کاهش تلفات جاده‌ای در ایام نوروز
دنیای اقتصاد، گروه اجتماعی- فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: خوشبختانه در سال گذشته، جرائم خشن و تلفات جاده‌ای در ایام نوروز کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ حسین اشتری، با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: خوشبختانه در سال ۹۴، جرائم خشن کاهش یافت که عکس‌العمل سریع پلیس، آموزش واحدهای مختلف پلیس، همکاری مردم و تجهیز واحدهای صنفی و بانک‌ها در این زمینه موثر بود. وی با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای در ایام نوروز، عنوان کرد: با اقدامات خوبی که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته در بیشتر قرارگاه‌های نوروزی صورت گرفت و با همکاری مردم به‌طور میانگین تا ۱۰ درصد کاهش تلفات جاده‌ای را شاهد بودیم.اشتری درخصوص کاهش جرائم، اظهار کرد: سرقت‌ها و جرائم در مجموع تا ۱۰درصد کاهش داشته‌اند که در برخی استان‌ها این آمار تا ۳۰ درصد نیز کم شده است.فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: امیدواریم با آمادگی خوب ماموران و همکاری مردم سال خوبی داشته باشیم، حضور همکاران، توجه به توصیه‌های پلیس، هماهنگی با دستگاه قضایی و... در کاهش جرائم موثر بوده است. وی طرح نگهبان محله را برکاهش جرائم تاثیرگذار دانست و گفت: سعی می‌کنیم در سال ۹۵ این طرح را ارتقا دهیم.

پیشگیری از جرایم
فرمانده نیروی انتظامی کشور درخصوص آمارهای مربوط به خراسان رضوی، عنوان کرد: استان خراسان رضوی جزو استان‌های پیشرو در موضوع پیشگیری از جرائم است که با اقدامات فرماندهی استان و پلیس‌های تخصصی، جرائم در این استان کاهش داشته است. وی یادآور شد: رانندگان با صبوری و حوصله رانندگی کنند و با استراحت به‌موقع از بروز حوادث جلوگیری کنند، همچنین توجه به تذکرات پلیس در طول مسیر ضروری است زیرا از وقوع حوادث پیشگیری می‌کند.فرمانده نیروی انتظامی کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی توسط پلیس در سال جاری، اظهار کرد: برای این منظور برنامه‌های زیادی از جمله طرح پلیس افتخاری داریم که امیدواریم به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم.اشتری خاطرنشان کرد: برای کاهش جرائم نیز با تمام دستگاه‌ها همکاری‌هایی داریم و کاهش جرائم صرفاً وظیفه نیروی انتظامی نیست و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند.