ممکن است عامل افزایش بهره‌وری و سرعت عملکرد هر کدام از ما در مرورگر کامپیوتر شخصی یا یکی از ابزارهای دیجیتال شخصی که در اختیار داریم، قرار داشته باشد. در وب استور گوگل کروم افزونه‌های متفاوت و جذابی وجود دارند که هر کدام می‌توانند بهره‌وری کاربران را افزایش بدهند. در اینجا می‌توانید با افزونه‌های معروف و کاربردی مرورگر کروم که به تمرکز و بهره‌وری بیشتر کاربران در ساعت کاری کمک بسیار زیادی بکنند، آشنا شوید: AdBlock: شاید بتوان افزونه AdBlock را معروف‌ترین محصول وب استور کروم نامید. با کمک این افزونه، می‌توانید تمام بنر‌های تبلیغاتی را هنگام تجربه وبگردی حذف کنید. این افزونه مفید تمرکز خوبی را هنگام کار برای کاربرانش فراهم می‌کند. اگر کروم ندارید، نه افزونه AdBlock همچنین با مرورگر‌های سافاری، اپرا و فایر فاکس هم کار می‌کند.
Chrome Remote Desktop: به‌طور فنی نمی‌توان Chrome Remote Desktop را یک افزونه کروم نامید، اما این برنامه به شکلی خوب و جالب، امکان برقراری شما با دیگر کامپیوتر‌ها را از راه دور فراهم می‌کند، به عنوان مثال اگر فایل یا سندی را در محل کار خود جا گذاشته‌اید، با این افزونه، می‌توانید به کامپیوتر خود در محل کارتان متصل شوید و آن را پیدا کنید، همچنین زمانی که مشکلی با سیستم خود دارید، با این افزونه می‌توانید محیط دسکتاپ خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و تقاضای کمک کنید.
Delicious Bookmark Extension: این اکستنشن در اشتراک‌گذاری لینک‌ها سریع و ساده عمل می‌کند. با کمک آن دیگر نیازی نیست یک لینک را در ایمیل خود کپی و ذخیره کنید. گاهی همین کپی و پیست کردن‌های مکرر در محیط کار شما را کلافه می‌کند. از نظر ما اشتراک‌گذاری لینک‌ها یک بخش تکراری و پر استفاده هنگام کار است که با Delicious این کار به مراتب ساده‌تر می‌شود و موجب افزایش تمرکز خواهد شد.pic1
Chrome to Mobile: افزونه Chrome to Mobile یک راه سریع است که به وسیله آن می‌تواند هر چیزی را که روی آن در حال کار بوده‌اید، در زمانی که دفتر خود را ترک می‌کنید روی موبایل ادامه دهید. اکستنشنی مفید که با جایگزین کردن تجربه مرورگر دسکتاپ در گوشی هوشمند، صفحات وب را برای شما زنده نگه می‌دارد تا با آنها در حال تعامل بمانید؛ البته که افزونه Chrome to Mobile به شکل آفلاین کار می‌کند و برای زمانی است که بخواهید در مکان بدون اینترنت کار خود را ادامه دهید و تکمیل کنید.
Google Mail Checker: اگر روزانه ایمیل‌های زیادی دریافت و ارسال می‌کنید این افزونه می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. Google Mail Checker به شما نشان می‌دهد که در حال حاضر چند ایمیل خوانده نشده در صندوق ورودی جیمیل دارید، بدون اینکه بخواهید جیمیل را باز کنید و به بررسی بپردازید. شبیه به دیگر افزونه‌های معرفی شده، Google Mail Checker هم به بهره‌وری شما در زمان کار و تمرکز بیشتر کمک خواهد کرد.
افزونه MightyText: این افزونه همان کاری را می‌کند که iMessage برای کاربران مک اپل انجام می‌دهد؛ یعنی ارسال پیام از کامپیوتر به تلفن‌های دیگر. شبیه به iMessage در زمان دریافت پیام، این افزونه اعلانی رسا و جالب را اعلام می‌کند. MightyText ساده‌ترین راه ارتباط کامپیوتر‌ها با گوشی‌های اندرویدی است.
Nimbus Screenshot: اگر از کاربران ویندوز هستید، Nimbus Screenshot با قابلیت‌هایش ابزاری عالی برای شما به حساب می‌آید. اسکرین شات گرفتن معمولا یکی از کار‌هایی است که حداقل در روز چند بار ممکن است نیاز باشد و افزونه Nimbus Screenshot سریع و آسان این کار را انجام خواهد داد. زمانی که کلمات قاصر از رساندن منظور شما هستند، گرفتن اسکرین شات از هر بخش صفحه و ارسال آن به شخص مقابل، می‌تواند راه‌گشا باشد.
Website Blocker: اگر با فیس‌بوک و توئیتر مشکل پیدا کرده‌اید و دائم حواس شما را از کاری که در انجامش هستید پرت می‌کنند، Website Blocker فوق‌العاده کارآمد است. همان‌طور که از نام این افزونه پیداست، شما می‌توانید به کمکش مدتی را تعیین کنید تا در آن مدت زمان دسترسی شما به یک دامین خاص بلاک و قطع شود. افزونه Website Blocker در حالت Incognito Mode هم کار می‌کند؛ بنابراین شما بدون هیچ دغدغه‌ای، می‌توانید به ادامه کار خود برسید.
Pocket: زمان‌های زیادی پیش می‌آید که برای انجام کارمان در حال وب‌گردی هستیم و ناگهان با صفحاتی جالب و خواندنی مواجه می‌شویم، اما چون ادامه کار و تکمیل کار فعلا ضروری‌تر است، مجبور می‌شویم از آن مطالب صرف‌نظر کنیم. اگر به مقالات و مطالب سایت‌های مختلف علاقه دارید، و دوست دارید در زمان استراحت و به‌صورت آفلاین آنها را مطالعه کنید، افزونه Pocket در نوع خود حرف ندارد. همین مطلب که در حال مطالعه آن هستید می‌تواند اولین صفحه‌ای باشد که در پاکت شما ذخیره خواهد شد. تمام کاری که نیاز است انجام دهید نصب کردن این افزونه روی گوگل کروم و ثبت نام در آن است. اپلیکیشن پاکت همچنین برای سیستم‌ عامل‌های مختلف به‌صورت رایگان در دسترس است.
Search by Image: همچنین ممکن است هنگام وبگردی با عکس‌های مختلفی مواجه شوید که شاید شناسایی آنها برای شما جالب باشد. افزونهSearch by Image این کار را انجام خواهد داد. جست‌وجوی گوگل این امکان را به‌صورت پیش‌فرض در اختیار دارد، اما با این افزونه در محیطی ساده‌تر و سریع‌تر کار خود را انجام خواهید داد. برای شناسایی محل‌ها یا آثار باستانی این افزونه واقعا مفید است.
FVD Downloader: ذخیره کردن ویدئو‌های آنلاین کاری است که افزونه FVD Downloader به شکلی سریع و آسان آن را امکان‌پذیر می‌کند. شاید بزرگ‌ترین عیب آن را عدم توانایی ذخیره ویدئو‌های یوتیوب دانست، اما برای ذخیره تمام دیگر ویدئوهای اینترنتی شما را ناامید نخواهد کرد.