ضرب و شتم آمربه‌معروف در کوهسنگی روزنامه آرمان در خبری نوشت: هفته گذشته یکی از خواهران آمربه‌معروف در بوستان کوهسنگی مشهد مورد ضرب و شتم عده‌ای اوباش و بی‌حجاب قرار گرفت. با پیگیری مشخص شد که یکی از خواهران آمر به معروف پس از تذکر به خانمی بدحجاب جهت رعایت موازین اسلامی در بوستان کوهسنگی مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است و در ادامه با دخالت مدیریت پارک کوهسنگی این نزاع خاتمه می‌یابد و ضاربان دستگیر می‌شوند. یک منبع آگاه از شدت آسیب‌دیدگی این آمر به معروف از ناحیه بینی و انتقال وی به مراکز درمانی شهر خبر داده است. بنابراین گزارش و به نقل از رئیس کمیسیون امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شورای اسلامی شهر مشهد، عاملان ضرب و شتم بوستان کوهسنگی مشهد دارای چندین پرونده قضایی و ضرب و شتم بوده‌اند.
اعتبار شش هزار میلیارد تومانی
به شهرداری مشهد تزریق شد
روزنامه جمهوری اسلامی در خبری پیرامون تخصیص اعتبار به شهرداری مشهد، نوشت: محسن انتظاری هروی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفته است که شورای شهر مشهد در تعامل با شهرداری و ایفای نقش نظارتی بر روند اجرای پروژه‌ها نظارت دارند و خوشبختانه شاهد پیشرفت فعالیت‌های اقتصادی مشترک با سرمایه‌گذاران هستیم. دو برابر بودجه عمرانی شهر مشهد به اعتبارات اقتصادی اختصاص یافته است و سازمان شهرداری مشهد و سرمایه‌گذاران در روند اجرای برخی پروژه‌ها کوتاهی داشته‌اند که در این بازدیدها مشکلات بررسی و مرتفع خواهد شد. انتظاری با تاکید بر حمایت شورای شهر از رفع مشکلات پروژه‌های مشارکتی می‌گوید که شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های مشارکتی اعتبارات پیش‌بینی شده و رفع مشکل سرمایه‌گذاران با تزریق این اعتبار نیازمند مدیریت جهادگرانه است.

پیام مهم ادامه مذاکرات پس از ضرب‌الاجل
روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی از محمدصادق جوادی حصار روزنامه‌نگار خراسانی، نوشت: مذاکراتی که در وین در جریان است باید از جهات مختلف مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد. قبل از هر تحلیلی و بررسی اخبار روز هسته‌ای باید به این نکته اذعان کرد که توافق هسته‌ای نیازی دوسویه است و هر دو طرف نیازمند توافق هستند. همین عامل باعث می‌شود که امیدها برای تحقق این توافقنامه نهایی افزایش پیدا کند. بر همین اساس دلایلی هم که بخواهد توافقنامه فوق را از بین ببرد و آن را منتفی نماید وجود ندارد زیرا در دوران گفت‌وگو میان ایران و 1 +5 حرکت خاصی از طرف تهران و واشنگتن به وجود نیامد که بخواهد مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع دو طرف مذاکره تاکنون مطالبه دست نیافتنی را مطرح ننموده‌اند تا کل مذاکرات را به بن‌بست برساند. اینکه گفته می‌شود ممکن است مذاکرات ادامه پیدا کند، حکایت از اراده دو طرف برای حل مسأله دارد وگرنه اگر قرار بود یکی از طرف‌ها به دنبال بهانه‌ای باشد تا بازی را برهم بزند شرایط آن مهیا بود اما می‌بینیم که تاکنون نه ایران و نه طرف‌های دیگر اینگونه سخن نگفته‌اند و همگی بر حل مسأله هسته‌ای و تمدید مذاکرات تأکید دارند. جان کلام آنکه به نظر من امیدواری به دستیابی به توافق نهایی همچنان بالاترین احتمال در بین دیگر احتمالات موجود است.
جزئیات کشف عسلویه دوم در خراسان رضوی
روزنامه ایران در خبری پیرامون تولیدات منطقه سنگان، نوشت: معاون وزیرصنعت از کشف عسلویه دوم در خراسان رضوی خبرداده و گفته است که باسرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در منطقه سنگان، 2/ 1 میلیاردتن ذخیره قطعی سنگ‌آهن، ۱5 میلیون تن گندله و 5/ 17 میلیون تن کنسانتره خواهیم داشت. مهدی کرباسیان از کشف عسلویه دوم در خراسان رضوی خبرداده و اذعان کرده است که ایران در حوزه نفت جزء برترین کشورهای دنیا است و در حوزه گاز نیز ذخایر بسیار زیادی دارد، این در حالی است که با توجه به اینکه ذخایر نفت رو به پایان است، در حوزه معدن، سنگ آهن سنگان توانسته عنوان عسلویه دوم را به خود اختصاص دهد که در آن، فرصت‌های شغلی بسیار، ارزآوری بی‌نظیر و توسعه و پیشرفت نهفته است و هم‌اکنون ایران در حوزه معدن، رتبه دهم دنیا را به لحاظ ذخایر معدنی دارد. ضمن اینکه باید به این نکته هم اشاره کرد که هنوز در کشور، عملیات اکتشافی به طور کامل انجام نشده است.
بنابراین اگر بخواهیم آمار واقعی را بیان کنیم باید بگوییم تنها در ۱۰۰هزار کیلومتر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر پهنه معدنی کشور، کار اکتشافی کامل صورت گرفته است. کرباسیان در ادامه می‌گوید که بررسی‌ها نشانگر این است که در حوزه سنگان، ۲/ ۱ میلیارد تن ذخیره قطعی وجود دارد اما هنوز تنها در ۱۲ هزار کیلومتر مربع در این حوزه از سال گذشته کار اکتشافی جدید شروع شده است؛ بنابراین اطمینان داریم که تکمیل اکتشافات در این منطقه، ذخیره ما را ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر می‌کند.