معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: به همه شهروندان اصفهانی این اطمینان را می دهم که نظارت صد در صدی بر تمامی عملیات های عمرانی سطح شهر به خصوص در اجرای پروژه های پیاده رو سازی و آسفالت معابر توسط ناظران مقیم در معاونت های عمرانی مناطق ۱۵ گانه انجام می شود. ایرج مظفر اظهارکرد: پروژه ها از نظر کمی و کیفی و حجمی کنترل می شود، البته اجرای پروژه های پیاده رو سازی و آسفالت کارگاهی به وسعت یک شهر است و گاهی پیمانکاران ناخواسته کوتاهی می کنند که به محض اطلاع ناظران هنگام تحویل پروژه، ایرادهای طرح برطرف می شود. وی افزود: بر این باور هستیم کلیه پروژه های عمرانی باید با کیفیت هر چه تمام انجام شود. معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: سیستمی برای دریافت شکایات مردمی راه اندازی خواهیم کرد تا غیر از سامانه ۱۳۷ شهراری اصفهان، شهروندان بتوانند به راحتی دغدغه های خود را با معاونت عمران در میان بگذارند.

درگاه الکترونیکی شهرداری ویترین مجازی شهر اصفهان است

مدیر پرتال الکترونیکی سازمان فاوا شهرداری اصفهان از درگاه الکترونیکی شهرداری به عنوان ویترین مجازی شهر یاد کرد و گفت: درگاه الکترونیکی شهرداری از ۸ سال پیش تاکنون خدماتی را به صورت تحت وب به شهروندان ارایه می کند. طاهره کمالی اظهارکرد: در حال حاضر درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان بیش از ۸۵ خدمت الکترونیکی فعال را به شهروندان ارایه می کند و شهروندان با مراجعه به آدرس اینترنتیwww.esfahan.ir می توانند از این خدمات بهره مند شوند. وی با اشاره به اینکه مهمترین این خدمات مربوط به سامانه های شهرسازی است، ادامه داد: شهروندان می توانند اطلاعات مربوط به املاک خود را از طریق این سامانه به دست آورند.

مدیر پرتال الکترونیکی سازمان فاوا شهرداری اصفهان، درآمد و نوسازی، پرداخت الکترونیکی قبوض عوارض خودرو، نوسازی و کسب و پیشه، اطلاعات مربوط به مسیریابی اتوبوس های درون شهری اصفهان، نقشه اصفهان با جانمایی اماکن مهم شهر، سامانه مشورتی ضوابط شهرسازی، کلیه بخشنامه ها و مصوبات شهرداری، سامانه مصوبات شورای شهر، سامانه نوبت دهی مهندسان، ثبت و پیگیری درخواست های ۱۳۷، ثبت و پیگیری شکایات مردمی، نقشه جامع ترافیک، قیمت روزانه کالاهای بازارهای روز، نشانی ایستگاه های ثابت بازیافت، اطلاعات مربوط به مناقصه ها و مزایده های شهرداری، اطلاعات کلی درباره آمارهای شهر اصفهان را از دیگر خدمات این پرتال خواند. وی تصریح کرد: پس از تهران، اصفهان اولین کلانشهری است که این پرتال را راه اندازی کرده و از ابتدای راه اندازی آن تاکنون ۸۵ خدمت الکترونیکی به شهروندان ارایه شده است. کمالی گفت: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با نیل به مدیریت شهری پویا و توانمند و حرکت بر اساس استانداردهای بین المللی در تلاش است شهر اصفهان را به جایگاه ویژه ای در میان کلانشهرهای کشور و در میان بالاترین رتبه شهرهای با کیفیت زندگی جهان سوق دهد.

پرداخت به موقع عوارض ضامن توسعه و رشد شهر است

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان پرداخت به موقع عوارض را ضامن توسعه و رشد شهر دانست و گفت: چنانچه در منطقه ای قبوض عوارض به دست شهروندان نرسیده می توانند علت را از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ و یا مراجعه به شهرداری منطقه محل سکونت جویا شوند. نادر آخوندی اظهارکرد: قبوض عوارض از طریق شهرداری مناطق انجام می شد اما قرار است به منظور افزایش دقت کار بر اساس پلاک ثبتی طبق قراردادی با اداره پست انجام شود و مناطق شهرداری بر توزیع قبوض نظارت داشته باشند. وی با اشاره اینکه امسال طی دو مرحله توزیع قبوض انجام می شود، یادآور شد: مرحله اول توزیع قبوض عوارض شهریورماه امسال انجام شد و مرحله دوم آن از ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن سال جاری است. مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان تصریح کرد: ممکن است در توزیع قبوض درصدی خطا وجود داشته باشد، بنابراین چنانچه در منطقه ای قبوض عوارض به دست شهروندان نرسیده، می توانند علت را از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ و یا مراجعه به شهرداری منطقه محل سکونت جویا شوند.

وی تاکید کرد: شهروندان اصفهانی می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷، مراجعه به منطقه محل سکونت و یا با مراجعه به سایت شهرداری به آدرس www.isfahan.ir عوارض سالیانه خود را از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، پرداخت کنند. آخوندی با بیان اینکه پرداخت عوارض کمک جمعی شهروندان برای مشارکت در ساخت شهر است، گفت: پرداخت عوارض نوسازی شامل حال همه شهروندان است که این عوارض بابت عمران شهری دریافت می شود. وی اظهار کرد: شهروندان اگر خواهان خدمت هستند باید بهای آن را بپردازند و بهای خدمات شهرداری، پرداخت به موقع عوارض است که در نهایت در همین شهر و برای خود شهروندان هزینه می شود. مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان افزود: شهروندان محور اصلی توسعه شهر هستند و مدیریت شهری به همکاری و مشارکت آنها نیازمند است چرا که پرداخت به موقع عوارض، ضامن توسعه و رشد شهر است