حمایت از واحدهای تولیدی  برای عرضه محصولات باکیفیت

دنیای اقتصاد، ورشان بزازان- استاندار خراسان رضوی در ادامه برنامه بازدید از شهرک‌های صنعتی استان، هفته گذشته از سه واحد تولیدی بازدید کرد.

تورم و کاهش تقاضای مردم

استاندار خراسان رضوی از واحدهای تولیدی پارچه و منسوجات، ابزار آلات کشاورزی و جوانه گندم بازدید کرد و برای رفع مشکلات این واحدها که عموما در حوزه تسهیلات و سرمایه در گردش و اجرای طرح توسعه در واحدها بود؛ دستور مقتضی را صادر کرد. علیرضا رشیدیان در حاشیه این بازدید‌ها در نشستی که در یکی از واحدهای صنعتی داشت، گفت: در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، حمایت از واحدهای تولیدی برای عرضه محصولات باکیفیت داخلی یک اولویت است که از این طریق می‌توان زمینه ارتقا شاخص‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کرد.

لزوم برنامه‌ریزی برای مبارزه با قاچاق کالا

استاندار خراسان رضوی بر لزوم برنامه‌ریزی برای مبارزه جدی و همگانی با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولید تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر اهتمام دولت بر جلوگیری از قاچاق لوازم خانگی است و در مراحل بعد به باقی صنف‌ها نیز ورود پیدا خواهد کرد. وی در ادامه با تاکید بر لزوم همراهی بانک‌ها در اعطای تسهیلات با کارمزد مصوب به واحدهای تولیدی، افزود: هیچ یک از بانک‌های عامل حق ندارند بخش نامه‌های درون سازمانی خود را بر مصوبات ابلاغی دولت در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی اولویت دهند.

علیرضا رشیدیان با بیان این که بر اساس تاکید معاون اول ریاست جمهوری، مجموع ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کشور باید تا آخر شهریور ماه جذب می شد، گفت: در استان نیز این مهم با جدیت دنبال شده است. وی افزود: سهم خراسان رضوی از این تسهیلات، ۷۶۳ میلیارد تومان معادل ۴.۸ درصد است که تاکنون پرداخت ۲۳۶ میلیارد تومان در استان تصویب شده است. استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده تا سقف دو هزار میلیارد تومان ظرفیت و تقاضا در واحدهای کوچک و متوسط استان وجود دارد. وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال نیز بانک‌های عامل استان بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های صنعتی، کشاورزی و تولیدی پرداخت کرده‌اند.