مراسم افتتاحیه هتل یاقوت شرق با حضور مدیرانی از استانداری خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش خصوصی در مشهد مقدس و در سالروز ولادت امام جواد (ع) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاح این هتل که توسط یک سرمایه‌گذار از کشور افغانستان احداث شده است سرکنسول افغانستان در خراسان رضوی نیز حضور داشت.
هتل یاقوت شرق با امکاناتی مناسب در خیابان عنصری مشهد افتتاح و از این پس به صورت رسمی آماده پذیرایی از گردشگران و زائرانی است که به مشهد مقدس سفر می‌کنند.
سید جواد موسوی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، در افتتاحیه این هتل گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد ظرفیت اقامتی کشور متعلق به خراسان رضوی است و این استان با در اختیار داستن ۵۲ درصد هتل‌ها و اماکن اقامتی کشور، استان برتر در حوزه اماکن اقامتی است.
وی افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان خراسان رضوی می‌تواند به توسعه گردشگری، افزایش گردشگران و نیز افزایش میانگین اقامت آنان در این استان منجر شود.گفتنی است، هتل یاقوت شرق با زیربنایی به مساحت یک هزار و 886 مترمربع و با جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مشهد احداث شده است. به گفته خانم گوهری، مدیر داخلی این هتل، عملیات اجرایی این مجموعه 7 طبقه در سال 90 آغاز شده و تاکنون برای نزدیک به 4500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است، همچنین سرمایه‌گذار خارجی این هتل، برای احداث آن حدود 70 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.