راه اندازی سومین پاویون اختصاصی  خراسان  درنمایشگاه مزارشریف

دنیای اقتصاد- رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: این اتحادیه با هدف تسهیل حضور بازرگانان و کاهش هزینه‌های نمایشگاهی، با پاویون اختصاصی در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف حضور پیدا می‌کند. محمدحسین روشنک از برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف خبر داد و اظهار کرد: مزار شریف مهمترین شهر شمال افغانستان به شمار می‌رود که از نظر تجاری بعد از کابل بزرگترین شهر این کشور است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: با توجه به نزدیکی جمهوری اسلامی ایران از نظر مساحت و همچنین از نظر فرهنگی به شمال افغانستان، بازار مزار شریف می‌تواند موقعیت مناسب تجاری را برای بازرگانان ایرانی به همراه داشته باشد، ضمن اینکه کشورهای رقیب ما همچون ترکیه و افغانستان دسترسی کمتری به این شهر دارند که خود مزیت دیگری است. روشنک خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی فراهم کردن شرایط مطلوب حضور بازرگانان در کشورهای هدف صادراتی است که در این راستا اتحادیه با پاویون اختصاصی در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی عنوان کرد: اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی بعد از حضور در نمایشگاه‌های بصره و شیمکنت، برای سومین بار با پاویون اختصاصی جهت رفاه بازرگانان استان و کاهش هزینه‌های نمایشگاهی در نمایشگاه مزار شریف شرکت می‌کند. وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه چین و ترکیه برای ورود به بازار افغانستان برنامه‌ریزی می‌کنند اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با داشتن پاویون اختصاصی جهت حضور در این نمایشگاه به دنبال ثبات جایگاه بازرگانان خراسانی در این کشور است. رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی یادآور شد: یک سوم فضای نمایشگاهی مزار شریف در اختیار تجار خراسانی قرار دارد که این موضوع نشان‌دهنده فعالیت مطلوب بازرگانان استان است.

60 درصد تجار حاضر در نمایشگاه مزار شریف را خراسانی‌ها تشکیل می‌دهند

مجری برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف نیز بیان کرد: این نمایشگاه با هزار متر مساحت از ۱۶ تا ۱۹ آذر ماه امسال در محل کاخ مرمرین برگزار می‌شود که تاکنون ۴۵ شرکت ایرانی برای حضور در آن ثبت‌نام کرده‌اند. علیرضا صدرزاده افزود: زمینه فعالیت تجار ایرانی حاضر در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف شامل موادغذایی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، لوازم بهداشتی و ... است که در مدت سه روز برگزاری نمایشگاه به معرفی کالاهای خود می‌پردازند. وی با بیان اینکه ۶۰ درصد تجار حاضر در نمایشگاه مزار شریف را خراسانی‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه باعث ارتقای سطح فعالیت‌های اقتصادی کشور در شمال افغانستان شود.