علیرضا خیام پور معاون بین الملل در حوزه سرمایه گذاری شهرداری اصفهان در خصوص حضور دو شرکت سرمایه گذاری ایتالیایی و فرانسوی در اصفهان در گفت و گو با دنیای اقتصاد اظهار کرد: سرمایه گذاران استان لومباردیا ایتالیا به سرپرستی نایب رییس و مدیران ارشد این استان و همچنین برخی از مسئولان شهر میلان ایتالیا برای بررسی و سرمایه گذاری در حوزه مسکن، نمایشگاه، روابط و تجارت بین الملل ضمن اعلام آمادگی برای بررسی و سرمایه گذاری در شهر اصفهان در حوزه های گردشگری و محیط زیست، فناوری و حمل و نقل نیز به تبادل نظر پرداختند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران ایتالیایی از شهر و استان اصفهان ابراز شگفتی نموده اند و ظرفیت و توانمندی بالای استان اصفهان را ستودند. استان لومباردیا ،که دومین در اروپا در بحث تولید و تجارت است که برای همکاری دو جانبه ابراز علاقه نشان داده اند. سرمایه گذاران استان لومباردیا ایتالیا رتبه اول سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی در کشور ایتالیا و سوم در اروپا هستند و ۹۰۰ کارخانه کوچک و بزرگ را با بالاترین ظرفیت اقتصادی و تجاری ایتالیا در دست دارد. معاون بین الملل در حوزه سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری اصفهان از حضور هیات سرمایه گذاری فرانسوی در امور سرمایه گذاری و مشارکت ها با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیر و قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری و مشارکت ها و مدیران مربوطه خبرداد و گفت: رییس و نایب رییس و سایر مدیران شرکت فرانسوی -ایرانی (Iran valley) در این دیدار ضمن ابراز تمایل برای سرمایه گذاری در پروژه تراموا اصفهان اعلام آمادگی نمودند.

خیام تصریح کرد: در خصوص مسائل فنی و مالی پروژه به تفسیر مذاکره شد و مقرر گردید تا سه ماه آینده مسائل فنی و تکنیکی پروژه توسط کارشناسان و همزمان موارد مالی نیز مورد بررسی قرار گرفته و مدل اجرایی و مالی آن ارائه گردد. مدیر و قائم شهردار اشاره نمود.شهرداری به دنبال به دست آوردن توانمندترین از نظر تخصص و توان اجرایی است مدل ها باید به نحوی باشد که اولین و آخرین همکاری نباشد. سرمایه گذار بایستی روی مزیت های سرمایه گذاری در زمینه ساخت و بهره برداری تمرکز نموده و تا یک هفته آنها را اعلام نمایند. در اصل تقاضا و تمایل هر دو طرف مشترک هستند و باید این توانایی و تقاضا ایجاد هم افزایی نماید تا پروژه پایدار باشد. مدل مالی این پروژه تا سه ماه آینده ارائه می شود. به گزارش دنیای اقتصاد: ارزش کلی پروژه تراموا اصفهان ۳۵۰ میلیون یورو و در کل ۱۴ کیلومتر طول خط می باشد. مطالعات صورت گرفته توسط شهرداری اصفهان در حوزه حمل و نقل و ترافیک به صورت پاور پوینت با برآورد اولیه اقتصادی و مالی به طور کامل در این جلسه ارائه گردید. همچنین در این جلسه مقرر گردید بررسی مدل فنی و اقتصادی توسط سرمایه گذار برای توجیه پذیر بودن پروژه تراموا در اصفهان در طول سه ماهه آینده صورت گرفته و مسائل تکنیکی را نیز موردبررسی قرار دهند.

گردشگری، محیط زیست و حمل و نقل اصفهان نقطه هدف

گردشگری، محیط زیست و حمل و نقل اصفهان نقطه هدف

گردشگری، محیط زیست و حمل و نقل اصفهان نقطه هدف

گردشگری، محیط زیست و حمل و نقل اصفهان نقطه هدف

گردشگری، محیط زیست و حمل و نقل اصفهان نقطه هدف