مترجم: مینا افروزی اوایل کارم، برای فروش تلفن می‌کردم، قرار کاری تعیین می‌کردم و به مکان‌هایی مسافرت می‌کردم که می‌خواستم دیگران را در آنجا تحت تاثیر قرار دهم. در نهایت دریافتم که در بیشتر مواقع این رفت‌وآمد‌ها باعث اتلاف پول و زمانم می‌شوند. تصمیم‌گیرنده‌های نهایی سازمان، هیچ‌گاه در این ملاقات‌ها حضور نداشتند و هنگامی که حرف‌هایم برای متقاعد کردن آنها به پایان می‌رسید، باید سریع محل را ترک می‌کردم، بدون توجه به اینکه چقدر سخنرانی من خوب بود. در مراجعه حضوری مدیریت زمان دست شما نیست و نمی‌توانید افراد را درحالی‌که بیشتر می‌خواهند درباره کار شما بدانند رها کنید، مخصوصا اگر تنها گزینه باشید.
اما استراتژی بهتری وجود دارد. اگر شما خودتان نمی‌توانید عملیات فروش را انجام دهید، ترسی نداشته باشید: برگه تبلیغاتی، کار را برایتان انجام می‌دهد. دیگر نگران این نخواهید بود که همیشه در دسترس باشید چون یک برگه تبلیغاتی خوب هربار یک پیام بی‌نقص به مشتریان شما می‌فرستد. به این ترتیب دیگر بدون اینکه نیازی به حضورتان باشد، ایده‌‌هایتان را می‌فروشد.
شاید اینجا شما از خودتان بپرسید که برگه تبلیغاتی چیست؟
برگه تبلیغاتی اساسا یک تبلیغ برای ایده‌ شماست. کوتاه، خواندنی و رک و راست است. چیزی مثل یک بیلبورد تبلیغاتی است. وقتی شما با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت در بزرگراهی در حرکت هستید و نوشته‌ای را روی بیلبوردی می‌بینید زمان کافی برای پردازش اطلاعات ندارید، برگه‌های تبلیغاتی نیز منظورشما را به همین راحتی و سرعت منتقل می‌کنند. آنها در یک برگ تهیه می‌شوند و با برجسته کردن کالا و شعار شما نظر مخاطبان را جلب می‌کنند. این نوع از تبلیغات عمدتا به خاطر خصوصیاتی که دارند فراگیر شده و مورد اقبال عمومی قرار گرفته‌اند. آنها ساده هستند، تک تصویره هستند، دارای شعار جذاب یک یا دو کلمه‌ای هستند.
البته به‌رغم اینکه آنها ساده هستند، طراحی یک برگه تبلیغاتی خوب زمان می‌برد. در بیشتر موارد، سادگی بهتر است. بیانیه یک خطی به نفع شما - عبارت کوتاهی که علت اهمیت محصول شما را برای مشتریان توضیح می‌دهد - باید در اولویت باشد. به یاد داشته باشید که بیانیه یک خطی شما احساسی و نیرومند باشد: چگونه محصول و ایده شما به دیگران سود می‌رساند؟ چگونه زندگی‌ها را بهبود می‌بخشد؟
در دنیای امروز مردم اطلاعات بیشتر و بهتری راجع به محصولی که استفاده می‌کنند می‌خواهند، اما این اطلاعات باید در یک پیام ساده و کوتاه سریع به آنها منتقل شود.
سپس یک پیام که ویژگی محصول شما را القا می‌کند، تهیه کنید. باید نیازی که محصول شما آن را برآورده می‌کند، عنوان کند و راه‌حل را نشان دهد. پیام می‌تواند یک قبل و بعد ساده را عنوان کند. می‌توانید از تصویر کسی که از ایده شما بهره می‌برد استفاده کنید. شاید بخواهید ابعاد دیگری هم بیفزایید برای مثال:
«ایده من سرگرم کننده و تعاملی است و به‌راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.»
اطلاعات تماس خود را اضافه کنید. اینجا همچنین مکان خوبی برای نصب لوگوی شرکتتان یا نام محصولتان است. ولی زیاد بزرگش نکنید.
چون یک برگه تبلیغاتی خوب بسیار با ارزش است، پیشنهاد می‌کنم که یک طراح گرافیک حرفه‌ای استخدام کنید تا کمکتان کند که این برگه تبلیغاتی را به بهترین شکل طراحی کنید.
برای گرفتن عکس‌های باکیفیت از محصولتان از عکاس حرفه‌ای کمک بگیرید و یک طراح صنعتی که مدل سه‌بعدی آن را در کامپیوتر ترسیم کند، در نظر داشته باشید. در آخر مثل همیشه قرارداد عدم افشا ایده خود را در اختیار کسانی که با آنها کار می‌کنید قراردهید تا آن را امضا کنند.
درست کردن یک ویدئوی آنلاین کوتاه برای تبلیغ محصولتان نیز می‌تواند دستاوردی بزرگ باشد. دوباره تاکید می‌شود، سعی کنید کوتاه باشد - کمتر از یک دقیقه - و همچنین ساده. یعنی موسیقی نداشته باشد.
اگر یک عکس ارزش هزاران کلمه را دارد پس یک ویدئو ارزش میلیون‌ها کلمه را در بر دارد. می‌توانید ویدئوی خود را مستقیما به برگه تبلیغاتی خود منتقل کنید.
یک نکته نهایی: برگه‌های تبلیغاتی خود را قبل از ارسال حتما امتحان کنید. سعی کنید آن را به برخی از آشنایان نشان دهید و بررسی کنید که آیا آنها متوجه محصول شما می‌شوند؟ چقدر طول می‌کشد تا آن را درک کنند؟ اگر زیادی سوال کردند، به آغاز کار توجه کنید. فراموش نکنید، برگه تبلیغاتی شما باید کاملا واضح باشد.
همین که تلاش خود را برای ایجاد یک برگه تبلیغاتی موفق بکنید، نتایج سودمند آن را برای مدتی طولانی دریافت خواهید کرد. برگه‌ تبلیغاتی شما کار برانگیختن بقیه را برایتان انجام خواهد داد.