تصمیم سخت یارانه‌ای
زهرا واعظ دبیر خبرنامه پرداخت یارانه نقدی به تمامی اقشار جامعه که دولت محمود احمدی‌نژاد پایه‌های آن را بنا نهاد، اینک به چالشی جدی برای دولت اعتدال تبدیل شده است.
دولتی که اینک باید از بین دو راهی سخت حذف ۳ دهک جامعه از دریافت یارانه نقدی و یا افزایش قیمت حامل‌های انرژی یکی را انتخاب کند. انتخابی که هرکدام مخالفان جدی خود را دارد. از طرفی شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه در حالی‌که قبلا نیز یکبار آزموده شده است کاری بس دشوار و پر خطا به نظر می‌رسد و از طرف دیگر، افزایش قیمت حامل‌های انرژی در حال حاضر به افزایش بیشتر تورم در جامعه دامن خواهد زد.
از همین رو دولت در جلسه‌ای که با نمایندگان داشته اعلام کرده مخالف حذف ۳ دهک پردرآمد بوده و در عین حال خود برای تامین منابع یارانه نقدی و نیز اجرای مرحله دوم هدفمندی، تدبیری خواهد اندیشید.
از جمله اهداف اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کمک به اصلاح مصرف انرژی در کنار یاری رسانی به بخش تولید و نیز اصلاح ساختارهای اقتصادی بود اهدافی که نه تنها دولت دهم در دستیابی به آن موفقیتی کسب نکرد بلکه افزایش نقدینگی ناشی از پرداخت نقدی به تورم موجود هم دامن زد. حال دولت یازدهم بر سر دو راهی تصمیمی سخت قرارگرفته.شاید در گام اول برای دولتی که تازه روی کار آمده حذف ۳ دهک از ثروتمندان یا افزایش قیمت انرژی چندان آسان نباشد و دولت نتواند در سال اول چنین برنامه‌ای را به اجرا درآورد، اما اصلاح بخش‌هایی از قانون در کنار کاهش عدم تعادل‌ها در اقتصاد می‌تواند به دولت در اجرای بهتر این قانون کمک کند