معرفی هنرمندان جوان - ۱۸ مهر ۹۲
هنرمند: امین تیمار اساسا بعضی‌ها در یک ستون که هیچ، در دو صفحه کامل A3 هم نمی‌گنجند. این اولین جمله‌ای است که در معرفی «امین تیمار» باید به آن اعتراف کرد. اگر اهل رفت و آمد به گالری‌ها و دیدن آثار مختلف از هنرمندان امروزی باشید، مطمئنا در پیش زمینه ذهنی خود برای مواجهه با آثار، دو نوع اتفاق از پیش، برایتان محتمل است:
«اتفاقاتی در سطح بوم» و «اتفاقاتی خارج از بوم و قاب تصویر» یعنی اتفاقاتی که از آنها با عنوان پرفورمنس آرت-هنر اجرا- یاد می‌شود و در بسیاری از نمایشگاه‌ها شاهد آن هستیم که هنرمند متناسب با فضای ذهنی و امکانات خود، ایده‌ای را در این قالب اجرا می‌کند. در معرفی امین تیمار تمام این مقدمات لازم است چرا که او و کارش با پیش زمینه‌های ذهنی‌ مرسوم تطبیق نمی‌کنند؛ درکار او دایره نشانه‌شناختی موجود دراثر، مخاطب را به سطوح کنش‌مند پرسش‌هایی پیرامون چگونگی خلقشان سوق می‌دهد و در گام بعدی که از سوی خالق اثر، برای پاسخ به این پرسش‌ها برداشته می‌شود؛ ابزار کار در کنار خود کار قاب گرفته می‌شود و از این منظر کنش و اجرا درکار او از سطح حرکت‌های نمایشی مرسوم به سمت تلاشی برای بازخوانی پدیدارهای تصویری موجود در اثر، سوق می‌یابد. به بیان ساده‌تر امین تیمار هنرمندی است که از سیر تا پیاز کارش امکان اندیشه و پیشروی را برای بیننده مهیا می‌کند.
او تا به امروز آثار خود را در نمایشگاه‌های‌گروهی بسیاری چون «انتزاع مرده است» و «رژه طراحی ۲ و۳» ارائه داده است. نمایشگاه انفرادی او نیز تابستان ۹۱ در مجموعه نمایشگاه‌های «یک روز یک تجربه» در «خانه طراحی گاوزن» برپا شد. او از معدود هنرمندانی است که باید نامش را گوشه‌ای نوشت و اخبارش را در اولویت قرار داد، چرا که از معدود کسانی است که از امکاناتی کم یاب، برای غلبه بر کلیشه‌های تصویری مرسوم برخوردار است.