رویکرد مدیریت شهری؛ تمرکز بر جذب سرمایه گذار
دنیای اقتصاد- مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری اصفهان خدمت رسانی هرچه بیشتر و تمرکز بر روی سرمایه گذاری است، گفت: در ایام نوروز سال جاری شاهد بودیم با اجرای پروژه ها، در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت ها، اصفهان رنگ و بوی تازه ای گرفته است که نمود آن در پروژه آکواریوم ناژوان و شهر رویاها به راحتی قابل مشاهده است.
مرتضی حسام نژاد در مراسم بهره برداری از جایگاه های کوچک سوخت در شهر اصفهان، اظهار کرد: این پروژه یک طرح دانش بنیان است و ما برای خدمات رسانی به شهروندان از مرزهای دانش عبور کرده ایم. وی همزمانی این مراسم با میلاد امام پنجم (ع) شکافنده علم و پرچم دانش را به فال نیک گرفت و افزود: در گذشته شهرداری تجربه همکاری با شرکت پخش فرآورده های نفتی درخصوص جایگاهای سوخت CNG را داشت و اکنون این همکاری ها گسترش یافته به طوری که ایجاد جاده های دسترسی، ارائه مجوزهای لازم و توافق ها توسط شهرداری و تامین تجهیزات از سوی پخش فرآورده های نفتی تامین می شود.مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان با بیان اینکه در گذشته تراکنش جایگاه های سوخت به دلیل مشکلات اقتصادی و مباحث ایمنی انجام نشده بود، اما حال با تحقق این مهم شهروندان با طی کردن حداقل مسیر به جایگاه های سوخت دسترسی پیدا می کنند، ادامه داد: جایگاه های کوچک سوخت رسان با ۲ هدف کاهش ترافیک و رعایت مباحث زیست محیطی انجام شد زیرا به دلیل دور بودن جایگاه ها مسیری که رانندگان طی می کردند با تزریق آلایندگی و تصاعد بخار بنزین وارد هوا می شد اما اکنون با احداث جایگاه های کوچک بنزین این مشکلات کم رنگ می شود. وی تصریح کرد: این موفقیت حاصل حمایت شهرداری اصفهان در همه مراحل و نظارت عالیه شرکت فرآورده های نفتی در حوزه های فنی و نفتی است.

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این کار فقط ازطریق سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان پذیر بود به همین منظور از توان علمی و مالی سرمایه گذار بخش خصوصی استفاده شد، خاطرنشان کرد: ۵۰ جایگاه کوچک سوخت با قرارداد BOT معادل ۵۰ میلیارد تومان به صورت ۱۰ ساله در شهر اصفهان تعریف شده است و سرمایه گذار پس از گذشت ۱۰ سال پروژه را برای ادامه بهره برداری به شهرداری تحویل خواهد داد. وی با بیان اینکه در فاز نخستین راه اندازی ۱۷ جایگاه سوخت به بهره برداری رسید، اظهار کرد: تعداد ۲۶ جایگاه سوخت در کمیسیون ماده ۵ در دست بررسی است و سایر جایگاه ها نیز در مراحل بعدی مورد بهره برداری قرار می گیرد.مدیرسرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت شهرداری اصفهان خدمت رسانی هرچه بیشتر و تمرکز بر روی سرمایه گذاری است، اضافه کرد: در ایام نوروز سال جاری شاهد بودیم با اجرای پروژه در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت ها اصفهان رنگ و بوی تازه ای گرفت که از جمله می توان به پروژه آکواریوم ناژوان و شهر رویاها اشاره کرد.

کاهش آلودگی هوا نتیجه جایگاه های سوخت کوچک است
همچنین در این جلسه فرقدانی رییس هیات مدیره شرکت پترو آیریک سرمایه گذار جایگاه های کوچک سوخت اظهار کرد: در سال ۱۳۷۴ شرکت نفت ابزار تاسیس شد. در سال ۱۳۸۰ تولید تلمبه های سوختی توسط این شرکت صورت گرفت که در حال حاضر ۶۰ درصد جایگاه های سوخت کشور از تلمبه های سوختی ساخت این شرکت بهره می برند. وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۷ تولید جایگاه های سوخت سریع النصب در این شرکت به بهره برداری رسید که در شهرهای اقماری و جزایر خلیج فارس استفاده گردید.رییس هیات مدیره شرکت پترو آیریک، سرمایه گذار احداث جایگاه های کوچک سوخت، تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته جهان میزان مسافت قابل قبول برای رسیدن به یک جایگاه سوخت در هر شهر چیزی حدود یک کیلومتر است به همین منظور برای اجرای طرح فاز یک جایگاه های سوخت کوچک در اصفهان ابتدا به کمک شهرداری اصفهان ۲۰۰ نقطه جانمایی شد.فرقدانی ادامه داد: سپس با بحث های کارشناسی ۴۳ نقطه شناسایی و نشانه گذاری شد و در فاز اول ۱۷ نقطه اساسی و حساس شهر به جایگاه های کوچک سوخت گیری مجهز شد. وی با بیان اینکه این جایگاه ها سه عامل مهم را با یکدیگر دارند افزود: این جایگاه ها دارای مرحله بازیافت سوخت، حذف کارت سوخت و استفاده از سیستم هوشمند هستند.این سرمایه گذار تاکید کرد: با اجرای کامل این پروژه بخارات سوخت و آلودگی ناشی از حرکت خودروها برای یافتن پمپ بنزین نزدیک به صفر می شود. همچنین با اجرای هر یک از این پمپ های کوچک طبق نظر کارشناسان محیط زیست معادل یک هکتار اکسیژن درختی به شهر اصفهان کمک شده است و اگر ما وجود ۵۰ پمپ بنزین در اصفهان را در نظر بگیریم ۴۵ هکتار جنگل برای اکسیژن به اصفهان کمک کرده ایم.