در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی؛ رییس اتاق بازرگانی اصفهان شهروند افتخاری تبریز شد.استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم به خاطر خدمات سید عبدالوهاب سهل آبادی به خانواده کار و تولید؛ وی را به عنوان شهروندافتخاری شهر تبریز معرفی کرد. سهل آبادی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز گفت: دولت ها در زمان بحران باید به صنایع کمک کنند تا به شرایط عادی برگردند. وی با بیان اینکه بهره مرکب، کمر تولید را شکسته و تولید تحمل وصول ارزش افزوده ندارد، گفت: با تسهیلات به شرط سپرده گذاری دوباره بدهکار می شویم. سهل آبادی طرح مشکلات صنعت توسط استاندار آذربایجان شرقی به مسوولان ارشد نظام را خواستار شد و افزود: نمایندگان مجلس نیز قوانین لازم برای رفع موانع تولید را مصوب کنند تا در هر استان تفسیرهای متفاوت از متون رایج نشود. وی با اشاره به توانمندی های اقتصادی آذربایجان شرقی، همراهی و نزدیکی فکری فعالان بخش خصوصی با استاندار را عامل موفقیت در اجرای برنامه های رونق تولید دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان درصدد ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند فعالان تولید همواره به تلاش خود ادامه می دهند و نسبت به بهبود شرایط امیدوارند. رییس خانه صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: رونق تولید داخلی با استقبال از کالاهای داخلی محقق می شود به شرط اینکه خانوارهای ایرانی کالاهای ایرانی را درسبد مصرفی خود قرار دهند.باقری اظهارکرد: تولیدکننده های استان ما اعتماد به نفس و امید به فردا دارند ولی نیازمند حمایت دولت و نهادهای مسئول هستند. در این همایش از مدیران ۳۱ واحد تولیدی نمونه و مدیر یک شهرک صنعتی استان آرذبایجان شرقی تجلیل شد.

وعده ها وامید تحقق

در خصوص پیگیری های مسائل و مشکلات کوی الهیه (مسکن مهر دولت آباد) در محل اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان جلسه ای با حضور غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار در مجلس شورای اسلامی، معینی عضو شورای اسلامی شهر دولت آباد و هیات مدیره کوی الهیه برگزار شد. در این جلسه در خصوص مشکلات پروژه شامل تخلف از قرارداد به علت تغییر قیمت، عدم ایفای تعهدات توسط پیمانکار و راه و شهرسازی، عدم اقدام عملی در خصوص فضای سبز شهرک، مطالبه غیرقانونی و به دور از انصاف بانک مسکن در خصوص ترهین اسناد مالکیت و عدم استرداد وثایق قبلی، بحث و گفتگو شد. بر این اساس، در این دیدار با عنایت به اینکه در قرارداد سه جانبه منعقده راه و شهرسازی به عنوان داور مرضی الطرفین معرفی شده، مرجع حل اختلاف هم راه و شهرسازی محسوب می شود.

در پایان این جلسه مقرر شد گزارش اعتراضی بابت تغییر قیمت از سوی مالکان تنظیم و به مدیرکل ارسال تا توسط معاونت حقوقی راه و شهرسازی بررسی و نتیجه اعلام گردد، در خصوص عیوب و کسور هم مقرر شد پس از تنظیم صورتجلسه با حضور کارشناسان راه و شهرسازی و پیمانکار ظرف مدت سه ماه برطرف و در غیر این صورت راه و شهرسازی وارد عمل شود، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان بابت فضای سبز به حساب شهرداری دولت اباد واریز و در خصوص زیاده خواهی بانک مسکن و عدم استرداد وثایق مازاد مقرر شد با بانک مسکن مکاتبه شود. عضو هیات رئیسه مسکن مهر دولت آباد در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اینکه متقاضیان مسکن مهر پس از پرداخت وجه و در زمان تحویل واحدها، قرارداد مزبور را از روی اجبار امضا کرده اند، این قراردادها از نظر حقوقی باطل بوده و وجاهت قانونی ندارد، اما راه و شهرسازی با توجه به اینکه اهرم فشاری علیه پیمانکاران ندارد بدون ارائه استدلال حقوقی و مستندات در خصوص تضییع حقوق مالکان به ابراز عقیده می پردازد. امید یاوری دارانی افزود: با توجه به صورتحساب ارائه شده از سوی راه و شهرسازی هزینه تاسیسات آتش نشانی و سیستم اعلام حریق، برخلاف قانون و موازین حقوقی بوده اما مدیرکل راه و شهرسازی با بهانه های غیر اصولی از جمله بروز مشکل برای ساکنان اعلام می کند نصب سیستم امکانپذیر نبوده و وجه آن مسترد می شود که این عمل مدیرکل مصداق بارز بی عدالتی و تضییع حقوق مسلم عامه مردم است.

