تکنولوژی در دنیای خودروها به سمتی پیش می‌رود که خودرو مانند یک پلیس می‌تواند راننده را زیر نظر بگیرد. در آینده خودرو‌ها به پردازند‌ه‌هایی مجهز می‌شوند که نکات امنیتی را رصد کرده و امنیت در رانندگی را تضمین می‌کنند. آنها با زیر نظر گرفتن اعمال راننده و شرایط محیط هر اتفاقی را که می‌افتد، هنگام حرکت خودرو بررسی می‌کنند و تحت نظر دارند.

خودرو‌های ضد تصادف با ترکیب تکنولوژی‌های مختلف به خط تولید نزدیک‌تر می‌شوند. خودروهای بینا با استفاده از تکنولوژی شرکت Seeing Machines به کمک دوربین‌های هوشمند و الگوریتم‌ها و الگوهایی که صورت راننده و حرکت چشم و پلک او را رصد می‌کنند، می‌توانند میزان هوشیاری و توجه آنها را بسنجند و دستورات لازم را برای افزایش توجه و کاهش خطرات احتمالی صادر کنند. این تکنولوژی‌ها با کمک حسگرهای مختلف می‌توانند شرایط محیط اطراف، سرعت، دمای محیط، میزان ترافیک، فاصله از موانع اطراف و شرایط جوی را بسنجند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

مدیرعامل شرکت SM می‌گوید این شرکت با داشتن ۱۶۰ کارمند و ۲۳ مهندس در حال کار روی تکنولوژی خودروهای ضد تصادف هستند و نمی‌توان انتظار داشت خودرو سازان بتوانند تمام آنچه یک خودروی ضد تصادف نیاز دارد را خودشان فراهم کنند. تمایل خودرو سازان برای ارتباط با شرکت‌های تحقیقاتی برای توسعه سریع‌تر تکنولوژی‌های مورد نیاز در مدل‌های آینده افزایش یافته است. مدیر عامل شرکت SM در این رابطه می‌گوید: «۱۳ شرکت خودرو ساز به ما پول داده‌اند تا برای رفتن به مرحله بعدی در ساخت خودرو‌های خودران کارهایی برایشان انجام دهیم.» در دو سال آینده خودرو‌ها به اندازه‌ای پیشرفته خواهند شد که می‌دانند خارج از خودرو چه اتفاق‌هایی در حال رخ دادن است و همچنان بتوانند تشخیص دهند که راننده چه کاری می‌تواند انجام دهد. شرکت SM با همکاری شرکت سامسونگ در حال کار روی تبدیل شیشه جلوخودرو به نمایشگری هوشمند است. در ۵ یا ۶ سال آینده راننده می‌تواند آیکون‌های موجود روی شیشه جلو خودرو را با نگاه کردن و حرکت چشم هایش کنترل کند. برای مثال به تماسی تلفنی پاسخ دهد یا از ابزارهای دیگر استفاده کند.

مرکز ایمنی خودرو مانند مغزی متفکر عمل می‌کند و با تعامل با سایر تکنولوژی‌ها و نو‌آوری‌ها می‌تواند احتمال بروز تصادفات را کاهش داده و به حداقل ممکن برساند. این مرکز ایمنی با آگاهی از توانایی راننده اش کنترل خودرو را در اختیارش قرار می‌دهد و هر جا که نیاز نباشد خود هدایت خودرو را بر عهده می‌گیرد. مدیران شرکت SM امیدوار هستند همانند بسیاری از استانداردهای اجباری خودرو، داشتن مرکز ایمنی در خودرو هم برای تمام خودرو‌ها در استرالیا تبدیل به قانونی اجباری شود. از مزایای استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی می‌توان به دریافت اجازه رانندگی توسط افراد با سن بالا اشاره کرد، چرا که مرکز ایمنی می‌تواند جایگزین مهارت‌های از دست رفته افراد با سن زیاد شود.