خبر خوش ارزی برای بدهکاران بانکی
افشار فتح اللهی: واحدهای تولیدی مزبور باید در مهلت مقرر و با ارائه درخواست کتبی به بانک‌های عامل، نسبت به تسویه حساب یا تعیین تکلیف بدهی‌های ارزی خود اقدام نمایند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از ابلاغ مصوبه جدید بانک مرکزی به واحدهای تولیدی که دارای بدهی ارزی به بانکها هستند خبر داد و گفت: این واحدها باید با مراجعه به بانکهای عامل تا پایان شهریورماه امسال بدهی‌های خود را تعیین تکلیف کنند.
افشار فتح اللهی تصریح کرد: واحدهای تولیدی مزبور باید در مهلت مقرر و با ارائه درخواست کتبی به بانک‌های عامل، نسبت به تسویه حساب یا تعیین تکلیف بدهی‌های ارزی خود اقدام نمایند.
وی با تاکید بر اینکه فرصت مذکور تمدید نخواهد شد، افزود: یک سری از واحدهای صنعتی در گذشته وام‌های ارزی با نرخ ارزان گرفته اند که پس از گران شدن نرخ دلار برای بازپرداخت آن دچار مشکل شده و نتوانسته‌اند از عهده تعهدات خود برآیند. لذا در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید و بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی ، این گونه بدهکاران می‌توانند به بانکهای عامل مراجعه کرده و تعهدات خود را به نرخ روز گشایش اعتبار تسویه و یا حداقل اینکه تعیین تکلیف کنند.
فتح اللهی خاطر نشان ساخت: با توجه به اهمیت این مصوبه و خروج واحدهای مشکل دار از بن‌بست ارزی اطلاع رسانی کافی شده و در تمام شهرستانها هم بانکها در حال پذیرش درخواست مشتریان خود هستند تا پس از دریافت آئین نامه اجرایی آن که بزودی ابلاغ می‌شود، مشکل بزرگ و عمده این واحدها برطرف شود.
وی همچنین گفت: ملاک عمده در این میان سقف بدهی واحدهای صنعتی نیست، بلکه بدهی ارزی ملاک است که به هر میزان که باشد و یا در هر سال که اخذ شده است، مطابق این بخشنامه تعیین تکلیف خواهد شد.