بانک های سپه و کشاورزی پیشتاز در پرداخت تسهیلات

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار در جلسه کارگروه اشتغال که در محل فرمانداری برگزار شد با ارائه آمار میزان اجرایی شدن تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی شهرستان اظهار کرد: بر اساس گزارش معاون رئیس جمهور مشخص شد رشد اقتصادی کشور به ۷/ ۵ درصد رسیده که یکی از علل آن پرداخت تسهیلات در سامانه بهین یاب است. حبیب اله فرهمند همچنین از تشکیل انجمن صنفی کارگران ساختمانی در خوانسار خبر داد و گفت: برای انسجام و سامان بخشی وضعیت کارگران ساختمانی در تفاهم نامه ای که به امضای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و فنی حرفه ای رسید، مقرر شد از این پس کارگران ساختمانی از طریق ثبت نام در این انجمن نسبت به معرفی به اداره فنی حرفه ای و تمدید گواهینامه های آموزشی خود اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به موضوع ستاد حمایت از مشاغل خانگی افزود: این ستاد ملزم است هر چند سال یک بار خود را به روز کند و بر اساس این الزام الگویی تحت عنوان توسعه مشاغل خانگی شگل گرفته است که بر مبنای آن همه دستگاه های اجرایی باید این الگو را در دستور کار خود قرار دهند. رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار از ابلاغ نسخه نهایی این الگو به دستگاه های اجرایی خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن، فنی حرفه ای، میراث فرهنگی و صنایع دستی، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به شناسایی مزیت های رقابتی زیرمجموعه خود اقدام کنند. وی اضافه کرد: هدف نهایی در این الگو آن است که مشاغل خانگی مزیت دار مشخص شوند و افرادی که در مشاغل خانگی فعالیت می کنند دغدغه بازار فروش نداشته باشند.

ثبت نام 422 نفر خوانساری در سایت بهین یاب

مدیر جهاد کشاورزی خوانسار با ارائه گزارشی از سایت بهین یاب اظهار کرد: تا شهریور ۹۵ تعداد ۴۲۲ نفر در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند که از مبلغ ۴۸ میلیون تا دو میلیارد تومان تسهیلات درخواست داشته اند. حمید مشایخی با بیان این که براساس اطلاعات وارد شده در سایت بهین یاب با افراد متقاضی تماس گرفته شده است گفت: این افراد به کمیسیون استان دعوت می شوند و بر اساس مستنداتی که ارائه می کنند وام آنها مورد تصویب قرار می گیرد. وی افزود: از این تعداد ۶۵ نفر به دلیل ارائه نکردن مستندات متقن موفق به تصویب تسهیلات نشده اند و ۱۷ نفر نیز با ارائه مستندات توانسته اند تسهیلات مورد نظر خود را دریافت کنند و تعدادی در مسیر تکمیل پرونده قرار دارند. مدیر جهاد کشاورزی خوانسار از پرداخت بیشترین میزان تسهیلات گندم و جو در استان از سوی بانک کشاورزی خوانسار خبر داد و اضافه کرد: بانک های کشاورزی و سپه بیشترین رقم پرداخت تسهیلات به متقاضیان سایت بهین یاب را داشته اند.