درست و شایسته نیست. صلاح نمی‌دانم که الان از آقای احمدی نژاد انتقاد کنم و ایشان هم ساکت است و چه لزومی دارد که در شرایط فعلی نبش قبر گذشته را انجام دهیم و اگر احساس کردیم آقای احمدی نژاد بنا دارد مجددا در عرصه انتخابات وارد شوند آن موقع در مورد شخص ایشان حرف می‌زنیم.
اگر قرار باشد تیم و حامیان احمدی نژاد وارد عرصه انتخابات شوند، جبهه پایداری چه موضعی دارد و آیا احتمال ائتلاف وجود دارد؟
دوستانی را در مشهد می‌شناسم که همچنان حامی احمدی نژاد هستند، افراد خیلی خوبی هستند اما احمدی‌نژاد را درست نمی‌شناسند و اینکه بدانند ایشان با گفتمان انقلاب اسلامی زاویه دارد قضیه فرق می‌کند. جریان گفتمان انقلاب اسلامی متعلق به احمدی نژاد نیست بلکه باید در سراسر کشور این گفتمان حاکم باشد و حتی منحصر کردن این گفتمان به جبهه پایداری را درست نمی‌دانیم و جبهه پایداری هم چنین ادعایی ندارد که فقط از کانال ما به گفتمان انقلاب اسلامی می‌رسید. احتمال دارد حامیان ایشان با شخصیت حقیقی وارد انتخابات شوند.


دنیای اقتصاد، سید مهرداد امیر کلالی- در انتخابات سال ۱۳۸۴، رئیس دولت قبل با طرح گفتمان انقلاب اسلامی وارد کارزار انتخاباتی شد و توانست با طرح شعارهای کلی بدون ارائه تعریف دقیقی از این گفتمان بر مسند ریاست جمهوری بنشیند. از آن زمان تا کنون افراد و گروههایی با مطرح کردن این گفتمان وارد انتخابات مجلس و حتی شورای شهر شدند.
از آن جمله می توان به نقش جبهه پایداری در تبیین و گسترش این نوع گفتمان اشاره کرد. برخی از اعضای شورای شهر مشهد نیز با تکیه بر این گفتمان بر صندلی شورا تکیه زده اند که از آن جمله می توان به حجت الاسلام مجید فاطمی
اشاره کرد.
فاطمی که در کارنامه اجرایی خود سابقه تدریس در حوزه علمیه خراسان و همچنین عضویت شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی خراسان رضوی را دارد، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهرمشهد است. او همواره در طول گفت وگو بر لزوم استفاده از گفتمان انقلاب اسلامی تاکید دارد و معتقد است که باید در تمامی جنبه های کاری لحاظ شود. وی در مورد بحث نداشتن برنامه مدون شهردار مشهد در شروع به کار خود
می گوید که به هیچ عنوان آقای مرتضوی فکر نمی کرد که جزو گزینه های شورای شهر برای تصدی شهرداری باشد و در اصل شورای شهر باید این برنامه ریزی و سیاستگذاری را انجام دهد.
فاطمی از تعلل در تغییر و تحولات در شهرداری می گوید و به شهردار انتقاد دارد که این تغییر در انتصابات باید هر چه سریعتر انجام بپذیرد، چون به زعم او بدنه مدیریت گذشته شهرداری آنچنان سالم نیست و باید همفکران با جریان فکری شورای شهر در شهرداری مشغول به کار شوند.
این عضو شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه اتهام زنی به افراد را عمل ناشایستی می داند و معتقد است دادگاه صالحه باید تصمیم نهایی را بگیرد معتقد است
قوه قضائیه باید هر چه سریعتر اتهام های مطرح شده درباره سوءاستفاده های مالی شهردار گذشته مشهد را به سرانجام برساند.از انتلاف بین جبهه پایداری و تیم حامیان محمود احمدی نژاد در انتخابات آتی مجلس می گوید و این که این گروه نسبت به شخص آقای احمدی نژاد انتقاد دارد، اما افراد حامی او را دارای شخصیت حقیقی می داند که می توانند وارد انتخابات شوند. در ادامه مشروح این گفت وگو را می خوانید.