استفاده از بانوان کارآفرین در ایجاد شهر خلاق
دنیای اقتصاد- شهردار اصفهان در جمع بانوان کارآفرین اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه نخستین شهر دارای مرکز خلاقیت و نوآوری کشور در اصفهان راه اندازی شده است، گفت: از حضور بانوان کارآفرین خلاق در ایجاد شهر خلاق استفاده می شود.مهدی جمالی نژاد در دیدار با بانوان کارآفرین اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: شهرداری اصفهان، از روز گذشته وارد یک گفتمان جدیدی شده و از مرز ارائه خدماتی و اجتماعی فراتر رفته و حرکت خود را به سمت دانش محوری و دانایی محوری سوق می دهد. وی با بیان اینکه شهر دانش محور و دیپلماسی علم و فناوری شاخص توسعه هستند و مراکز جذب ایده های نوین در آن فعال است، ادامه داد: شهر کارآفرین برتر باید قابل رقابت و تعامل با سایر شهرهای فناور نوین شهری در سایر کشورها باشد.شهردار اصفهان همچنین نبود مدیریت واحد شهری را یکی از مشکلاتی دانست که سبب شده است،تمام دستگاه های اجرایی ساختار خود را داشته باشند و تحت یک مدیریت واحد نباشند. وی با بیان اینکه امسال سال بانوان است، گفت: شهرداری اصفهان در سالجاری بسترهای فرهنگی و تفریحی بسیار زیادی را برای بانوان فراهم می کند. ایجاد بسترتعاملی در ارائه محصولات بانوان فعال اقتصادی
در ادامه این نشست زهرا اخوان نسب معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان ضمن معرفی بانوان کارآفرین اتاق بازرگانی اصفهان و سایر استان های کشور، به توانمندی بانوان در عرصه های مختلف اشاره و گفت: اتاق بازرگانی و بانوان فعال آن نقش بسیار مهمی در ایجاد فضای جدید شهری دارند. وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه شهردار تازه نفس و خلاقی برای تصمیم گیری در بستر شهری انتخاب شده است، افزود: انتظار داریم شهردار اصفهان بسترهای خوبی را برای عرضه فعالیت بانوان کارآفرین در بازار رقابت موجود فراهم کند.معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین از شهردار اصفهان درخواست کرد در بازارهای روز کوثر و یا در بازارچه های روز بستری را برای فروش محصولات بانوان فراهم کند.

باید از این ظرفیت انسانی استفاده شود
عفت شریعتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دراین نشست به نقش و اهمیت زن در جامعه اشاره و گفت:به فرموده رهبر کبیر انقلاب زن انسان ساز است همان طور که قرآن انسان ساز است و رمز تحول و تحقق اهداف انسانی در این مسئله نهفته است. وی افزود: ۵۰ درصد جامعه ما را زنان تشکیل می دهد و این ظرفیت بسیار قابل توجه است چرا که نیمی از جامعه را در بر گرفته است.مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر به این ظرفیت توجه نشود این ظرفیت از حدود خود خارج می شود و بار به دوش نیم دیگری از جامعه که مردان هستند می افتد. وی تاکید کرد: ظرفیت های قابل توجهی در شهر اصفهان نهفته است که با معیارهای همدلی و اقدام و عمل می توان آن را کلید زد.

سر پناه برای زنان خیابانی در مددسرای بانوان شهرداری
در بخشی دیگر از این نشست ندا واشیانی پور سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید به این نکته که بانوان موفق می توانند الگویی برای بانوان آینده باشند، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر اصفهان برای بانوان طرح های ویژه ای را ایجاد کرده است که یک نمونه آن ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و کسب درآمد بوده است.وی افزود: مراجعه زنان سرپرست خانوار برای کمک بسیار زیاد بود و از طرفی خیریه ها هم با کمک ناچیز خود جوابگوی نیاز این خانواده های زن سرپرست خانوار نبودند و شهرداری اصفهان جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی مراکزی را برای اشتغال این بانوان فراهم و با کمک خیریه ها نیز آموزش به این بانوان را در حرفه مورد نظر آغاز کرد.سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تا کنون 5 مرکز اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار در سطح شهر اصفهان راه اندازی شده است. وی همچنین از راه اندازی مدد سرای بانوان شهرداری با کمک بهزیستی خبر داد و گفت: برخی از زنان به دلیل فوت همسر،فرار، اعتیاد،خشنونت مردان و یا به هر دلیلی از خانه و کاشانه خود و بی خانمان هستند که در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند که شهرداری اصفهان بامدیریت بهزیستی استان محلی رابرای این افراد با عنوان مدد سرای بانوان راه اندازی کرده است.واشیانی پور همچنین اضافه کرد: شهرداری اصفهان با ایجاد فرهنگسراها و نیز محل های تفریحی و فرهنگی برای همه گروه های سنی تفریح پیش بینی و مبلغی معال 8.5 میلیارد به این قضیه اختصاص داده است. وی از تجهیز و راه اندازی ایستگاه های صبحگاهی ویژه بانوان خبر داد و افزود: در سال جاری تعداد زیادی ایستگاه برای ورزش بانوان ایجاد می شود.