سال ۲۰۱۶ رو به پایان است، اما به‌نظر می‌رسد موفقیت چشم‌بادامی‌های شرق دور تازه شروع شده و تاریخ مشخصی برای توقفشان نیست. در سال میلادی جاری چینی‌ها توانستند موفق‌تر از گذشته وارد بازار موبایل شوند و با ابداع گوشی‌هایی که می‌توانند در کورس رقابت بهترین گوشی‌های اندرویدی دنیا باقی بمانند، خودی نشان دادند. حالا بازارهای خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری ویترین این محصولات هستند و در ایران نیز محبوبیت ویژه‌ای دارند. این گوشی‌ها قیمتی مطلوب، بهترین کارآیی و جدیدترین تکنولوژی را در اختیار دارند. در ادامه شما با برخی از محبوب‌ترین گوشی‌های اندروید چینی آشنا می‌شوید که در سال ۲۰۱۶ پرفروش بودند.

نوبیا z9

مدل نوبیا زد9 یکی از جدیدترین گوشی‌های شرکت ZTE است. بدنه این گوشی هوشمند از جنس فلز و شیشه ساخته شده و نمایشگر 5.2 اینچی آن فاقد حاشیه در سمت چپ و راست خود است. از دیگر ویژگی‌های نوبیا زد9 می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 810، 4 گیگابایت حافظه رم و دوربین 16 مگاپیکسلی اشاره کرد. قیمت آن در بازار جهانی حدود 600 دلار است.

شیائومی می‌۴ سی (Xiaomi Mi۴C)

شیائومی می‌۴ سی در هنگام عرضه با استقبال خوبی مواجه نشد، اما با افت قیمت و رسیدن قیمت جهانی آن به زیر ۱۵۰ دلار، به‌نظر می‌رسد مشتریان بیشتری برای خرید این گوشی برنامه‌ریزی کنند.این گوشی، در واقع نسخه آپدیت شده‌ شیائومی می‌۴ (Xiaomi Mi ۴) است که با قیمتی در حد قیمت یک گوشی پرچمدار عرضه شد. می‌۴ سی از LTE پشتیبانی می‌کند (۱۸۰۰/ ۲۱۰۰/ ۲۶۰۰ مگاهرتز) و مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۰۸ است که از دیگر مشخصات آن می‌توان به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، صفحه نمایش ۵ اینچی شارپ، بدنه‌ای باریک و پشتیبانی از دو سیمکارت اشاره کرد. قیمت جهانی این گوشی در حال حاضر ۱۲۰ دلار و قیمت آن در ایران حدود ۷۹۰ هزار تومان است.

Huawei P8

پرچم‌داران سری P هوآوی همیشه طرفداران فراوانی میان کاربران داشته‌اند. این گوشی ۵.۲ اینچی از پردازنده Kirin ۹۳۰ و ۳ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند و دارای دوربین‌های ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی در عقب و جلوی خود است. هوآوی پی۸ با ضخامت کمی که دارد می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که به دنبال گوشی‌های باریک و قدرتمند می‌گردند. قیمت این گوشی در بازار ایران حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

زد تی‌ای نوبیا زد 7 مکس (ZTE Nubia Z7 Max)

کمپانی زد تی‌ای در حال حاضر نسخه ۱۱ نوبیا را روانه بازار کرده است، اما بیشتر دوستداران این برند، هنوز مایل به استفاده از نوبیا زد ۷ مکس هستند که دو نسخه از نسخه ۱۱ آن قدیمی‌تر است.این گوشی هوشمند از اسنپدراگون ۸۰۱ قدرت گرفته و قابلیت پشتیبانی از شبکه LTE (۱۸۰۰/ ۲۱۰۰/ ۲۶۰۰ مگاهرتز)، ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد. این گوشی همچنین به یک صفحه نمایش ۵/ ۵ اینچی مجهز است. قیمت جهانی آن ۱۲۳ دلار و قیمت آن در بازار ایران، حدود ۷۵۰ هزار تومان است.

شیائومی ردمی 3 پرو (Xiaomi Redmi 3 Pro)

شیائومی ردمی پرو ۳ بدنه‌ای تمام‌فلزی داشته و اسکنر اثر انگشت آن در قاب پشتی جا خوش کرده است. با توجه به قیمت مناسب و کیفیت ساخت و کارآیی بالا، ردمی ۳ پرو در همه نقد و بررسی‌های منتقدین، از جایگاه نسبتا خوبی برخوردار بوده است. این گوشی برای کسانی که به دنبال یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش ۵ اینچی و بدنه‌ای فلزی هستند، بسیار مناسب است. مشخصات شیائومی ردمی ۳ پرو شامل پردازنده اسنپدراگون ۶۱۶، رم ۳ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و پشتیبانی از LTE (در فرکانس ۱۸۰۰/ ۲۱۰۰/ ۲۶۰۰ مگاهرتز) است. قیمت جهانی این محصول ۹۹/ ۱۴۴ دلار و قیمت آن در ایران حدود ۶۴۰ هزار تومان است.

می نوت پرو شیائومی

گوشی می‌نوت پرو شیائومی در اوایل سال ۲۰۱۵ معرفی شد و توانست در مدت کوتاهی به رکورد فروش خوبی دست یابد. این گوشی پرچم‌دار، نمایشگر ۵.۷ اینچی QHD، پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ و ۴ گیگابایت رم و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در اختیار دارد و با این حال با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد. قیمت این گوشی در بازار جهانی حدود ۳۷۰ دلار است.

لنوو وایب پی 1 (Lenovo Vibe P1)

وایب پی ۱ در اصل نسخه فلزی ZUK Z۱ است که مشخصات و امکانات آن کمی تغییر داشته است. این گوشی همانند ZUK Z۱ از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی فول اچ‌دی و اسکنر اثر انگشت در زیر دکمه هوم بهره برده، اما لنوو با استفاده از اسنپدراگون ۶۱۵ و رم ۲ گیگابایتی در وایب پی ۱، سعی داشته قیمت آن را اقتصادی‌تر کند. این گوشی همچنین از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند (۱۸۰۰/ ۲۱۰۰ مگاهرتز)، قابلیت افزایش حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت را دارد، از تکنولوژی گوریلا گلس در آن استفاده شده و دوربین اصلی آن، دارای لنزی با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است. قیمت جهانی آن ۱۴۷ دلار و قیمت آن در ایران حدود ۹۵۰ هزار تومان است.

میزو پرو 5

میزو از جمله شرکت‌های چینی است که با موفقیت وارد بازار رقابت شده و سعی می‌کند با تولید گوشی‌های قدرتمند، اسم‌ورسمی برای خود دست‌وپا کند. گوشی میزو پرو ۵ گران‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی این شرکت محسوب می‌شود که از پردازنده اگزینوس ۷۴۲۰ بهره می‌برد؛ یعنی همان پردازنده‌ای که در گلکسی اس۶ و گلکسی نوت ۵ استفاده شد. نمایشگر ۵.۷ اینچی این گوشی فلزی Full HD است و دوربین ۲۱ مگاپیکسلی و حداکثر ۴ گیگابایت حافظه رم دارد. قیمت آن در بازار ایران حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وان پلاس 2

وان‌پلاس از زمان عرضه اش توانسته به‌خوبی میان کاربران، مخصوصا حرفه‌ای‌ها، جا باز کند. دومین گوشی وان‌پلاس نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن Full HD، پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰، ۴ گیگابایت حافظه رم و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در اختیار دارد و به اسکنر اثر انگشت و USB Type-C مجهز است. قیمت در بازار ایران: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

Xiaomi Mi 4c

گوشی ۵ اینچی Mi ۴c اگرچه از پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ بهره می‌برد، قیمتش تقریبا ۵۰ درصد از گوشی‌‌هایی مثل LG G۴ کمتر است. داشتن نمایشگری با تراکم پیکسل بالا، ۳ گیگابایت حافظه رم و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی از جمله ویژگی‌های این گوشی هوشمند به‌شمار می‌آید. قیمت این گوشی در بازار ایران حدود ۹۰۰ هزار تومان است.

لی اکو لی 2 ایکس 620 (LeEco Le 2 X620)

این گروه ساخت کمپانی چینی لی اکو است. گوشی لی اکو لی ۲ دارای بدنه‌ای تمام‌فلزی، USB-C و دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی است که بهترین عملکرد دوربین را در بین گوشی‌های این لیست دارد. دوربین جلوی این گوشی نیز دارای سنسوری ۸ مگاپیکسلی است. از دیگر مشخصات لی ۲ می‌توان به اسکنر اثر انگشت، صفحه نمایش ۵.۵ اینچی فول اچ‌دی و پشتیبانی از شبکه LTE در فرکانس ۱۸۰۰/ ۲۱۰۰/ ۲۶۰۰ مگاهرتز اشاره کرد. این گوشی مجهز به یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. قیمت جهانی آن ۱۵۹ دلار و قیمت آن در ایران حدود ۶۲۰ تا ۷۱۵ هزار تومان است.

Huawei Mate S

شرکت هوآوی امسال با میت اس خود همه را غافلگیر کرد. این فبلت ۵.۵ اینچی با داشتن نمایشگر حساس به فشار یکی از اولین گوشی‌های اندرویدی است که به این فناوری جالب مجهز شده. میت اس با کمک گرفتن از پردازنده ۸ هسته‌ای Kirin ۹۳۵، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، ۳ گیگابایت حافظه رم و بدنه فلزی به‌خوبی توانست نام خود را به‌عنوان یک دستگاه رده‌بالا و باکیفیت مطرح کند. قیمت این محصول در بازار ایران حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

Lenovo Vibe P1

گوشی وایب پی۱ از نظر ظرفیت باتری یک غول در دنیای امروز به حساب می‌آید. این گوشی ۵.۵ اینچی فلزی باتری‌ای با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر درون خود دارد که بسیار تحسین‌برانگیز است. اگرچه ممکن است Vibe P۱ با داشتن دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون ۶۱۵ و ۲ گیگابایت حافظه رم به پای سایر گوشی‌های این لیست نرسد، اما شخصیت یک گوشی رده‌بالا کاملا در آن دیده می‌شود. قیمت آن در بازار جهانی حدود ۴۰۰ دلار است.

Meizu MX5

میزو علاوه بر مدل Pro ۵ از یک پرچم‌دار دیگر به نام MX۵ نیز پرده برداشت که اندکی ضعیف‌‌تر از گوشی اول است. این گوشی فلزی از نمایشگر ۵.۵ اینچی Full HD، پردازنده ۸ هسته‌ای Heilo X۱۰ مدیاتک، ۳ گیگابایت حافظه رم و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در ظرفیت‌های ۱۶/ ۳۲/ ۶۴ گیگابایتی به فروش می‌رسد. قیمت این گوشی در بازار ایران حدود ۹۰۰ هزار تومان است.